Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissalliset, mikä sohvamateriaaliksi?

Vierailija
29.07.2014 |

Asia varmaan jo ymmärrettävissä otsikosta.

Kissamme raapineet kangassohvanpäädyt langoille ja tekisi mieli hommata uusi sohva joka ei innostaisi nelivetoja moiseen iloitteluun. Ideoita?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään kangas tai nahka ei kestä, jos kissat päättävät sohvaa kynsiä, kynsien terottaminen kun kuluu niiden luontaiseen käytökseen. Nahka oikeastaan huonoimmin, sen kissa saaattaa saada revittyä kunnolla, alcantara jotenkuten, mutta sekin nyppyyntyy. Jos haluaa pitää sohvan (ja tuolit) ehjänä, kannattaa hankkia muutama erilainen raapimispuu ja kenties vielä halonpätkä, jossa kaarna jäljellä. Sotkua niistäkin kyllä tulee, mutta mitapä ei kissaperhe tekisi lemmikin hyvinvoinnin eteen:) Jotkut kissat ovat niin fiksuja, että terottavat kynsiään mattoon, matot ovat paljon sohvia halvempia uusittavia:)

Kankaista parhaiten kestää mahdollisimman tiheä, eli kannattaa katella martindale-lukuja. 

Kokemusterveisin, meillä ollut vuosien aikana 15 kissaa, nyt 4. Sohvia tullut muutama revityksi:)

Vierailija
2/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko joku sellainen mittojen mukaan ommeltu, tarpeeksi paksusti topattu sohvansuojus hyvä? Sen voisi ottaa pois, kun tulee vieraita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos teettäisit siitä paskaelukasta vaikkapa rukkaset? Sillä tavalla saataisiin sekin rutale hyötykäyttöön. Laita osoitetta, niin tulen hoitamaan homman, ellet itse osaa.

Vierailija
4/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alcantara on ainoa mikä kestää kissan kynnet.

Vierailija
5/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut mun elämän aikana varmaan yli 10 kissaa, eikä niistä yksikään ole sohvaa käyttänyt raapimispaikkanaan. Nahkasohvat menivät kyllä pilalle, kun kissat otti spurttia ja kynnet esillä ottivat vauhtia, mutta varsinaista raapimista eivät harrastaneet. Kangassohva kestää paremmin tätä spurttaamista. Oleellista on, että kissalla on riittävästi sallittuja raapimispaikkoja. Meillä on kolmella kissalla kaksi kattoon asti ylettävää kiipeilypuuta, joissa paljon raapimatilaa. Näiden lisäksi saavat vapaasti kynsiä mattoja. Saunan seinäpaneelit meinasi yksi killi tuhota, mutta se estettiin sillä, ettei päästetty kattia enää saunaan ollenkaan.

Vierailija
6/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Meillä nahka materiaalina, ei hyvä :D

Vierailija
7/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahka, oikein hyvä, meillä leikataan kissojen kynnet säännöllisesti

Vierailija
8/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrokuitu?

Vierailija
9/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittaisin mikrokuitua, mutta mulla toimii nahkasohvat ihan hyvin.

Vierailija
10/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 kissaa, nahka ei toiminut, meni nopeasti huonon näköiseksi. Parhaiten on toiminut ikean kangassohvat. Niihin voi ostaa uusia päällisiä. Ei ole kyllä kissat raapiineet päällisiä rikki ja sohvat olleet 6 ja 4 vuotta.

Vierailija
11/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ehkä 8 vuotta vanha suomisoffan kangassohva, kangas kestävinä laatua mitä oli saatavilla. Hyvin on kestänyt, ei ole vielä kynnenjälkiä.

Vierailija
12/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko suojus ollenkaan? Vaikka kai ne kynnet menee siitä läpi... Miten mikrokuitu muka toimisi, eikö sen saa revittyä?

Vierailija
13/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nahkasohva joka on jo parin vuoden jälkeen täysin pilalla ! Ihan kauhea ja rikkinäinen, kiva oli maksaa tonni turhaan :( äitilläni on pari kisulia ja kangassohva ihan rikki, näyttää siltä kun se olisi kaatopaikalta tuotu vaikka on vain vuoden vanha! Aiemmin hänellä oli tekonahka ja eiei sekään toiminut. Eikait mikään toimi, aina ne kissat kaiken raapii/rikkoo :/ itse olen oikeasti ajatellut että ehkä ostan jonkun teräspenkin "sohvaksi" haha, sitä ei ainakaan saa rikottua. Ei vaan olisi kovin mukava mutta kestäisi ainakin :)

Vierailija
14/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, me ostettiin Ikean kangassohva, halpa ettei niin kamalasti haittaa vaikka se tuhottaisiinkin.  Jaksoi se ihan aluksi kiinnostaa, mutta nyt kissat ovat jo siirtyneet raapimaan parempia kohteita. Kannattaa olla niitä tarpeeksi, niin sohvat saavat olla aika rauhassa. 

Vierailija
15/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans sellanen tosi jämäkkää kangasta oleva sohva n.7 vuotta vanha, johon ei tule minkäänlaisia purkaumia, vaikka kissat on sitä kynsineet ja päivittäin siinä riehuessaan käyttää kynsiä.. :) Onhan niillä toki oma raapimispuu johon sitten oikeasti terottavat.

No, mutta sitten noi keittiön keinonahkatuolit ei olekaan enää säästyneet kynsien jäljiltä... :/

Vierailija
16/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida, olenpa iloinen ettei meidän kissa raavi huonekaluja..kaikkea muuta kiusaa kyllä sitten keksii. :)

Vierailija
17/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kissat Feliway-suihke auttoi: kun kissat yrittivät ottaa raapimapuukseen sohvankulman, muutamana päivänä suihkin tuota, niin siirtyivät heti muualle eivätkä ole palanneet. Suosittelen.

Vierailija
18/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokka tai mokkajäljitelmä. Meillä on semmonen.

Vierailija
19/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahka ei ainakaan meillä tunnu kiinnostavan kissaa pätkän vertaa. Karheat materiaalit sen sijaan kiinnostaa, kuten sängyssä oleva helmalakana... Mutta hyvin tuo osaa raapimatolppaansa käyttää kuitenkin. Kouluttamiskysymys se vain on.

Vierailija
20/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kissani ei raavi sohvia, itsellä kankainen.