Kummiongelma, en halua epälojaalia kälyä kummiksi.
Meille syntyi ihana lapsi 2v sitten, ja teimme sen virheen, että pyysimme kummeiksi 2 meille läheisintä avioparia 🥰 toinen on sisarus puolisoineen ja toinen paras ystäväpariskunta
Nyt sitten meille syntyykin toinen lapsi, tiedämme jo että tytär, eli ongelma on, että kaikki hyvät kummit on käytetty😔
Miehen toinen sukulainen alkoi kiukuttelemaan ja riitelemään aivan ihmeellisestä asiasta, ja tämän episodin myötä miehen veli ja hänen vaimonsa, jotka olisivat voineet olla potentiaalisia kummeja, eivät voi tulla kummeiksi, koska varsinkin tämä käly asettui viipymättä kaveeraamaan tämän meille kiukuttelevan naisen kanssa. Riittäisi hyvin, että olisi neutraali, mutta ovat hyviä kavereita, laittaa mm Instaan yhteisiä päivityksiä. En vaan voi hyväksyä/ ottaa tälläistä henkilöä oman tyttäreni kummiksi mitenkään, joka kaveeraa meitä oikein inhoavan henkilön kanssa😩
Lisäksi meillä on ollut iso, oman perheen ponnistus tämän vuoden aikana, jossa vain minun perheeni on auttanut meitä konkreettisesti, ja tämä miehen veljen perhe on loistanut oikein poissaolollaan.
Kummiehdokkaita ketä nyt mietimme, olisi meidän 20v ihastuttava kummityttö sekä toinen nuori sukulaistyttö.
Riittääkö tämä, vai tulisiko olla myös aviopari tai pariskunta varsinaisina kummeina? Toivon että sellainen olisi, omalla tyttärellä☹️❤️🔥 mutta nyt valitettavasti ei näytä olevan sopivia 💝💝
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Varaudu siihen että kukaan ei suostu
kummiksi.
Vihoviimenen koiranvirka, joka muuttaa normaalin ihmissuhteen yksipuoliseksi hyötymissuhteeksi.Seurakunnasta nimellinen kummi, niin asia on sillä selvä.
Tää on jännä näkökulma.
Meillä on itsellä yksi lapsi jolla on 2 pariskuntaa ja 1 yksilökummi.
Me olemme itse 4 lapsen kummeja. Ihana tehtävä 💕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kummiksi.
Vihoviimenen koiranvirka, joka muuttaa normaalin ihmissuhteen yksipuoliseksi hyötymissuhteeksi.Seurakunnasta nimellinen kummi, niin asia on sillä selvä.
Tää on jännä näkökulma.
Mulla on kans kaksi kummilasta. Toisen äiti on lopettanut minuun päin yhteyden pidon jo uli vuosi sitten, mutta odottelee että minä pidän yhteyttä häneen päin kun kerran olen lapsensa kummi. Kyseinene ihminen oli paras ystäväni. Toisen lapsen äiti, myös entinen hyvä ystäväni myös ilmoittelee lapsestaan vain kun lahjatoiveita esitetään. Nämä molemmat lapset siis teinejä nyt.
Eli ystävyyssuhteet lakkasivat heidän puoleltaan, mutta kummin tehtävät, eli lahja-automaattius minulle kuitenkin jäi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kummiksi.
Tää on jännä näkökulma.
Mulla on kans kaksi kummilasta. Toisen äiti on lopettanut minuun päin yhteyden pidon jo uli vuosi sitten, mutta odottelee että minä pidän yhteyttä häneen päin kun kerran olen lapsensa kummi. Kyseinene ihminen oli paras ystäväni. Toisen lapsen äiti, myös entinen hyvä ystäväni myös ilmoittelee lapsestaan vain kun lahjatoiveita esitetään. Nämä molemmat lapset siis teinejä nyt.
Eli ystävyyssuhteet lakkasivat heidän puoleltaan, mutta kummin tehtävät, eli lahja-automaattius minulle kuitenkin jäi!
Ei mikään ystävyyssuhde lakkaa vain toisen puolelta😂
Pitkällä elämänkokemuksella ja vauvahuurujen haihduttua ajattelen, että se on yksi ja sama kuka on lapsen kummi. Ap vaikuttaa hieman yksinkertaiselta. Moni voi helpottua siitä, ettei pyydetä kummiksi.
Ap tässä.
Saatiin ristiäiset juhlittua, kiitos kaikista vastauksista.
Tässä tilanteessa päädyttiin pyytämään sylikummiksi yhtä nuorempaa sukulaista, sekä pyydettiin sitten kuitenkin näitä miehen sukulaisia. Vaikuttivat ilahtuneilta.
Ajateltiin, että ollaanpa itse fiksumpia kuin he, vaikka he eivät pitäisi jatkossakaan niin paljon yhteyttä, on lapsella kuitenkin toinen kummikin.
Kiitos kommenteista! Toivotaan parasta ja pelätään pahinta 💝💝
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä.
Tässä tilanteessa päädyttiin pyytämään sylikummiksi yhtä nuorempaa sukulaista, sekä pyydettiin sitten kuitenkin näitä miehen sukulaisia. Vaikuttivat ilahtuneilta.
Ajateltiin, että ollaanpa itse fiksumpia kuin he, vaikka he eivät pitäisi jatkossakaan niin paljon yhteyttä, on lapsella kuitenkin toinen kummikin.
Hyvä ja fiksu teko, Ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kummiksi.
Tää on jännä näkökulma.
Yhteydenpito on yksi sana. Kuulostat kateelliselta😅
Vierailija kirjoitti:
Pitkällä elämänkokemuksella ja vauvahuurujen haihduttua ajattelen, että se on yksi ja sama kuka on lapsen kummi. Ap vaikuttaa hieman yksinkertaiselta. Moni voi helpottua siitä, ettei pyydetä kummiksi.
Harvinaisen tyhmä kommentti!
Ei ole yksi ja sama, kuka on kummina
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä.
Olipa mukava saada tietää, kuinka kummipulma ratkaistiin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä.
Olipa mukava saada tietää, kuinka kummipulma ratkaistiin :)
Niin oli! Ja mikä tuli lapselle nimeksi?
Vierailija kirjoitti:
Ei kummiksi tarvitse kuin yhden ihmisen, joten se 20v tyttö riittää kyllä.
Kummeja on oltava kaksi. Meille tämä selvisi esikoisen kanssa vasta kirkossa, kun vietiin kasteelle. Onneksi pappi suostui siihen, että ilmoitettiin miehen veli toiseksi kummiksi. Ei silloin järjestetty kastejuhlaa, kun asuttiin pienessä yksiössä. Kirkko oli kadun toisella puolella ja siihen aikaan oli vain näitä avoimia kastetilaisuuksia, joihin ei ilmoittauduttu ennakolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kummiksi tarvitse kuin yhden ihmisen, joten se 20v tyttö riittää kyllä.
Kummeja on oltava kaksi. Meille tämä selvisi esikoisen kanssa vasta kirkossa, kun vietiin kasteelle. Onneksi pappi suostui siihen, että ilmoitettiin miehen veli toiseksi kummiksi. Ei silloin järjestetty kastejuhlaa, kun asuttiin pienessä yksiössä. Kirkko oli kadun toisella puolella ja siihen aikaan oli vain näitä avoimia kastetilaisuuksia, joihin ei ilmoittauduttu ennakolta.
Ai kaksi vain max/min saa olla? Jotkuthan pyytää vaikka 7 (mikä on myös käsittämätöntä!)
Onko kenenkään muun mielestä outoa, että tästäkin asiasta saadaan niin kovin vaikeaa? Ja miten ihmiset on niin hankalia toisilleen? Eihän ikinä voi tietää, kuka pysyy omassa elämässä läsnä ja miten pitkään, mutta tuntuu että tosi usein nimenomaan keskustelupalstoilla kerrotaan, kuinka on välit poikki ja hirveät riidat. Onko niin monien elämä oikeasti tällaista? En minäkään enää pidä yhteyttä kaikkii ihmisiin, jotka elämässäni ovat olleen, mutta aika harvoin mukaan liittyy minkäänlaista draamaa.
Toisekseen toi kummius. Minulla ja miehelläni on yhteensä 3 kummilasta. Ollaan kaikkia lahjottu sen verran kuin on itse parhaaksi nähty. Kertaakaan ei ole yhdenkään kummilapsen vanhempi valittanut, että tuli liian pieni tai edullinen lahja, vaikka syntymäpäivä- ja joululahjojen arvot on vaihdelleet 8 eurosta 80 euroon. Aivan mukisematta on otettu ne 8 euron lahjat ja oltu niistä ihan yhtä iloisia kuin niistä kalliimmistakin. Jos joku suuttuisi 8 euron lahjasta, niin siinähän suuttuisi. Kertoisi mielestäni aika paljon siitä ihmisestä ja "ystävyydestä". Jos joku katkaisisi sellaisesta välit, niin siitä vaan. Enpä sellaisen ystävä haluaisikaan olla, joka haluaa hyötyä minusta rahallisesti. Myöskin nähdään näitä lapsia aika harvoin, mutta ei ole kukaan valittanut siitäkään. Nähdään kyllä, kun jompikumpi osapuoli ehdotttaa ja suunnitelmat sopii yksiin.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenenkään muun mielestä outoa, että tästäkin asiasta saadaan niin kovin vaikeaa? Ja miten ihmiset on niin hankalia toisilleen? Eihän ikinä voi tietää, kuka pysyy omassa elämässä läsnä ja miten pitkään, mutta tuntuu että tosi usein nimenomaan keskustelupalstoilla kerrotaan, kuinka on välit poikki ja hirveät riidat. Onko niin monien elämä oikeasti tällaista? En minäkään enää pidä yhteyttä kaikkii ihmisiin, jotka elämässäni ovat olleen, mutta aika harvoin mukaan liittyy minkäänlaista draamaa.
Toisekseen toi kummius. Minulla ja miehelläni on yhteensä 3 kummilasta. Ollaan kaikkia lahjottu sen verran kuin on itse parhaaksi nähty. Kertaakaan ei ole yhdenkään kummilapsen vanhempi valittanut, että tuli liian pieni tai edullinen lahja, vaikka syntymäpäivä- ja joululahjojen arvot on vaihdelleet 8 eurosta 80 euroon. Aivan mukisematta on otettu ne 8 euron lahjat ja oltu niistä ihan yhtä iloisia kuin niistä kalliimmistakin. Jos joku suuttuisi 8 euron lahjasta, niin siinähän suuttuisi. Kertoisi mielestäni aika paljon siitä ihmisestä ja "ystävyydestä". Jos joku katkaisisi sellaisesta välit, niin siitä vaan. Enpä sellaisen ystävä haluaisikaan olla, joka haluaa hyötyä minusta rahallisesti. Myöskin nähdään näitä lapsia aika harvoin, mutta ei ole kukaan valittanut siitäkään. Nähdään kyllä, kun jompikumpi osapuoli ehdotttaa ja suunnitelmat sopii yksiin.
Miten tämä sepustus nyt mitenkään liittyi tähän aloitukseen? Apn lapsi kastettu, ja nämä sekä kaverit että sukulaiset pääsi kummeiksi. Toivottavasti ovat hyviä kummeja!
Ap tässä.
Pieniä väliaikatietoja…
Ei ole mennyt kovinkaan toivotusti, näiden nyt kuitenkin sitten pyydettyjen kanssa. Kunpa voisin perua aivan kaiken.
He edelleen jättävät meitä jatkuvasti ulkopuolelle 😓 Ja somesta saadaan sitten ihmetellä kummilapsemme tekemisiä.
He edelleen eivät ole suoria.
Tuntuu, että emme ole hyviä kavereita. Tuntuu, että oli iso iso virhe pyytää tälläisiä ihmisiä, joiden kanssa on vaikea olla tekemisissä alun alkaenkaan.
Hirveä fiilis../ kunpa voisi perua heidän kummeiksi pyytämisen.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä.
Pieniä väliaikatietoja…
Ei ole mennyt kovinkaan toivotusti, näiden nyt kuitenkin sitten pyydettyjen kanssa. Kunpa voisin perua aivan kaiken.
He edelleen jättävät meitä jatkuvasti ulkopuolelle 😓 Ja somesta saadaan sitten ihmetellä kummilapsemme tekemisiä.
He edelleen eivät ole suoria.
Tuntuu, että emme ole hyviä kavereita. Tuntuu, että oli iso iso virhe pyytää tälläisiä ihmisiä, joiden kanssa on vaikea olla tekemisissä alun alkaenkaan.
Hirveä fiilis../ kunpa voisi perua heidän kummeiksi pyytämisen.
Ikävä olo sun ja teidän ihanan tyttären puolesta 🥺💕.
Hyvä kummi on lämmin, täysin suora, täysin luotettava. Itselläkin on pian tytär syntymässä meille, ja aika sama tilanne.
Miehen sisarus puolisoineen ei ole valitettavasti meille läheinen. Olemme yrittäneet kaikkemme, leikkitreffejä jotka menevät lähes aina niin päin että me kutsumme esikoisemme kanssa leikkimään, mutta he eivät koskaan kutsu heille… me kutsumme mökille, he eivät kutsu, mutta eivät edes tule, kun on ”muuta ohjelmaa” Emme tiedä miten heitä lähestyä…😔
Sitten potentiaalisia olisi hyvä ystäväpariskunta joka on jo 1. lapsen kummi. Voiko olla sama kummiperhe (?)
Sitten ihastuttavia sukulaisnuoria muutama vaihtoehto joista oma aikuinen kummityttömme voisi olla sylikummi.
Sekä omia ystäviäni joista kaksi ovat mahtavia tyyppejä ja ns voimakkaita naisia, mutta toinen ei kuulu kirkkoon, ja kummankaan puolisoa ei voi kummiksi harkita. ☹️
Koko kummijuttu on niin mennyttä aikaa, toivottavasti koko käytäntö lopetettaisiin pian. Alkuperäinen kummin idea ei ole mikään lahjojen ostelu, vaan kristillisten arvojen opettaminen lapselle ja auttaminen lapsen kasvussa ja kehityksessä. Harva kummihan tällaiseen osallistuu. Useimmille kummius on iso riesa, kun pitää olla pelkkänä lahja-automaattina lapsen aikuistumiseen asti.