Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haisevia ihmisiä yhdistää lähes aina sama asia: vaatteet pestään eko-ohjelmilla

Vierailija
22.07.2021 |

Vaatteet pestään AINA 60-asteessa,pois luettuna juhlavaatteet. Ok?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesss. Nuo eko-ohjelmat pitäisi kieltää. Itsekin olen joskus naivisti kuvitellut, että pyykit niillä puhdistuu. Lopputulos? Monta, monta tuntia pyykkien odottelua ja yhä likaiset pyykit.

Vierailija
2/10 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä tulee esiin sinun elämässäsi?

Jos joku tuntematon ihminen haiskahtaa kysytkö pesuohjelman?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on 15min eko-ohjelma ja ihan ok pyykkiä tulee neljässäkinkympissä,ostakaa kunnon koneet.

Vierailija
4/10 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka helvetin riemuidiootti on keksinyt että vettä pitäisi säästää?? Se kun ei lopu ikinä.

Vierailija
5/10 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee esiin siten, että aina kun puoliso on pyörittänyt pyykit, koko perhe haisee kitkerälle mummohielle/likaiselle.

Vituttaahan se kun puoliso on liian innokkaana mukana näissä omatunnon valkopesumukaluonnonsäästämistalkoissa.

Vierailija
6/10 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ekopesuaineet ovat ongelma. Ostin vuosi sitten ensimmäistä kertaa ekopyykinpesuaineen ja pesin vaatteet 60 asteessa. Luulin että olivat puhtaat kunnes vaatteet lämpenivät päällä ja yhtäkkiä nenääni lehahti hien haju. Luulin että dödä petti mutta ei, haju lähti vaatteesta. Palasin takaisin tavalliseen pyykinpesuaineeseen ja ongelma katosi.

Vierailija
7/10 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesupähkinät on (kuulemma) sellaisia, ettei niillä vaatteet puhdistu. Kannattaa ostaa ihan oikeita pesuaineita. Itse olen jo vuosia käyttänyt Erisan-pesujauhetta: on zeoliititon, valkaisu- ja väriaineeton, fosfaatiton sekä tietysti hajusteeton. Pesen kevyesti likaantuneet neljässäkympissä ja kunnolla likaiset vaatteet kuudessakympissä. Puhdistan myös pesukoneen säännöllisesti. Pyykki tuoksuu puhtaalta ja ei-miltään, koska en käytä hajusteita.

Joskus neljässäkympissä pesty musta pyykki haisee märkänä, mutta kuivuttuaan ei enää. Haisevaa pyykkiä saa myös siten, ettei malta odottaa vaatteen kuivumista, vaan tempaisee esim. lapselle päiväkotireppuun kosteita vaatteita narulta. Huh, mikä haju, kun repun avaa! (Olen päiväkodissa töissä, joten koettu on....)

Vierailija
8/10 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt tähän ilmiöön myös, mutta ap:n ohjeissa on paljon liioittelua. Jos pyykki ei ole kovin likaista, ei ole mitään syytä käyttää 60 asteen ohjelmaa joka kerta. Vrt saviset tai muuten ”siististi” likaantuneet vaatteet.

Olennaista on tunnistaa milloin vaatteet ovat oikeasti saaneet osumaa hiestä, eritteistä ja ihon rasvasta ja pestä ne silloin viivyttelemättä sillä 60 asteen ohjelmalla. Jos lian jättää pinttymään ja pahimmillaan käyttää likaista vaatetta, se kostuu aina vähän ja kasvattaa haisevan bakteerikannan. Sitten jos vielä sitä vaatetta liottaa haaleassa vedessä pesupähkinöiden kanssa ja jättää kunnon linkouksen väliin, haju vain lisääntyy pesussa.

Kirpputoriostokset on myös heti pestävä kunnon kuumalla ohjelmalla. Muuten voi saada itselleen jonkun haisulin bakteerikannan.

Vierailija
9/10 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla on 15min eko-ohjelma ja ihan ok pyykkiä tulee neljässäkinkympissä,ostakaa kunnon koneet.

Eikö teillä ole rahaa,vai mistä alapeukut?

Vierailija
10/10 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee esiin siten, että aina kun puoliso on pyörittänyt pyykit, koko perhe haisee kitkerälle mummohielle/likaiselle.

Vituttaahan se kun puoliso on liian innokkaana mukana näissä omatunnon valkopesumukaluonnonsäästämistalkoissa.

Perheesi=Haisevat ihmiset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi