Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kostaa katiskavarkaille?

Vierailija
21.07.2021 |

Molemmat täksi kesäksi hankitut katiskat varastettu. Ei montaa kertaa ehtinyt saada kalaa. Merkinnät ja luvat kunnossa ja olen tarkistanut että kaikki vaadittava. Epäilen että paikalliset mökkiläiset niitä vievät, itse vain veneellä liikkeellä.

Miten voisi tässä tilanteessa jotenkin kostaa tai aiheuttaa mahdollisimman paljon haittaa varkaille? GPS-paikannin tuli mieleen, voisin tulla "vierailulle" jos katiska löytyy jonkun mökkiläisen takapihalta.

Onko muita ideoita miten voisi kostaa varkaille jotka todennäköisesti jotain paikallisia kyyliä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tyhjiä kohoja ankkurinaruilla "pyyntiin".

Itse jätin pyydyskalastuksen kokonaan kun meno alkoi kotijärvellä muistuttaa niin villiä länttä. Omat vehkeet löytyi aina eri paikoissa ja vielä luukut auki, kalat karkaa kun itse ensin käyty apajilla.

Nykyisinkin välillä sattuu haittaa uistellessa kun osa muista mökkiläisistä tekee puoliksi täytetyillä muovipäniköillä "valekohoja" estämään katiskavarkaita. Siis siten että tyvenellä säällä saattaa juuri ja juuri nähdä kanisterin yhden kulman pilkistävän pinnan yläpuolelle, muutoin piilotettu niin ettei kohoa näe muuten kuin paikalle täsmälleen tietävä tulija. Tuulisella säällä täysin näkymätön. PAri kertaa kiskonu uistimen koukuista kiinni hamppunaruun-

Vierailija
2/17 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittään ei ole niin kateellista kuin kalamies. Yritti vastarannan naapurin mukelot kerran uistellakin vene kylki kyljessä - muka että jos minäkin saan kalaa niin kyllä hekin. Tuli touhusta vahva epäillys katiskavarkaiden kotipaikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minä parina talvena tehny valeeksi "verkko- ja katiska-aventoja" jälkeenpäinkin.

Nykyisin en uskaltaisi kyllä verkkoja sinne laittaakaan, kun teini-ikäisten suurinta hupia on ajaa kelkalla aventojen päältä - ristiin rastiin. Sain minä kerran hupia kun ehti tulla keväällä suojasäät ja jään päälle oli tullut vettä kovasti kohvan pettäessä kelkan alta - ne teinit lapioi kelkalle uraa kovemmalle vanhalle jäljelle jotain pari tuntia. Minä tulin siihen kivenheiton päähän odottelemaan vuoroani "verkkoavannolle" pääsyä - lähemmäs en uskaltanut mennä ilkkumaan :D

Vierailija
4/17 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jätin pyydyskalastuksen kokonaan kun meno alkoi kotijärvellä muistuttaa niin villiä länttä. Omat vehkeet löytyi aina eri paikoissa ja vielä luukut auki, kalat karkaa kun itse ensin käyty apajilla.

Nykyisinkin välillä sattuu haittaa uistellessa kun osa muista mökkiläisistä tekee puoliksi täytetyillä muovipäniköillä "valekohoja" estämään katiskavarkaita. Siis siten että tyvenellä säällä saattaa juuri ja juuri nähdä kanisterin yhden kulman pilkistävän pinnan yläpuolelle, muutoin piilotettu niin ettei kohoa näe muuten kuin paikalle täsmälleen tietävä tulija. Tuulisella säällä täysin näkymätön. PAri kertaa kiskonu uistimen koukuista kiinni hamppunaruun-

Valekohoja voisin kyllä seuraavalla reissulla laittaa varsinkin niihin paikkoihin missä katiskoja varastettu.

ap

Vierailija
5/17 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valekohoja voisin kyllä seuraavalla reissulla laittaa varsinkin niihin paikkoihin missä katiskoja varastettu.

ap

Edullista vieläpä, koska kyllähän kuka tahansa saa kohoa ulkoiluttaa. Ei siitä kohosta yksistään ole kaloille vaaraa. Mehukattia ja muuta pänikkää.

Vierailija
6/17 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene rannalle kytikseen ja odota varkaiden saapumista.

Vierailija
7/17 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tee mitä?

Ennen oli oikeustajun mukaista rankaista kalanpyykyksien kähveltäjää jollakin konstilla omatoimisesti. Nykyisin poliisi ei korvaansa lotkauta kenenkään omaisuusrikoksille, ennen kuin alkuperäinen asianomistaja käy remeleihin kiinni. Sitten kyllä selvitellään ja laskutetaan.

Mutta jos saat seurattua katiskavarkaita, käy merkkaamassa niiden venesatama ja nakkaa tilipitappi veneestä niiltä vi**uun. Joutavat ostamaan uuden jos on niin kova hinku päästä pahantekoon.

Vierailija
8/17 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen yksi käytännön pila, jonka eräs nuori mies kerran teki naapurille, jonka epäili tyhjentävän katiskansa.

Oli laittanut tieltä löytämänsä kuolleen oravan katiskaan ja Barbien Kenin sukelluslasit ja snorkkelin sille laittanut.. Tästä on jo aikaa.

Vierailija
9/17 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen yksi käytännön pila, jonka eräs nuori mies kerran teki naapurille, jonka epäili tyhjentävän katiskansa.

Oli laittanut tieltä löytämänsä kuolleen oravan katiskaan ja Barbien Kenin sukelluslasit ja snorkkelin sille laittanut.. Tästä on jo aikaa.

Lisäys: siis naapurin katiskaan

Vierailija
10/17 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan noita ratkaisuja, mutta tahtovat vaan olla kovasti laittomia, joten en pysty suosittelemaan saati kehoittamaan niiden käyttöön. Vain mielikuvitus on rajana.

Vierailija
11/17 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

laita mukaan vielä kyltti, jossa lukee "ähäkutti senkin varas"

Vierailija
12/17 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkaa sen päälle

Vierailija
13/17 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tee mitä?

Ennen oli oikeustajun mukaista rankaista kalanpyykyksien kähveltäjää jollakin konstilla omatoimisesti. Nykyisin poliisi ei korvaansa lotkauta kenenkään omaisuusrikoksille, ennen kuin alkuperäinen asianomistaja käy remeleihin kiinni. Sitten kyllä selvitellään ja laskutetaan.

Mutta jos saat seurattua katiskavarkaita, käy merkkaamassa niiden venesatama ja nakkaa tilipitappi veneestä niiltä vi**uun. Joutavat ostamaan uuden jos on niin kova hinku päästä pahantekoon.

Vain mielikuvitus on rajana mitä voi tehdä. Itse selvittäisin ainakin veneen mallin ja olinpaikan.

Vierailija
14/17 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita katiska pyyntiin nielu suljettuna. Naapurin isäntä piti talvisilla suojaläpillä katiskaa pyynnissä niin kauan, että alkoivat pyydykset löytyä samoista kohdista mihin hän itse ne jätti pyytämään.

Kalavarkaat kävi pari kertaa katiskoilla ja katsoivat aina vaan että "jaa tyhjä katiska siellä näkyy olevan, ei näy vilkkuvia kalan kylkiä katiskan sisässä" ja laskivat kunnolla kohottamatta katiskan takaisin pyyntiin. Läppiä eivät hoksineet nielussa.

Varkaathan tunnistautu myöhemmin kun puhuivat rehvastellen kylillä että tämä naapurin isäntä se vaan tyhjää pyytää 🙃 isäntä hymyili partaansa ja jatkoi "tyhjän" pyyntiä.

Vierailija
15/17 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tervaa katiskan nostonaruun. Käsittelet itse rukkaset kädessä niin vältyt - mutta vierailla pyydyksillä kävijöille saat tahmatassut.

Toimii noissa valekohojen naruissakin.

Vierailija
16/17 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita puhallettava norppalelu katiskaan. Ituhipit ja muut omaisuuden sosialisoijat vielä järkyttyy, kun rauhoitettu laji "kuolleena" käsissä.

Vierailija
17/17 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita puhallettava norppalelu katiskaan. Ituhipit ja muut omaisuuden sosialisoijat vielä järkyttyy, kun rauhoitettu laji "kuolleena" käsissä.

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi