Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapöytä ei kestä liikuntaa

Vierailija
21.07.2021 |

Olen huomattavan ylipainoinen, mutta nyt olen jo kuukauden elänyt terveellisesti. Painoakin on pudonnut jo lähes viisi kiloa ja kunto on kohonnut niin paljon, että huomaan sen jo itse rappuja noustessa.

Ongelma on kuitenkin se, että nyt alkaa jalka pettää. Tai siis lähinnä jalkapöytä. Se kipeytyy jo lyhyestä kävelystä. Nyt se on kipeä levossakin, vaikka kävin vain noin vartin kävelyllä. En mielestäni ole mitenkään valtavasti rehkinyt tai rasittanut jalkaa, vaikka olenkin lisännyt liikuntaa arkeeni. Näin on käynyt aikaisemminkin tuolle samalle jalalle, kun olen lisännyt liikuntaa. Kenkä on ihan perus kävelykenkä.

Kotiseudullani ei ole uimahallia, joten vesijumppa tms. on pois laskuista. Millaista liikuntaa voi ylipäätään harjoittaa niin, ettei jalkapöytä kipeytyisi? Siis kun ihan perus kävelykin saa sen kipeäksi. Olen tosi harmissani tästä, kun innostuin uudesta terveellisestä elämästäni. Tavoitteeni on joka tapauksessa se, että olisin normaalipainoinen jouluun 2023 mennessä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki tukipohjallinen, jalkaholvi lie romahtanut. Kinesioteippi jalkapöydän ympärillä auttaa myös lyhemmillä matkoilla.

Vierailija
2/10 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräily on hyvää liikuntaa. Kuntopyörällä poljet sitten talvella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuollainen johti eds-diagnoosiin.

Yli liikkuvat nivelet yms. En voi kävellä enää kuin kilsan päivässä yhteensä.

Vierailija
4/10 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOLTAREN auttaa.

Vierailija
5/10 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda ne kävelykengät lenkkitossuihin joissa on paksut pohjat. Ja pyörällä voi tehdä pidempiä lenkkejä.

Ja sitten vielä kannattaa kävellä metsässä pehmeällä pohjalla, asvaltti on liian kova.

Vierailija
6/10 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi myös noin parikin kertaa useampi vuosi sitten. Varmaan tuli joku hiusmurtuma tms. toiseen jalkaan huonoilla/vääränlaisilla kengillä kävelemisestä. Ja olen siis hoikka ja silloin olin parikymppinen. Alkuun sattui tosi paljon kävellä ja kesti aikansa, että parani. Nakkasin ne kengät menemään eikä enää ole tuollaista tullut uudelleen vuosiin. Eikä ollut edes mitään korkkareita, vaan toiset oli sandaalit ja toiset tennarit, joissa oli hieman kiilapohjaa.

Vierailija
7/10 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei jalkapohjat kestä! Todella turhauttavaa. Youtubesta löytyy haulla 'foot injury workout' harjoitusohjelmia, joissa ei jaloille varata.

Vierailija
8/10 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapeutille vain! Hän auttaa sinua oikeiden liikkeiden ohjauksella, jotta opit vahvistamaan esim. sitä jalkaterää ja muutenkin kroppaasi turvallisesti.

Kai liikut luonnossa - poluilla, rantahiekalla jne? Älä ainakaan asfalttia tallaa enempää kuin on pakko.

Jumpata voi tosi paljon ilman että jalkaterä rasittuu.

Älä luovuta! Kun paino putoaa, rasituskin vähenee.

Vierailija
9/10 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki tukipohjallinen, jalkaholvi lie romahtanut. Kinesioteippi jalkapöydän ympärillä auttaa myös lyhemmillä matkoilla.

Minulla tuli mieleen marssimurtuma. Sen hoitoon voi hakea apua ihan terveydenhuollosta. Kun minulle tulimarssimurtuma, teippasin jalan kohtuudella tukevasti ihan apteekin Leukotapella. Liian tiukasti ei saa teipata, koska silloin veri ei kierrä ja vaiva pahenee.

Kannattaa huolehtia siitä, että ottaa kalsiumin ja D-vitamiinin kanssa vaikka teelusikallisen ruokaöljyä. Ilman öljyä kummastakaan aineesta ei ole hyötyä.

Vierailija
10/10 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ui luonnonvesissä ja pyöräile. Koittaisin myös erilaisia kenkiä. Intersportissa pystyy testaamaan oman jalan mallin ja myyjät etsivät sinulle sopivat kengät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi