Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyön ihanuus

Vierailija
22.07.2021 |

Vastineena noille jatkuville ”kotona-ajan ahdistavuus” -jutuille haluan kertoa, että kulunut aika etätyössä on ollut työuran parasta niin henkisen hyvinvoinnin kuin työtuloksenkin kannalta. Erityisen hyvänä pidän ilmastovaikutuksia. Turhat kokous-ja koulutusmatkat jäävät pois, eikä päivittäin tarvitse ajaa autolla pitkiä työmatkoja.

Oma vapaa=aika ja työn hallinta on lisääntynyt. Toivoisin ikuista etätyötä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työnantaja ilmoitti jo syyskuussa, että etätyömahdollisuus jää pysyväksi. 

Vierailija
2/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona-aika = korona-aika :). Sama asia kuitenkin. Kyseessä avauksessani tietenkin asia niiden kannalta, joille etätyö on työtehtävien suhteen mahdollista. Muita samoin tuntevia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hellekesä ja maailmalla olevat tulvat kertovat karulla tavalla ilmastonmuutoksesta. Miksi nyt ei tartuta jokaiseen keinoon hillitä sitä? Jokaiseen. Turhat työmatkat ja työhuonekulut ilmastovaikutuksineen pois. Etätöille toivottavasti saadaan vahva suositus myös valtiovallalta.

Vierailija
4/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tykkään myös ja toivoisin etätyötä mahdollisimman paljon jatkossakin. Helpottaa omaa jaksamista, sujuvoittaa perhe-elämää.

Vierailija
5/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen johdolta odotetaan vankkaa suositusta etätyölle.

Vierailija
6/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein parasta on kun myös työllistää itsensä, ja siis etänä.

Vierailija
7/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työtäni ei voi tehdä kotona, mutta mies tekee etätöitä ja tykkää todella paljon. Ihanaa myös koko perheen kannalta, että kotona on joku koko ajan. Mies tekee tehokkaasti töitä ja tekee usein tunnin pidempään töitä päivässä, kun työmatkoihin ei mene aikaa. Kertyneet ylityötunnit saa ottaa vapaapäiviksi.

Vierailija
8/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Asun maalla ja töihin on aina ollut sellainen 30-45  minuutin ajomatka. Toki voisi muuttaa kaupunkiin mutta se on eri juttu sitten. aloitin toukokuussa uuden työn ja olen tehnyt etänän nyt yli kuukauden. En koe sunnuntaiangstia, en ole upunut iltaisin, en stressaa heräämistä, nukahtamista jne. Päivällä voi käydä haukkaamassa happea mitä töissä ei voi tehdä jne. Tämä ilo kaiketi kyllä loppuu syyskuussa, kun siirrytään ns. hybridimalliin jossa etätöitä vain 2pv viikossa. Tyhjää parempi sekin toki. Ja ymmärrän kyllä että toimistollakin on hyvä käydä. 

Vierailija
9/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkanmaalla suositellaan etätöitä elokuun loppuun. Onkohan suositus muuttunut sitten alkukesästä?

Vierailija
10/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin etätyösuositus hallitukselta, tämä korona-aikana alkanut etätyö on pelastanut elämäni. Jaksan ilman burnoutia elää tässä maassa ja tehdä työtäni paremmin omassa rauhassa ilman pitkiä työmatkoja.

Vierailija
11/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronapandemia oli paras asia mitä minulle on koskaan tapahtunut. Olen jo sanonut kehityskeskustelussa suoraan, että jos etätyömahdollisuus poistetaan niin en tule takaisin vaan menen sitten vaikka te-keskuksen määräämille virkkauskursseille kunnes löydän töitä, joita saa tehdä etänä.

Vierailija
12/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ihminen helposto luovu saavutetuista eduista. Eli kaikki kynnelle kykenevät varmaan vaihtavat työpaikkaa elleivät saa jatkaa etätöitä. Tietty kaltaiseni toimistorotat tyytyvät siihen, mitä saavat.

Vierailija
13/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tohtoristason työtä ja olen käytännössä koko työurani työskennellyt kotitoimistossa. En voisi kuvitellakaan mitään muuta tapaa työskennellä. Kauan sittenkään tämä ei ole ollut mikään ongelma töiden kannalta, mutta varsinkin nykyisin kun on käytettävissä kaikki etäkokoussovellukset ja muut mahdollisuudet, ei monilla asiantuntija-aloilla ole enää mitään perusteita ylläpitää suuria toimipisteitä avokonttoreista puhumattakaan.

Vierailija
14/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Tykkään myös ja toivoisin etätyötä mahdollisimman paljon jatkossakin. Helpottaa omaa jaksamista, sujuvoittaa perhe-elämää.

Tämä, se on kivaa perheellisille ja parisuhteessa eläville mutta helvettiä normaaleille yksin asuville. No kaikkihan katsovat tätä vaan omasta näkökulmastaan.

Vierailija
15/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut nyt 3 viikkoa takaisin toimistolla 4 päivänä viikossa, koska pomot olivat sitä mieltä, että yhteisöllisyys kärsii muuten liikaa. Voin muuten sanoa, että täällä ovat kaikki pahalla tuulella ja ketään ei kiinnosta tehdä yhtään enempää kuin mitä on pakko tehdä. Täällä jo osastojen päälliköt ihmettelivät, että miksi tehokkuus on laskenut. Etsin aktiivisesti uutta työpaikkaa. Pinna on kireällä, väsyttää, ärsyttää ja vituttaa.

Vierailija
16/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, parasta aikaa ollut etätyö. Toivon laajaa etätyömahfollisuutta, täysin ei voi olla vain etätyössä jatkossa, se on kerrottu. Odotan valtioneuvoston eli ministeriöiden yhteistä linjausta syksyllä miten työt ministeriöissä jatkuvat. Hybridityömalli tulossa, mutta jospa voisi olla 3-4 päivää etänä. Työmatkaan menee 2 tuntia päivässä ja monitoimitilassa ei voi keskittyä.

Vierailija
17/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaston kannalta ihmettelen suuresti miksi monet suuret työnantajat ovat kuitenkin pakottamassa ainakin osittain toimistolle. Olen kuullut että monella suurella firmalla 40% etätyö jatkossa eli vain 2 päivää viikossa. Eikö nämä yritykset välitä olenkaan ilmastosta? Valtion tulisi tosiaan puuttua tähän turhaan saastuttamiseen, jos töitä voi tehdä kotoa, se pitäisi olla työntekijän halutessa sallittua 100% ajasta.

Vierailija
18/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä, se on kivaa perheellisille ja parisuhteessa eläville mutta helvettiä normaaleille yksin asuville. No kaikkihan katsovat tätä vaan omasta näkökulmastaan.

Olen yksin asuva sinkku mutta ehkä sitten epänormaali, koska etätyö on minusta taivaallista, ei helvettiä.

Vierailija
19/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asun yksin ja olen tehnyt etätöitä jo 9 vuotta. Ei etätyö tarkoita, että koko valveillaoloaika tehtäisiin töitä. Kun aikaa ei mene työmatkoihinkaan, jää  paljon enemmän aikaa tavata ystäviä ja kavereita. 

Vierailija
20/26 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te laiskurit taas kohta toimistolle joudutte. Korona on pian ohi ja lusmuili loppuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi