Apua. Voinkohan saada potkut. Haukuin esimiestä kovaan ääneen kahvihuoneessa ja hän kuuli sen :0
Vahingossa.
Oltiin tauolla ja innostuimme vähän puhumaan esimieheltä josta ei pidetä.
Innostuessa aloin vahingossa kovaan ääneen puhumaan hänestä.
Kaikki muut olivat huomanneet esimiehen tulon ovelle paitsi minä, joka kaatelin kahvia selkä ovelle päin.
Tilasin yhtäkkiä kovaan, että ainiin ja kerran ***** teki sen asian ja silleen ja silleen. Aloin nauramaan perään huutonaurua.
Jatkoin vielä, että tuo ihminen pitäisi potkaista pellolle täältä.
Tajusin taas nauravani yksinäni ja käännyin katsomaan! Muut olivat vakavina ja muka ymmärtämättömiä höpytyksistäni ja esimies seisoi ovella ja näytti siltä, kuin olisi yhtä aikaa ollut raivoissaan ja meinannut alkaa nauramaan.
Otin kahvin äkkiä mukaan ja pysyttelin loppupäivän piilossa.
Voinkohan tästä tulla jotain seuraamuksia???
Kommentit (36)
Työsuhde edellyttää lojaaliutta työnantajaa kohtaan ja asiallista käytöstä työpaikalla. Miten toi meni sun omasta mielestä?
Muista että olet itse hakenut tuohon työpaikkaan. Allekirjoittanut sopimuksen. Ajattele jos sinusta puhuttaisiin samoin. Ja lopuksi kukaan ei pakota sinua olemaan siellä.
Opit sitten kantapään kautta että takanapäin ei kannata puhua ihmisistä pahaa. Jos on jotain sanottavaa pitää sanoa reilusti kasvokkain ja mieluummin kahden kesken jos asia on negatiivinen.
Tietysti olisi ollut hyvä pyytää anteeksi ilkeyttään eikä se kaiketi ole vieläkään myöhäistä. Pyydät reilusti anteeksi ja sanot että olit asiaton ja ettei tule toistumaan. Ilmapiiri puhdistuisi.
Potkuista en tiedä mutta ehkä kuitenkaan et niitä tuon takia saa.
Et tietenkään voi, koska älykkäänä ihmisenä ymmärrät hakea lopputilin ennen kuin erottamisprosessisi on käsitelty!
Eiköhän tuo nyt ymmärrä jo irtisanoutua itse, nimitettyään sinut ensin seuraajaksensa.
Voit odottaa potkuja seuraavissa yt-neuvotteluissa. Yllättävää kyllä tällaiset möläytykset muistetaan yllättävän hyvin. Niin minäkin potkaisisin ulos tuollaisen idiootin jos saisin päättää.
Haukuin esimiehen täysin pystyyn henkilöstötutkimuksessa.
Lähdettiin sen seurauksena molemmat.
Olen sitä mieltä, että esimiehen pitää kestää kritiikkiä, tulee se sitten suoraan tai epäsuorasti. Kertoo esimiehestä paljon jos ei kestä kritiikkiä. Mitä kamalaa tuossa nyt on tapahtunut, itse jos olisin puhunut kovaan ääneen olisin vienyt keskustelun loppuun. Kysynyt esimieheltä että mitäs itse olet mieltä. Aivan naurattavaa tuollainen, että jotain esimiestä pitää pelätä kuin jotain mörköä, ei se mikään jumala kuitenkaan ole. Olen itsekin toiminut esimiehenä ja kestän arvostelua, jos esimies ei kestä arvostelua, hän ei ole oikeassa hommassa vaan kuuluisi lastentarhaan.
Nainen50
Jos hän on kouluja käynyt, ammattiesimies, hän tietää että alaiset puhuu selän takana paskaa. Aina.
Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.
Jos hän taas on rividuunari, joka palkankorotuksen sijaan on saanut ylennyksen esimieheksi, hän tekee kaikkensa erottaakseen sinut. Todennäköisesti hänen sanalla ei ole asiassa mitään valtaa, mutta hän tulee muistamaan sen aina.
Ei se noin helposti tapahdu. Mieheni on esimiesasemassa ja oli aloittanut juuri tehtävässään kun eräs alainen täysin ilman syytä haukkui hänet pystyyn. Ihan avoimesti, päin naamaa miehelleni, muille otganisaatiossa ja jopa toimarille (mieheni esimies). Ei kerran vaan toistuvasti. On käyty keskusteluja myös HR:n kanssa. Mieheni sanoi keskustelussa suoraan tälle alaiselle, että haukkuminen ja turha valitttaminen loppuu nyt. Alat käyttäytyä tai sitten voit päättää lähteä, jos kaikki on huonosti. Ilmeisesti käytös on tämän jälkeen parantunut. Tyyppi ei saanut potkuja, mutta ei ole myöskään itse tajunnut lähteä.
Et saa potkuja mutta tästä lähtien saat kaikki epämieluisat työt kunnes lopulta lähdet itse.
bonukset ja ylennykset on nyt taputeltu.