THL: Koronatartuntojen määrällä ei ole enää merkitystä. VIHDOINKIN!!! Nyt korona saa levitä.
https://yle.fi/uutiset/3-12030434
Kohta voi olla 50 000 tartuntaa päivässä mutta se ei merkitse mitään.
Kommentit (14)
Ovathan koronan pitkäaikaisvaikutukset tosi kivoja, long covid on vienyt Suomessa työikäisiä sairaseläkkeelle. Ilmeisesti tähän on varaa.
Sairastin vuonna 2009 sikainfluenssan 18-vuotiaana. Se tuhosi toisen keuhkoni kapasiteetin, nyt keuhko toimii 30 %. Olin SM-tason urheilija, en ollut enää sen jälkeen. Oli kiva saada sikainfluenssa lukiosta. Nyt, jos Saab flunssan, joudun kolmen viikon sairaslomalle. Siis ihan vain tavallisesta flunssasta. Tällaisia tapauksia on siis Suomella varaa saada lisää. Mielenkiintoista.
Norjalaistutkimuksen mukaan yli puolet tartunnan saaneista saa pitkäaikaisia jälkioireita. Osa niistä erittäin vakavia ja mahdollisesti pysyviä.
Miltei kaikki rokottamattomat tulevat saamaan tartunnan.
Huomattava osa varsinkaan nuorista ihmisistä ei tunnu kykevän vastaanottamaan tietoa. Mielenkiintoista miksi näin. Kuitenkin sama sakki ensimmäisenä itkemässä ja vaatimassa terveydenhuollon palveluja, kun pipi osuu kohdalle.
Ei tuossa niin lue, vaikka sitä toivoisinkin. Siinä lukee "Sairaalatapausten osuus merkitsevänä tekijänä nousee".
Kuinka moni muka oikeasti kärsii long covid ongelmista? Itse en tiedä ketään. Taitaa olla ihan urbaanilegendaa
Vierailija kirjoitti:
Norjalaistutkimuksen mukaan yli puolet tartunnan saaneista saa pitkäaikaisia jälkioireita. Osa niistä erittäin vakavia ja mahdollisesti pysyviä.
Miltei kaikki rokottamattomat tulevat saamaan tartunnan.
Huomattava osa varsinkaan nuorista ihmisistä ei tunnu kykevän vastaanottamaan tietoa. Mielenkiintoista miksi näin. Kuitenkin sama sakki ensimmäisenä itkemässä ja vaatimassa terveydenhuollon palveluja, kun pipi osuu kohdalle.
Long covid on jokaisen nuoren vastuuttoman pazskiaisen ihan oma valinta. Pitäisi hoidattaa omilla rahoilla yksityisellä puolella eikä rasittaa julkista terveydenhuoltoa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni muka oikeasti kärsii long covid ongelmista? Itse en tiedä ketään. Taitaa olla ihan urbaanilegendaa
HUS pistää pystyyn oman klinikan näille turhaan?
Olen saanut jo kaksi piikkiä. Ei kiinnosta enää koko aihe, ei koske minua.
Ehanaa, nyt voidaan keskittyä täpöö ilmastonmuutoksen vastaisiin toimiin!
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu median ja hallituksen pelkopropagandasta. Ihmiset stressaantuvat ja alkavat kuvitella kaikenlaisia oireita. Herkemmille ihmisille, jotka ottavat propagandan tosissaan, tulee valtavasti henkistä painolastia loputtomasta pelkäämisestä :(
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut jo kaksi piikkiä. Ei kiinnosta enää koko aihe, ei koske minua.
En ole saanut yhtään piikkiä. Ei koske myöskään mua.
Rokotteiden piti hillitä viruksen leviämistä, mutta se lisääntyikin noin 50-kertaiseksi. Nyt THL sanoo, ettei tartuntamäärissä ole mitään nähtävää.
21.07.2020: 9 tartuntaa päivässä
21.07.2021: 333 tartuntaa päivässä
Vierailija kirjoitti:
Ovathan koronan pitkäaikaisvaikutukset tosi kivoja, long covid on vienyt Suomessa työikäisiä sairaseläkkeelle. Ilmeisesti tähän on varaa.
Sairastin vuonna 2009 sikainfluenssan 18-vuotiaana. Se tuhosi toisen keuhkoni kapasiteetin, nyt keuhko toimii 30 %. Olin SM-tason urheilija, en ollut enää sen jälkeen. Oli kiva saada sikainfluenssa lukiosta. Nyt, jos Saab flunssan, joudun kolmen viikon sairaslomalle. Siis ihan vain tavallisesta flunssasta. Tällaisia tapauksia on siis Suomella varaa saada lisää. Mielenkiintoista.
Jos saisit valita, niin vaihtaisitko tuon narkolepsiaan? Ilmeisesti pystyt käymään töissä, kun puhut sairaslomasta. Moni narkolepsian saanut ei pysty.
Odotettu, hyvä ja oikeansuuntainen päätös.