Mihin pyrkii ihminen, joka tahallaan ärsyttää
tai yrittää ärsyttää muita? Työssä yksi nainen kertoi, että hänelle ollaan kateellisia milloin mistäkin ja että hän nauttii kertoilla asioita ja näkee muitten olevan kateellisia. Miksi pitää tahallaan aiheuttaa ikävää oloa muissa ja tehdä itsensä paremmaksi? Työntekijänä ja olemukseltaan on keskitasoa eli yrittääkö sitten päteä muilla avuilla.
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 16:45"]Mua ainakin kiinnostaa ihmisten reaktiot ja käyttäytyminen. Kiinnosti jo kouluaikoina ja olikin lähellä, etten olisi pyrkinyt opiskelemaan psykologiaa yliopistoon. Jostain syystä ihmiset eivät juurikaan reagoi - tai ainakaan näytä sitä - mihinkään kivaan ja mukavaan. Mutta reagoivat ärsytykseen ja epämukavuuteen. Välillä siis ilmaisen asioita provosoivasti ja täällä nettimaailmassa vallankin kirjiotan mitä milloinkin mieleeni juolahtaa ja katson, miten kirjoituksiini reagoidaan. Ihmisten käyttäytyminen on äärettömän mielenkiintoista.
[/quote]
Olen samanlainen! Olen tehnyt pitkään "ihmiskoetta" tiettyjen himojuoruajien kanssa, ja tähän mennessä olen saanut heidät uskomaan vaikka mitä ;)
Kertoo ihmisestä sen, että hän on itse luonteeltaan kateellinen. Ja ehkä hieman sadistinen.
Mä tykkään ärsyttää ihmisiä, se on hauskaa nähdä miten ihmiset reagoi asioihin. Välillä sitä saadaan turpaan kun tarpeeksi ärsyttää, mut ei se mitään. Se on heikko joka käy käsiks, ite käyn vaan sanallista sotaa!
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 17:18"]
Kertoo ihmisestä sen, että hän on itse luonteeltaan kateellinen. Ja ehkä hieman sadistinen.
[/quote]
Aloittajan tuntema tapaus voi hyvin ollakin, mutta ei se taida yleissääntö olla. Sanotaanko nyt niin, että provosoiminen ja tahallinen ärsyttäminen on tarpeen, jotta ihmiset eivät jää vellomaan itsetyytyväisyyteen. Sillä on oma arvonsa. Lapsikin ärsyttää tahallaan vanhempiaan, ja tuskin se on ohjelmointivirhe. Ihmisen täytyy kaivertaa itselleen lisää tilaa saadakseen olla oma itsensä, ja jos lapset olisivat vain kilttejä ja mukautuvia, jäisimme vanhempiemme orjiksi, eikä vanhemmilla olisi painetta kehittyä vanhemmuudessaan.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 17:16"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 16:45"]Mua ainakin kiinnostaa ihmisten reaktiot ja käyttäytyminen. Kiinnosti jo kouluaikoina ja olikin lähellä, etten olisi pyrkinyt opiskelemaan psykologiaa yliopistoon. Jostain syystä ihmiset eivät juurikaan reagoi - tai ainakaan näytä sitä - mihinkään kivaan ja mukavaan. Mutta reagoivat ärsytykseen ja epämukavuuteen. Välillä siis ilmaisen asioita provosoivasti ja täällä nettimaailmassa vallankin kirjiotan mitä milloinkin mieleeni juolahtaa ja katson, miten kirjoituksiini reagoidaan. Ihmisten käyttäytyminen on äärettömän mielenkiintoista.
[/quote]
Olen samanlainen! Olen tehnyt pitkään "ihmiskoetta" tiettyjen himojuoruajien kanssa, ja tähän mennessä olen saanut heidät uskomaan vaikka mitä ;)
siis tämä koe :D t. edellinen
Mua ainakin kiinnostaa ihmisten reaktiot ja käyttäytyminen. Kiinnosti jo kouluaikoina ja olikin lähellä, etten olisi pyrkinyt opiskelemaan psykologiaa yliopistoon. Jostain syystä ihmiset eivät juurikaan reagoi - tai ainakaan näytä sitä - mihinkään kivaan ja mukavaan. Mutta reagoivat ärsytykseen ja epämukavuuteen. Välillä siis ilmaisen asioita provosoivasti ja täällä nettimaailmassa vallankin kirjiotan mitä milloinkin mieleeni juolahtaa ja katson, miten kirjoituksiini reagoidaan. Ihmisten käyttäytyminen on äärettömän mielenkiintoista.
Suun mäiskyttely yms on vituttavaa. Onneks vaan töissä joudun sietämään ärsyttäviä otuksia. Kotona saa olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään ärsyttää ihmisiä, se on hauskaa nähdä miten ihmiset reagoi asioihin. Välillä sitä saadaan turpaan kun tarpeeksi ärsyttää, mut ei se mitään. Se on heikko joka käy käsiks, ite käyn vaan sanallista sotaa!
Vaikutat va jakil ta.
Keskity työhösi ja älä ihmissuhteisiin työssäsi. Ihan turhaan sinä mietit jonkun toisen tekemisiä tai sanomisia, vaan hukkaat siinä työnantajan aikaa ja pilaat myös oman mielesi.
Vierailija kirjoitti:
Keskity työhösi ja älä ihmissuhteisiin työssäsi. Ihan turhaan sinä mietit jonkun toisen tekemisiä tai sanomisia, vaan hukkaat siinä työnantajan aikaa ja pilaat myös oman mielesi.
Ihminen ei ole mikään robotti. Vuorovaikutus on normaalia.
Työyhteisöt yleensä keräävät ympärilleen kaikenlaisia persereikiä, Suomi pienoiskoossa siis. Pitäisi oikeastaan kulkea linkkuveitsi taskussa kaiken varalta.
Mun kohdalla ärsyttäjä saisi vain pahan mielen. En ole kateellinen kenellekkään mistään enkä noteeraisi ärsyttäjää millään tavalla ja kun ärsyttäjä huomaa etten ole kateellinen niin hänelle tulee todella paha mieli :)
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin kiinnostaa ihmisten reaktiot ja käyttäytyminen. Kiinnosti jo kouluaikoina ja olikin lähellä, etten olisi pyrkinyt opiskelemaan psykologiaa yliopistoon. Jostain syystä ihmiset eivät juurikaan reagoi - tai ainakaan näytä sitä - mihinkään kivaan ja mukavaan. Mutta reagoivat ärsytykseen ja epämukavuuteen. Välillä siis ilmaisen asioita provosoivasti ja täällä nettimaailmassa vallankin kirjiotan mitä milloinkin mieleeni juolahtaa ja katson, miten kirjoituksiini reagoidaan. Ihmisten käyttäytyminen on äärettömän mielenkiintoista.
Susta ei olisi ikipäivänä tullut psykiatria tai psykologia. Noin pienellä tekstin pätkällä todistit olevasi kuin natsilääkäri, jolla on psykopaatin empatiakyky. Eli sua kiinnostaa ihmisten käyttäytyminen ja ihmismieli. Silti tarkoituksellisesti ärsytät ihmisiä, vaikka varmasti tiedät kuinka tuhoisat seuraukset kiusaamisesta voi olla. Ei tarvitse yliopisto tason koulutusta todetakseen, että olet sadisti ja mätä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Mua et pystyisi ärsyttämään . Saisit vain pahan mielen kun hiomaat ettei ärsyttämisellä ole mitään vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vaarana se, että jos kauan naamaasi auot, voi seuraava ärsytyksen kohteesi olla toista maata ja makaat hospitalissa.
Vierailija kirjoitti:
Voit uskotella itsellesi mitä haluat, mutta sinä olet se heikko ja älyllisesti vähemmän lahjakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei ole mikään robotti. Vuorovaikutus on normaalia.
Toki, mutta se, että olet ottanut huoleksesi ja ajatuksiisi tuon asian, on vain oman pääsi sisäinen ongelma.
Keskity siis työajallasi työhösi.
Ihmisessä täytyy olla jotain vinoutunutta tai kahnausta itsensä kanssa, jos täytyy kiusata muita. Kaikenlainen kehuminen on heikkoitsetuntoisen heiniä.