kannattaako Disneylandiin mennä vain yhdeksi päiväksi?
Kommentit (20)
Kannattaa varata kaksi päivää. Tosin yhdessäkin päivässä ehtii jo näkemään paikan kohtuuhyvin (oon itse tosin käynyt Dusneyworldissa Floridassa).
Eipä juuri. Euro-Disneystäkö puhut? Sinnekin vähintään kahdeksi päiväksi. Enemmänkin saa kevyesti menemään.
Ainakin kaksi päivää tarvitaan, kolmekaan ei ole liikaa (Disneyland Paris).
Riippuu ihmisistä. Jos mukana on pienempiä lapsia, yksi päivä ei riitä. Jos olette Pariisissa kaupunkilomalla ja mukana vaikka teini-ikäisiä niin yksi päivä riittää.
Joo Pariisis olisi tarkoitus kiertää, mukana 15v kaverinsa kanssa.
Ap.
Meinaatko Pariisia vai Anaheimia?
Jälkimmäisessä oltiin yksi päivä. 10 tuntia riitti ihan hyvin kun mukana oli suhteellisen pienet lapset.
Kouluikäiset varmaan jaksavat useammankin päivän.
Pariisin Disneylandista ei ole kokemusta.
Disneyland on siis "pienempi". Kannattaa kai sinne menn päiväksi ennemmin kuin olla menemättä ollenkaan. Se on joka tapauksessa mieletön kokemus.
Me käytiin Pariisista käsin yhtenä päivänä. Oltiin aamusta iltaan. Toisen puiston ehti kohtuuhyvin kiertää, studioiden puolella ei käyty.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 22:31"]
Disneyland on siis "pienempi". Kannattaa kai sinne menn päiväksi ennemmin kuin olla menemättä ollenkaan. Se on joka tapauksessa mieletön kokemus.
[/quote]Sori tarkoitin siis Anaheimia vs. Disney Worldia.
Käytiin viime syksynä pariisin disneylandissa ja oon kyllä sitä mieltä et kaksi päivää olis hyvä aika,ettei tartte siellä hosua. Kun puisto on jaettu kahteen eri osaan kannattaa olla kksi päivää. Varotan et ruuat siellä on ihan hirveetä teollisuus kuraa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 22:29"]Joo Pariisis olisi tarkoitus kiertää, mukana 15v kaverinsa kanssa.
Ap.
[/quote]
Uskoisin että tuossa tapauksessa riittää yksi päivä kunhan menette ensimmäisellä mahdollisella junalla Pariisista ja viimeisellä takaisin. Keskittykää muihin kuin ihan pienille suunniteltuihin juttuihin, tutustukaa alueen karttaan ja vähän mietitte etukäteen et mitkä on jokaisen "must see"-jutut. Itse olen tuommoisen reissun tehnyt (teinit 16v, ja hyvin riitti aika).
Hauskaa lomaa!
Nro 6
Riippuu toki myös ajankohdasta, koska ruuhka-aikana saa jonottaa parikin tuntia, että pääsee laitteeseen. Olimme siellä 2,5 päivää ja silti tuli kiireen tuntu esim. Studiolla paljon esintyksiä mutta ei niitä kaikki pystytty näkemään.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 22:29"]Joo Pariisis olisi tarkoitus kiertää, mukana 15v kaverinsa kanssa.
Ap.
[/quote]
Uskoisin että tuossa tapauksessa riittää yksi päivä kunhan menette ensimmäisellä mahdollisella junalla Pariisista ja viimeisellä takaisin. Keskittykää muihin kuin ihan pienille suunniteltuihin juttuihin, tutustukaa alueen karttaan ja vähän mietitte etukäteen et mitkä on jokaisen "must see"-jutut. Itse olen tuommoisen reissun tehnyt (teinit 16v, ja hyvin riitti aika).
Hauskaa lomaa!
Nro 6
[/quote]
Mut sehän aukeaakin vasta klo 10
Riitää päivä! Rahaa kannattaa varata aika reilusti, ei ole halpapaikka.. Kannattaa ottaa esim omat vesipullot ja pienet eväät. :) Ja katsella ruokapaikkoja etukäteen, itse menin ensimmäiseen minkälöysin.. Olihan se ruoka ihan hyvää, mutta perus pihvi ateria 60€/per henkilö + juomat + tipit. Noh.. Kerranhan sitä sielä käy.. :)
Have fun! :)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 22:44"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 22:29"]Joo Pariisis olisi tarkoitus kiertää, mukana 15v kaverinsa kanssa.
Ap.
[/quote]
Hauskaa lomaa!
Nro 6
[/quote]
[/quote]
Ainakin johonkin aikaan vuodesta tietyissä Disneyn omissa hotelleissa Pariisissa yöpyville on sisäänpääsy 2 h ennen kuin muille ja silloin ei ole ruuhkia ja tunnin jonotusta joka paikkaan. Kannattaa googlata, ei koske kaikkia alueen hotelleja.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 22:44"]
Ap.
[/quote]
Hauskaa lomaa!
Nro 6
[/quote]
[/quote]
Ainakin johonkin aikaan vuodesta tietyissä Disneyn omissa hotelleissa Pariisissa yöpyville on sisäänpääsy 2 h ennen kuin muille ja silloin ei ole ruuhkia ja tunnin jonotusta joka paikkaan. Kannattaa googlata, ei koske kaikkia alueen hotelleja.
[/quote]
Mut eikös toi koske juuri niitä hotelleja jotka on siinä vieressä eikä keskustan hotelleja?
Jos ei ole pikkurahasta pulaa, niin Disney-hotellin sviitissä yöpymällä saa V.I.P fastpassin:
http://www.disneylandparis.co.uk/practical-information/services/disneyland-paris-fastpass.html
Tavallisesti fast passeja voi olla vain yksi kerrallaan, eli voit hakea fast passin johonkin laitteeseen jolloin ei tarvitse jonottaa ja voit siinä parin tunnin jonottelun aikana käydä jossain muussa laitteessa. Mutta tuolla V.I.P. fast passillä pääsee useampaan laitteeseen jonottamatta. Plust että olisi varmaan aika hieno kokemus se itse hotelliyöpyminenkin :-)
Itsellä kokemusta vain Orlandon Disney Worldistä ja Tokion Disney Landistä, joten itse kysymykseen en osaa otaa kantaa. Mulle on riittänyt yksi päivä itse Disney-puolelle, mutta sitten jos siinä samassa hässäkässä on vaikka studiot tai jotain muuta (kuten Orlandossa), niin eihän niitä kaikkia yhdessä päivässä juosta.
Ei. Maksaa vajaa 100€ joten rahaa rahaa rahaa sille reissulle