VL-propagandaa :D
Vieläkö joku ihmettelee, miksi vl-nuoret eivät vietä aikaansa ei-vl-nuorten seurassa? ;)
Kuva siis SRK:n (vanhoillislestadiolaisuuden pääorganisaatio) julkaisemasta kirjasta Uskon kautta.
Kommentit (25)
Lisää näitä!
Hihhulien sekoiluista saa aina hyvät naurut.
Onko ihan oikeesti?
vähän kyllä epäilyttää mutta ei ehkä kauhee yllätyskään..
mua uskovaisena harmittaa ku niin kauheesti puhutaan siitä että maailma ja epäuskoset on niin pahoja ja niitä säälitään ja tuomitaan.. Miksei keskityttäis niihin ilosiin ja onnellisiin asioihin joita usko tuo elämään. Harmittaa tuollanen ja kohta varmaan hävettää olla ite uskovainen vaikka itse haluan keskittyä vain positiivisiin asioihin, hyväksyä ja kunnioittaa kaikkia ihmisiä sellaisina kuin ovat.
Televisio :DDDDDDDDD
sehän se on kaiken pahan alku ja juuri
Ja kaikille menee täydestä et on jonku vl:än tekemä!
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:40"]
Ja kaikille menee täydestä et on jonku vl:än tekemä!
[/quote]
Etkö sitten usko? Etsi käsiisi Uskon kautta-kirja, voi löytyä vaikka vl-vanhempiesi kirjahyllystä! :D Minä muistan kyseisen kirjan. Olen syntynyt 80-luvun lopussa ja kasvoin vl-perheessä.
-ap-
Eli siis koska minulla on televisio, olen myös varastelija? OMG.
Ei voi kuin nauraa, miten sairasta ajattelua.
Surullista, mutta totta....näin minutkin kasvatettiin uskomaan epäuskoisista(ei lestadiolaisista). Juoppoja, huoria, valehtelijoita jne. Sairas lahko, josta onneksi olen jo eroon päässyt.
Joku vl joskus minua valisti tästä televisio asiasta. Sanoi että raamatussa on maininta "paholainen seisoo (olo)huoneen nurkassa", tai jotain vastaavaa täysin järkeen käypää sontaa...
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 23:13"]
Surullista, mutta totta....näin minutkin kasvatettiin uskomaan epäuskoisista(ei lestadiolaisista). Juoppoja, huoria, valehtelijoita jne. Sairas lahko, josta onneksi olen jo eroon päässyt.
[/quote]
Minä myös muistan, että vanhemmat aika pitkälti sanoivat kaikkien "epäuskoisten" (=muiden kuin vanhoillislestadiolaisten) olevan juoppoja, epärehellisiä, uskottomia puolisoilleen jne. :(
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 23:13"]
[/quote]
Minä myös muistan, että vanhemmat aika pitkälti sanoivat kaikkien "epäuskoisten" (=muiden kuin vanhoillislestadiolaisten) olevan juoppoja, epärehellisiä, uskottomia puolisoilleen jne. :(
[/quote]
Joo siis muut kuin lestadiolaisethan on AINA viikonloppuisin humalassa jne :'DD Tai näin luulin, kun mulle oli niin "opetettu" lestavanhempieni ja seurapuheiden yms. taholta... Yllätyin sitten, miten vähän monet käyttävät alkoholia, eivät olekaan kaikki juoppoja :D
Tervetuloa 2000-luvulle, ei me nyt niin sekoja olla me vl:t... ennen varsinkin on ollu typeriä juttuja, mut ite ainakin kasvatan lapseni maalaisjärjellä vaikka myöskin seuroihin heitä vien. MOnista jutuista voi opettaa, niinkuin itse parhaaksi näkee. Mun Jumala voi olla vähän erilaisempi kuin tosi ahdasmielisten... Kyllä niitäkin valitettavasti edelleen löytyy. Kyllä ajat muuttavat tätäkin liikettä, uskokaa tai älkää. Entiset vl:t ne vaan haluaa mässäillä näillä jutuilla. Kyllä mäkin voisin, mutta mulle usko kaikesta ko."sonnasta" huolimatta on tärkeä ja voimaa-antava. Kiitos ja hyvää yötä.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 23:55"]
Tervetuloa 2000-luvulle, ei me nyt niin sekoja olla me vl:t... ennen varsinkin on ollu typeriä juttuja, mut ite ainakin kasvatan lapseni maalaisjärjellä vaikka myöskin seuroihin heitä vien. MOnista jutuista voi opettaa, niinkuin itse parhaaksi näkee. Mun Jumala voi olla vähän erilaisempi kuin tosi ahdasmielisten... Kyllä niitäkin valitettavasti edelleen löytyy. Kyllä ajat muuttavat tätäkin liikettä, uskokaa tai älkää. Entiset vl:t ne vaan haluaa mässäillä näillä jutuilla. Kyllä mäkin voisin, mutta mulle usko kaikesta ko."sonnasta" huolimatta on tärkeä ja voimaa-antava. Kiitos ja hyvää yötä.
[/quote]
Joo, mutta lapsesi silti kuuntelee siellä seuroissa niitä juttuja, miten mm. sinisillä hiuksilla ei voi taivaaseen päästä tai ehkäisy on KAIKISSA OLOSUHTEISSA kadottavaa syntiä. En ymmärrä teitä vl-vanhempia, jotka luulette, että teidän lapsi/lapset ei muka aivopesua koe kaikissa ry:n tilaisuuksissa. Kyllä ne lapset aika nopeasti oppivat esimerkiksi olemaan suu soukemmalla Pikku Kakkosen katselustaan, kun ollaan tiukemman linjan vl-perheessä kylässä ja kaikkea muuta vastaavaa. Tai "oppivat", että korvakorut korvissa ei voi taivaaseen päästä. Sairasta, jos minulta kysytään. Onneksi älysin erota yhteisöstä ja ko. herätysliikkeestä ajoissa, ennen kuin lapseni joutuivat sen vaikutuksen alaisiksi. Tosin edelleen mummolassa jne. joutuvat :(
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 23:57"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 23:55"]
[/quote]
Joo, mutta lapsesi silti kuuntelee siellä seuroissa niitä juttuja, miten mm. sinisillä hiuksilla ei voi taivaaseen päästä tai ehkäisy on KAIKISSA OLOSUHTEISSA kadottavaa syntiä. En ymmärrä teitä vl-vanhempia, jotka luulette, että teidän lapsi/lapset ei muka aivopesua koe kaikissa ry:n tilaisuuksissa. Kyllä ne lapset aika nopeasti oppivat esimerkiksi olemaan suu soukemmalla Pikku Kakkosen katselustaan, kun ollaan tiukemman linjan vl-perheessä kylässä ja kaikkea muuta vastaavaa. Tai "oppivat", että korvakorut korvissa ei voi taivaaseen päästä. Sairasta, jos minulta kysytään. Onneksi älysin erota yhteisöstä ja ko. herätysliikkeestä ajoissa, ennen kuin lapseni joutuivat sen vaikutuksen alaisiksi. Tosin edelleen mummolassa jne. joutuvat :(
[/quote]
Ja noi lainaukset seurapuheista (mm. Ranuan opistoseuroista vuonna 2013) ja ehkäisylainaus tältä vuodelta, 2014. Että ei voi siihenkään vedota, että JOSKUS kauan sitten on muka opetettu noin, muttei enää...
HUOM! Perinteisellä vl-kielellä
Uskovainen=vanhoillislestadiolainen (seuroissa käyvä, mahd. myös jonkun rauhanyhdistyksen jäsen)
Epäuskoinen=kaikki muut kuin vanhoillislestadiolaiset, myös kristittynä itseään pitävät kirkossa kävijät jne.