Onko tämä alakuloa, lievää masennusta vai jotain muuta? ov
Elämässä kaikki on hyvin. On ystäviä, hyvä työ, taloudellisia huolia ei ole, aviomiehen kanssa menee hyvin, lapsilla on asiat hyvin, ollaan kaikki terveitä. Kaikki on oikeastaan paremmin kuin loistavasti. Silti musta tuntuu että elämä on harmaata massaa päivästä toiseen. En muista milloin olisin oikeasti nauranut. Asiat joista aiemmin nautin, ei enää tuota samanlaista iloa kuin aiemmin. Tai no, ihan kivoja mutta ei kuitenkaan. Olen miettinyt paljon sitä tarvitsenko tai kaipaanko jotain uutta elämääni, mutta en tiedä mitä se olisi. Uuden harrastuksen aloitus ei huvita yhtään, asuinpaikan muutos ei, uusi työ ei, avioero ei (no hyvä luoja ei todellakaan). Mahdollisuuksia esim. uuteen harrastukseen olisi, mutta mikään ei huvita.
Olen paljon kotona, jos jonnekin lähden tai jotain teen, se tuntuu "pakolta", ei siksi että haluaisin. Tänään ruokakaupassa käydessä teki mieli alkaa itkemään, ihan ilman mitään syytä. Miehen kanssa puhuin kuukausi sitten ja hän sanoi minulle että hae sairaslomaa töistä jos tuolta tuntuu. No mitä se pari viikkoa auttaa?
En tiedä mitä mun pitäis tehdä.
Kommentit (11)
Minkä ikäinen olet? Onko sulla vielä haaveita, joita haluat saavuttaa, vai onko kaikki jo saavutettu?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 18:44"]
Minkä ikäinen olet? Onko sulla vielä haaveita, joita haluat saavuttaa, vai onko kaikki jo saavutettu?
[/quote]
Olen 38v. On mulla haaveita. Tai aiemmin oli, nyt ne tuntuu niin tyhjänpäiväisiltä. Haaveet ei jaksa innostaa niinkuin ennen. Mikään ei innosta niinkuin ennen.
Onko sulla ollut pari vuotta sitten surua tai menetyksiä?
Ei ole ollut surua eikä menetyksiä. Ei nyt eikä pari vuotta sitten. ap
Jokuhan sisimmässäsi on. Lyhytterapiassa pystyy käymään omallakin kustannuksella. Tai työtervhuollossa psykologilla, yl se on 2-3 krt/ kalenterivuosi.
Ei ole masennusta. Tee jotain repäisevää. Aloita jokin extreme-harrastus tai mene vapaaehtoistöihin. Älä ainakaan ala popsimaan mitään pillereitä. Elämänmuutos auttaa. Mene lenkille jos et muuta keksi, se oikeasti toimii!
Masennukselta kuulostaa. Tee ensialkuun Beckin masennustesti.
Kuulostaa masennukselta minustakin, suorastaan klassiset oireet. Just tuo mikään ei tunnu miltään, mikään ei huvita, sosiaalisten tilanteiden pakoileminen, itkettäminen ilman syytä jne. Hae apua. Ja tsemppiä <3
Sä vain haluat olla masentunut, siksi täällä kyselet, että kaikki sua komppais. Ryhdistäydy.
Kilpirauhasarvot kannattaa tsekkauttaa ihan ensin. Äitiäni hoidettiin vuosikausia masennuslääkkeillä ja yritettiin hoitaa muakin, kunnes kävi ilmi, että kilpirauhasen vajaatoiminta on molemmilla. Ensin kaikki mahdolliset kokeet ja sitten vasta harkitaan masennusta.
Yritä please lisätä liikuntaa! Oli taustalla mikä syy hyvänsä, liikunta oikeasti piristää kun vaan pääsee alkuun. Usko pois. Voimia sulle ja hyvää loppukesää.