Miksi työssään menestyviä kadehditaan?
Mieheni saanut merkittävän ylennyksen ja olemme hukkua paskaan joka viestien muodossa meille tulee.
Mieheni on rakentanut uransa kovalla työnteolla ja unettomilla öillä sekä jumalattomalla stressillä. Miksi tästä pitää olla kateellinen.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä, tuleeko teille haukkumisviestejä tms? Onpa outoa käytöstä!
Minulle se töissä menestymisen kadehtiminen on näyttäytynyt niin, että ei onnitella tai muutenkaan reagoida millään tavalla.
Joo tulee haukkumaviestejä. Osa ei kuulemma enää sano edes huomenta töissä. Mun mielestä tuo huono käytös ei kuitenkaan ole oikein vaikka olisi kuinka katkera tahansa.
Kai niin moni olisi halunnut nähdä itsensä miehesi paikalla. Ei kai siinä mitään sen kummempaa tarvita.
Suomessa kateus voittaa kiimankin.
Vierailija kirjoitti:
Kai niin moni olisi halunnut nähdä itsensä miehesi paikalla. Ei kai siinä mitään sen kummempaa tarvita.
Toki tämän ymmärrän kyllä itsellenikin tuo paikka olisi kelvannut mutta onko tuo oikeasti sellainen asia että kannattaa heittää käytöstavat hemmettiin ja mahd pilata mahdollisuudet jatkossa hyvään duuniin
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kateus voittaa kiimankin.
Tämä kyllä on totta.
Vaihtakaa kavereita ja on väärä ystäväpiiri jos tuollaisia viestejä tulee. Loisista eroon joita ei kiinnosta yrittää ja sellaiset kaveeratkoon keskenään jotka ovat yhtä laiskoja. Sama meillä ja eihän kukaan yhteiskunnan elätti jaksa katsella kun joku työllä vaurastuu eikä tarvitse luukulta nostaa tukia. Luukun tukien nostelijat seurustelkoon keskenään niin siellä ei tule mitään kateutta kun kaikki saa ihan saman summan luukulta.
"Toki tämän ymmärrän kyllä itsellenikin tuo paikka olisi kelvannut mutta onko tuo oikeasti sellainen asia että kannattaa heittää käytöstavat hemmettiin ja mahd pilata mahdollisuudet jatkossa hyvään duuniin."
Kyllä se kuule monelle on juurikin sellainen asia...
Pomouteen liittyy kateus. Ellei nyt jossain aivan poikeuksellisen hyvähenkisessä työpaikassa satu olemaan...
Osa kateudesta johtuu koulutusjärjestelmästä.
Yhteiskunta tarjoaa ilmaisen koulutuksen, jolle harvoin vaaditaan mitään yhteiskunnallista vastinetta.
Tämä tarjoaa "oikotien" hyviin palkkoihin.
Sitten on niitä, joiden on rakennettava menestyksensä tekijät itse, ilman yhteiskunnan tarjoamaa koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Pomouteen liittyy kateus. Ellei nyt jossain aivan poikeuksellisen hyvähenkisessä työpaikassa satu olemaan...
Tämä on totta. Johtajuus on yksinäistä työtä. Minkähän ikäisiä olette? Luulen, että vanhemmiten tuollainen kateus vähenee. Ainakin itselleni on käynyt niin 40+ iässä. Nuorempana olin hyvin kiinnostunut omasta ja toisten urakehityksestä. Nyt en enää. Olen saavuttanut sen, mitä halua. Jos toiset haluaa enemmän ja menee ohitseni, ei se mitään haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Osa kateudesta johtuu koulutusjärjestelmästä.
Yhteiskunta tarjoaa ilmaisen koulutuksen, jolle harvoin vaaditaan mitään yhteiskunnallista vastinetta.
Tämä tarjoaa "oikotien" hyviin palkkoihin.
Sitten on niitä, joiden on rakennettava menestyksensä tekijät itse, ilman yhteiskunnan tarjoamaa koulutusta.
No mies ei ole tuota ilmaista oikotietä käyttänyt. On ulkomaisen yliopiston kasvatti ja joutunut maksamaan opiskelunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Johtajuus on yksinäistä työtä. Minkähän ikäisiä olette? Luulen, että vanhemmiten tuollainen kateus vähenee. Ainakin itselleni on käynyt niin 40+ iässä. Nuorempana olin hyvin kiinnostunut omasta ja toisten urakehityksestä. Nyt en enää. Olen saavuttanut sen, mitä halua. Jos toiset haluaa enemmän ja menee ohitseni, ei se mitään haittaa.
Mies on 33.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtakaa kavereita ja on väärä ystäväpiiri jos tuollaisia viestejä tulee. Loisista eroon joita ei kiinnosta yrittää ja sellaiset kaveeratkoon keskenään jotka ovat yhtä laiskoja. Sama meillä ja eihän kukaan yhteiskunnan elätti jaksa katsella kun joku työllä vaurastuu eikä tarvitse luukulta nostaa tukia. Luukun tukien nostelijat seurustelkoon keskenään niin siellä ei tule mitään kateutta kun kaikki saa ihan saman summan luukulta.
Vähän kärkkäästi asian ilmaisit mutta onhan tämä eräänlainen totuus asiasta.
Suomessa ei saa kertoa eikä näyttää menestyvänsä. Tämä on ihan järkyttävää mutta totta.
Kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat - tämän pitäisi olla kansallismietteemme.
Kell onni on, se onnensa kätkeköön. Harvemmin täällä rikkaatkaan henkseleitään paukuttelevat muiden nähden. Varallisuudesta nautitaan omissa (tarkoin rajatuissa) porukoissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei saa kertoa eikä näyttää menestyvänsä. Tämä on ihan järkyttävää mutta totta.
Kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat - tämän pitäisi olla kansallismietteemme.
No tämä pitää ihan paikkansa
AP: Kyseessä epäsuora viesti siitä, että moni olisi kokenut ansainneensa itse ko. ylennyksen. (Lue: pitää itseään parempana ko. työn tekijänä.) Ja se veetuttaa niin paljon, ettei sitä vain voi olla näyttämättä...
Todella moukkamaista käytöstä. Kannattaa yrittää olla välittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle se töissä menestymisen kadehtiminen on näyttäytynyt niin, että ei onnitella tai muutenkaan reagoida millään tavalla.
Juuri tämä. Esim ystävän kanssa jutellaan kaikesta, mutta jos puolella sanalla erehdyn puhumaan mitä kivaa on töissä, onnistumisia tms, niin täysi hiljaisuus ja aihe katkaistaan vaikka kesken virkkeen. Töistä saa kertoa, jos valittaa asioiden huonoutta.
En osaa päätellämitään muuta kuin kateutta siitä että minulla on parempi työ, kiinnostavampi ja paremmin palkattu.