Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mihin ihmeeseen tarvii konttauskypärää?

Vierailija
29.07.2014 |

Eihä muksu ikinä opi varoon päätään, jos ei ikinä käy kipeää.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keskimmäinen lapsi oppi kävelemään jo 8kk iässä ja konttauskypärä oli hyvinkin tarpeellinen. Siinä vaiheessa varovaisuutta ei ollut eikä pään telominen muuttanut menoa. Pää oli myöskin kroppaan suhteutettuna iso ja pienikin pään heilautus kaatoi pienen heti. Mielestäni pään suojaaminen oli ainoa järkevä ratkaisu. Eihän sitä kauaa edes tarvinnut käyttää. 

Esikoinen lähti kävelemään vuoden iässä ja se olikin alusta lähtien paljon varovaisempaa touhua eikä konttauskypärä ollut silloin tarpeellinen.

Vierailija
2/8 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikille lapsille tarviikkaan. Mun tyttö 8kk kaatuilee välillä rajustikkin, enkä ihan halua et kopsahtaa pää kovalle laattalattialle. Sitten kun tasapaino pitää vähän enemmän, otan kypärän pois. Kyllä vanhemman tehtävä on varmistaa että pää ei halkea pienellä. Monesti ajattelen sydän syrjälläni miten pahasti ois käynyt ilman kypärää (aivotärähdys) kun on itkenyt jo kypärä päässäkin vähän. Tietenkin joskus itkee säikähdyksestäkin. Mutta. Aion mun hurjapäällä/kiipeilijällä pitää kypärää niin pitkään kuin on tarpeen. Ei, muuten en kasvata "pumpulissa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen pään suojaamiseen vakavimmilta vahingoilta. Terveille en ole tarvinnut, liikuntavammainen tarvitsee isompanakin.

Vierailija
4/8 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpulissa kasvatetut saavat huonoimmat eväät elämän kivikovaan kouluun.

Vierailija
6/8 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ne itsesuojeluvaistottomat tarvitsee herkemmin. Meillä lapsi nousi seisomaan 7kk:n iässä, mutta ei ottanut kuitenkaan riskejä tuetta kävelyn suhteen, jotein ei kummemmin kaatuillutkaan. Kyllä mä olen semmoisia hurjapäitä nähnyt, että tukevampikaan kypärä ei olis ollut pahitteeksi.

Vierailija
7/8 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuopus nousi pystyyn 6kk ja lähti kävelemään ennen 7kk ikää. Haluatteko arvata varoiko se mitään? Käveli melko monesti päin seiniä, pöydänkulmia, kirjahyllyjä ja kaatui ihan jatkuvasti suorilta jaloilta selälleen. Olisinko ihan päivän ajan katsellut tuota touhua, ennenkun hain kypärän.

Nyt 1v 4kk on edelleen kova touhuaja ja putoilee kiipeillessään, mutta enää en ole käyttänyt kypärää ikiaikoihin. Kun järkeä alkoi tulla joskus 9kk jälkeen ja lapsi alkoi ihan selvästi varomaan päätään kaatuessaan, niin koin kypärän turhaksi. Kyllä se tasaisin väliajoin edelleen maahan mätkähtelee, mutta ihan erilailla.

Vierailija
8/8 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tarvii äidin hermojen takia. Silmänlumetta kaikki.