Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salaojitus + viemäriremontti pilasi koko pihan

Vierailija
21.07.2021 |

Kaikki vanhat istutukset myllätty piloille, pari isoa koivua piti kaataa, piha on pelkällä mullalla ja kamalan näköinen. Vituttaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen nauramaan tätä juttua vielä monta vuotta

Vierailija
2/22 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaan nähdä mahdollisuutena! Istutatte uuden nurtsin ja pääsette aloittamaan tyhjältä pöydältä istutusten ja pihasuunnittelun kanssa. Kyllä se siitä :) salaojat ja viemäriremontti kuitenkin nostavat kiinteistön arvoa ja kannattavat siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä firma?

Vierailija
4/22 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemeli kirjoitti:

Kannattaan nähdä mahdollisuutena! Istutatte uuden nurtsin ja pääsette aloittamaan tyhjältä pöydältä istutusten ja pihasuunnittelun kanssa. Kyllä se siitä :) salaojat ja viemäriremontti kuitenkin nostavat kiinteistön arvoa ja kannattavat siksi.

Nurtsi kyllä kasvaa mutta sen kokoisten puiden tilausaika on arviolta 50 vuotta :(

Vierailija
5/22 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän asiaa sivuten ihmettelin samaa eilen iltalenkillä. Metsään oli raivattu aivan valtava kaistale vesiputkea varten. Ilmeisesti kaivurikuskit on aivan ”käsiä” kun parin kaivurin levyinen ura ei riitä.

Vierailija
6/22 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puunjuuristo on pitkä, koivulla 5-6m, tunkeutuu putkistoon. Remontti olisi turha, jos puut jäisi liian lähelle talon seinustaa. Koskee myös pensaita. Moni pensas olisi säilynyt juuripaakussa remontin ajan. Kunhan istuttaa kauemmas talon seinustasta. Nurmikko kasvaa kyllä uudelleen. Olen kokenut, joten tiedän mistä puhun.

Säälien katselen taloja joissa puita liian lähellä rakennusta, pensaita talon vierustoilla. Meillä pensaat otti vettä suoraan sadevesiputkesta, emme käsitä miten pääsi läpi muovipinnan. Puunjuuristot oli jo talon seinustoilla asti, vaikka istutettuna 6m päähän. Vuorimänty myös oli kasvattanut metrien juurikon.

Vierailija
7/22 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se olisi paljon mukavampaa, kun rankkasateella vedet tulisivat taloon sisälle ja viemäritukos on aina ihana yllätys. 

Vierailija
8/22 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se olisi paljon mukavampaa, kun rankkasateella vedet tulisivat taloon sisälle ja viemäritukos on aina ihana yllätys. 

Eikö tällainen asia saisi harmittaa? Tottakai noi jutut piti tehdä mutta jos oma vanha pihasi olisi myllätty raiskioksi en usko että riemusta kiljuisit sinäkään. Ap

Vierailija
9/22 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tehnyt itse lapiolla kaivaen, niin olisit saanut pidettyä pihavauriot minimissä. Näin minä tein.

Vierailija
10/22 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit tehnyt itse lapiolla kaivaen, niin olisit saanut pidettyä pihavauriot minimissä. Näin minä tein.

Just joo. Ap

Vierailija
11/22 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Mistä ohjeet vai bonjaatko itse nuo jutut?

Meillä oli pari kesää sitten viemäriverkoston remontti. Oli kyllä ärsyttävää se koko kesän jatkunut kaivureilla yms. jatkuva ajelu, piip, piip, piip, piip...

Jättävät aikamoista jälkeä.

Vierailija
12/22 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Mistä ohjeet vai bonjaatko itse nuo jutut?

Meillä oli pari kesää sitten viemäriverkoston remontti. Oli kyllä ärsyttävää se koko kesän jatkunut kaivureilla yms. jatkuva ajelu, piip, piip, piip, piip...

Jättävät aikamoista jälkeä.

Kyllähän nyt joka mamma kaivaa lapiolla kuopan johon mahtuu monta tuhatta litraa vetävä lokasäiliö.

Vierailija
13/22 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on näitä. Se on vaan tehtävä, ei voi mitään. Jotkut ei ymmärrä edes sitä, kun telineitä ei saa asennettua. Puuta, pensasta jne edessä. Olen sanonut, ettei minulla ole siipiä. Jotkut ymmärtävät kyllä, jos joutuu omenapuunkin kaatamaan pois tieltä.

Vierailija
14/22 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaisen rempan vuoksi on jouduttu kaatamaan isoja puita, niin kyllä ne on alunpitäenkin kasvaneet liian joko lähellä taloa. Vaihtoehtoisesti viemärikaivannoille olisi voinut suunnitella uuden reitin.

Vierailija
15/22 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin hintaan tulet tekemään mulle? Kolmisen metriä pitäisi kaivaa alaspäin ja semmonen 40 metriä. Kaffet ja ruoat tulee kaupan päälle. Niin ja rajalle ei olisi, kuin joku kymmenisen metriä hulevesiputkeen.

Vierailija
16/22 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee lähtemään yli 60-vuotias kuusi ja parikymmentä vuotiaita vaahteria viisi kappaletta ihan salaojien takia, mutta mulla on prioriteetit kunnossa.

Vierailija
17/22 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa ok-talojen salaojaremonteissa on mukana myös täysiä huijarifirmoja, jotka tekevät turhaa ja/tai huonoa työtä hirveällä ylihinnalla. Ja nimi pitäisi mieluiten saada sopimuspaperiin heti ekalla myyntimiehen käynnillä.

Vierailija
18/22 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin hintaan tulet tekemään mulle? Kolmisen metriä pitäisi kaivaa alaspäin ja semmonen 40 metriä. Kaffet ja ruoat tulee kaupan päälle. Niin ja rajalle ei olisi, kuin joku kymmenisen metriä hulevesiputkeen.

Kuulostaa parin viikon hommalta. Sanotaan nyt pari tonnia pimeänä.

Vierailija
19/22 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän näköinenhän se piha oli yhden kesän ajana. Me oltiin jo kaadettu pois liian lähellä taloa olevia puita ja pensaita, mutta salaojat piti uusia. Mielestäni on ihan järkevää toimia ennakoiden. Kyllä sen yhden kesän katselee sitä raiskiotakin, vaikka eihän se näkymä välttämättä mieltä ylentänytkään. Sanoisin myös, että nosti kiinteistön arvoa tai ainakin kaupat tuli tehtyä muutamassa viikossa, kun muutto tuli ajankohtaiseksi.

Vierailija
20/22 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Ap

Tämä asenne kertoo kaiken. Turha sitten rutista, kun itse olet halunnut ne isot koneet sen pihan raiskaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi