Kuukautiset synnytyksen jälkeen... milloin alkaa?
Ja onko näin, että ne alkaa aina samalla kaavalla, jokaisen synnytyksen jälkeen? Tarkoitan, että jos ovat kahden synnytyksen jälkeen alkaneet vasta imetyksen loputtua, käykö näin myös kolmannen synnytyksen jälkeen?
No, itselläni nyt neljäs synnytys takana ja kuukautiset ei vielä ole alkaneet, synnytyksestä kohta 11 kk. Imetän, yölläkin. Valkovuotoa on tullut jo pidemmän aikaa eli ihan kuiva en ole, ja mahassa nipistellyt vaihtelevasti. Mutta missä ne kuukautiset viipyy?
Kommentit (9)
Mulla alkoi kahdella ekalla kerralla 1,5 kk synnytyksen jälkeen, kolmannella kerralla melkein vuosi synnytyksen jälkeen!
Esikoisesen synnytyksestä alkoi 3kk imetyksen loppumisen jälkeen (7kk synnytyksestä). Toisen lapsen jälkeen alkoi heti jälkivuodon perään (vauva oli täysimetyksellä).
Varsinkin yöimetys pitää useimmilla kuukautiset aika tehokkaasti poissa, sinuna en olisi ainakaan huolissaan :)
Ensimmäisen kerran kuukautiset alkoi n.4kk synnytyksestä vaikka imetin yökaudet. Seuraavat tulikin jo 1.5 kk ekojen jälkeen ja siitä asti säännöllisesti. Olisi mun puolesta saanut olla poissa pidempäänkin.
Mulla alkoi ekalla kerralla 8 kk synnytyksestä, tokalla kerralla 2 kk synnytyksestä ja vikalla kerralla jossain noiden välissä.
Toka oli täysimetyksellä 8 kk ikään, imetetty myös öisin, ekankin imetys kesti osittaisena yli vuoden ikään. En pitäisi imetystää ehkäisykeinona. Itseasiassa olen imettänyt myös raskaana ollessani.
Ap tässä.
Meillä siis toiveena onkin raskaus, eikä ehkäisyä ole käytössä... mutta ei ole niitä kuukautisiakaan. Joten tuskin raskaaksi tulen edes. Välillä on ollut sellainen olo, että varmasti kohta menkat alkaa, mutta eipä ole alkanut. Päivällä imetän n. 2-3 kertaa enää. Yöllä vauva onkin sitten vieressä n. klo 2-3:sta aamuun asti ja syö siinä minkä syö.
Aina alkaneet n.6vk synnytyksestä imetyksestä huolimatta, valitettavasti.
Mulla alkoin kuukautiset 4 kk imetyksenlopettamisen jälkeen.