Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärit ja laihdutus

Vierailija
22.07.2021 |

Olen plus kokoinen ja vaikka minkä asian kanssa menen lääkäriin, ensimmäiset viisi minuuttia kuuntelen laihdutusohjeita ennekuin päästään asiaan. Näin jopa käynnillä jolloin epäilin syöpää, joka sitten löytyikin noin 6kk päästä mammografiassa. Alkaa ottaa päähän, lihavuuden jatkuva ylikorostus lääkäreiden taholta. Löisivät vaan jonkun kirjasen käteen muistutukseksi jos on pakko ja hoitaisivat sairauksia. Tiedän heidän saarnansa ulkoa, enkä halua niitä. Tähän tulee tietty kaikki läskivihaajat vastaamaan, mutta silti lihavakin kun on vain ihminen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavakin on ihminen. Ei huonmpi eikä parempi. Mutta vastuussa omista teoista niinkuin kaikki muutkin.

Vierailija
2/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin 20kg väärän hoidon takia (jäi tarvitsemani lääke saamatta). Ja sitä läskisaarnaa sai kuunnella paljon... Ja kun kysyin, saisinko lähetteen ravintoneuvontaan, niin kiemurtelivat tuolissaan ja sanoivat tyyliin "kyllä se itsestä pitää lähteä se halu laihtua". Juu, halua todellakin oli, mutta ei keinoja tehdä sitä oikein! No, sain sen haluamani lääkkeen ja samaan aikaan jätin e-pillerit pois, niin täysin samalla ruokavaliolla on nyt pudonnut 15kg. Ja kun sanon lääkärille tästä positiivisesta muutoksesta, ei tule kehuja, tsemppiä tai muutakaan. Korkeintaan että muutama kilo pitäisi vielä pois ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan kukaan kehunut kun laihdutin.

Vierailija
4/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi niin haluat pitää kiinni kiloistasi ja huonoista tavoista?

Vierailija
5/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istupa mykkänä ja kuuntele ja kun saarna loppuu, niin kysy, että joko voidaan mennä asiaan.

Vierailija
6/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut puolestaan eivät halua ihmisinä kehittyä ymmärtämään, että kaikki asiat eivät ole niin yksinkertaisia kuin mitä ne ko. yksinkertaisen ihmisen yksinkertaisessa ajattelussa ovat.

Jakeletko muissakin asioissa neuvojasi kysymättä?

Pitäiskö munkin alkaa jakamaan muka-hyödyllisiä neuvoja, joita kukaan ei ole kysynyt?

Mene töihin.

Kasvata lapsesi käyttäytymään paremmin.

Hommaa parempi asunto.

Hoidata hampaasi.

Jne.

Vierailija
7/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istupa mykkänä ja kuuntele ja kun saarna loppuu, niin kysy, että joko voidaan mennä asiaan.

Suurinpiirtein niin tein.

Vierailija
8/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös aikoinaan laihduttanut paljon, mutta leskeys ym tulivat ja ote laihdutukseen herpaantui.  Joten tiedän miten ja kuinka. Miksi siis minun pitää pahoittaa mieleni aina lääkärissä käydessäni?

Vierailija
9/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärsinkö oikein: menit lääkärille ja kerroit että toisessa rinnassasi on epäilyttäviä rintasyövän oireita ja sait kuunnella 5min läskeistäsi?

Värikynä haisee.

Vierailija
10/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinne lääkäriin voisi lähettää endin jonkun muun ja vasta alkujuttujen jälkeen sen ihmisen, jota hoidetaan?

Vierailija
11/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsinkö oikein: menit lääkärille ja kerroit että toisessa rinnassasi on epäilyttäviä rintasyövän oireita ja sait kuunnella 5min läskeistäsi?

Värikynä haisee.

Käytätkö mustekynää, vai permanent-tussia?

Vierailija
12/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös aikoinaan laihduttanut paljon, mutta leskeys ym tulivat ja ote laihdutukseen herpaantui.  Joten tiedän miten ja kuinka. Miksi siis minun pitää pahoittaa mieleni aina lääkärissä käydessäni?

Valinnanvapaus.

Sinä voit vaihtaa lääkäriä ja sairaala voi valita potilaansa.

Vierailija
13/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunnista tätä ilmiötä yhtään. Paljonko teillä on ylipainoa?

Minä olen ollut koko aikuisikäni 15-20 kg ylipainoinen. Kukaan lääkäri/ tervehdenhuollon ihminen ei koskaan sanonut painostani mitään.

Kunnes pari vuotta sitten vaihdoin työpaikkaa, työhöntulotarkastuksessa ilmeni että rasva-arvoni ovat kohonneet (vyötärölihavuus). Terkka ehdotti todella kauniin sanakääntein, että haluaisinko(!) yrittää pudottaa painoa.

Halusin - lihavuus ei koskaan häirinnyt minua tarpeeksi ulkonäöllisistä syistä. Veriarvoni ja verenpaineeni olivat siihen saakka olleet aina hyvät. Nyt järkytyin - ikää 35 ja läski näkyi verikokeissa.

Laihdutin 20 kg. Sen jälkeen olen käynyt lääkärissä ja gynellä. Molemmilla kerroilla lääkäri kiinnitti huomiota painopudotukseen (näki varmaan tiedoistani ent painon), ja olivat todella kannustavia ja mukavia. Gyne kyseli jopa "vinkkejä".

Vierailija
14/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut puolestaan eivät halua ihmisinä kehittyä ymmärtämään, että kaikki asiat eivät ole niin yksinkertaisia kuin mitä ne ko. yksinkertaisen ihmisen yksinkertaisessa ajattelussa ovat.

Jakeletko muissakin asioissa neuvojasi kysymättä?

Pitäiskö munkin alkaa jakamaan muka-hyödyllisiä neuvoja, joita kukaan ei ole kysynyt?

Mene töihin.

Kasvata lapsesi käyttäytymään paremmin.

Hommaa parempi asunto.

Hoidata hampaasi.

Jne.

Käydään mainitsemasi kohdat läpi tässä ja nyt.

Hampailla on suora vaikutus sydänterveyden kannalta.

Mitä mieltä?

Vierailija
15/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painosta kommentoidaan myös laihoille. Olin nuorena todella hoikka, painoindeksi noin 17. Ihan sama mistä asiasta menin lääkäriin, ensimmäinen kommentti oli, että painoa saisi olla enemmän. Määrättiin jopa lisätutkimuksia tämän painon takia, vaikka en niitä pyytänyt. Eikä tietenkään mitään kommentoitu tai huomioitu, kun paino sitten nousi. Lääkäreiltä puuttuu usein hienotunteisuutta, ja katsovat vain painon terveysvaikutuksia. Ei kannata ottaa niin henkilökohtaisesti. Eikä pidä olettaa, että lääkäri muistaisi, että tällä potilaalla on ollut paino-ongelmia, jos paino on nyt normaali.

Vierailija
16/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tosiaan outoa että lääkäri yrittää kannustaa potilasta terveellisempään elämään.

Vierailija
17/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tunnista tätä ilmiötä yhtään. Paljonko teillä on ylipainoa?

Minä olen ollut koko aikuisikäni 15-20 kg ylipainoinen. Kukaan lääkäri/ tervehdenhuollon ihminen ei koskaan sanonut painostani mitään.

Kunnes pari vuotta sitten vaihdoin työpaikkaa, työhöntulotarkastuksessa ilmeni että rasva-arvoni ovat kohonneet (vyötärölihavuus). Terkka ehdotti todella kauniin sanakääntein, että haluaisinko(!) yrittää pudottaa painoa.

Halusin - lihavuus ei koskaan häirinnyt minua tarpeeksi ulkonäöllisistä syistä. Veriarvoni ja verenpaineeni olivat siihen saakka olleet aina hyvät. Nyt järkytyin - ikää 35 ja läski näkyi verikokeissa.

Laihdutin 20 kg. Sen jälkeen olen käynyt lääkärissä ja gynellä. Molemmilla kerroilla lääkäri kiinnitti huomiota painopudotukseen (näki varmaan tiedoistani ent painon), ja olivat todella kannustavia ja mukavia. Gyne kyseli jopa "vinkkejä".

Minulle gynekologi ei ole sanonut mitään, vaikka valmistuimme samasta koulusta.

Vierailija
18/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tosiaan outoa että lääkäri yrittää kannustaa potilasta terveellisempään elämään.

Mitä se terveellinen elämä on?

Vierailija
19/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värikynä haisee.

Ymmärsit aivan oikein.

Vierailija
20/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painosta kommentoidaan myös laihoille. Olin nuorena todella hoikka, painoindeksi noin 17. Ihan sama mistä asiasta menin lääkäriin, ensimmäinen kommentti oli, että painoa saisi olla enemmän. Määrättiin jopa lisätutkimuksia tämän painon takia, vaikka en niitä pyytänyt. Eikä tietenkään mitään kommentoitu tai huomioitu, kun paino sitten nousi. Lääkäreiltä puuttuu usein hienotunteisuutta, ja katsovat vain painon terveysvaikutuksia. Ei kannata ottaa niin henkilökohtaisesti. Eikä pidä olettaa, että lääkäri muistaisi, että tällä potilaalla on ollut paino-ongelmia, jos paino on nyt normaali.

Mitä tarkoitat sanomalla, ettei lääkärin kommentteja tule ottaa henkilökohtaisesti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan