Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anna rokotettujen käydä töissä, ravintoloissa ja kaikkialla!

Vierailija
21.07.2021 |

Miks mun pitää asua rajoitusten keskuudessa kun olen täysin rokotettu? Haluan käydä kaikkialla ilman maskia (tiijän et se on vaan suositus, ei ole pakkoa, mut silti), haluan käydä töissä toimistolla (emmä jaksa enää olla olemassa perheeni keskuudessa 24/7, joka sekuntti) ja anna mun elää normaalisti.

Puolitoista vuotta on jo pässyt etänä, oli luvassa että rokotteet ovat meidän polku vapauteen, ja mitä v*tt*a tapahtuu nyt? Melkein kaikki riskiryhmät ovan rokotettu, anna meidän elää normaalisti!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Oonko mä yksin tässä tilanteessa? Arsyttääkö se vaan mua?

Vierailija
2/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainut. Kohta 1,5 vuotta toitotettu, että sitten kun rokotteet saapuvat ja viimeistään, kun toinen rokotus saatu, niin sitten palaa elo normaaliin. Itse saan perjantaina toisen piikin ja sitten viimeistään alkaa mun elämä. Olen tosin jo käynyt ulkomailla kahdesti tänä vuonna ja vielä pari matkaa tulossa.

Ihmettelen, että mitä ihmiset nyt odottavat kahden piikin jälkeen, kun eivät edelleenkään elä? Vielä pahempaa viidettä aaltoa? Kolmatta piikkiä? Sairastumista johonkin paljon koronaa pahempaan kuten syöpään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe nyt hirveää ongelmaa siinä, että käytän kaupoissa maskia. Olen tuplarokotettu, joten käyn kyllä nyt vapaammin eri paikoissa esim. museoissa mutta sielläkin laitan maskin. En yritä suojata itseäni, tiedän, että rokote suojaa varsin hyvin. Sen sijaan minulla on kaksi alle 16-vuotiasta lasta, jotka eivät toistaiseksi voi saada rokotetta. En tieten tahtoen halua heitä sairastuttaa.

Vierailija
4/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on, että suuri osa ei ota sitä rokotetta ihan ilomielin. Heidän takia olemme tässä tilanteessa. Omasta mielestäni se rokote pitäisi kyllä ottaa, vaikka joutuisi ottamaan sen itkien. Ärsyttäviä nämä hörhöt jotka uskoo näihin salaliittoteorioihin: kuuntelevat mielummin random tyyppejä netissä, kun tiedettä.

Vierailija
5/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette nyt taida ymmärtää, että mitä useampi alistuu tähän koronahuijaukseen, sitä kauemmin nämä koronatoimet jatkuvat.

Vierailija
6/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ala elää kuten halut. Ei siinä sen kummempaa. Itse jo teen niin. Tosin en saa tehdä etätöitä vaikka se aivan hyvin olisi mahdollista. Meidän firmasta kukaan ei tee etätöitä, koska toimistolla on kuulemma turvallista. Ei kiinnosta. Vaihdetaan töitä? Olen taloushallinnosta, osuuko lähelle?

Vierailija
7/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainut. Kohta 1,5 vuotta toitotettu, että sitten kun rokotteet saapuvat ja viimeistään, kun toinen rokotus saatu, niin sitten palaa elo normaaliin. Itse saan perjantaina toisen piikin ja sitten viimeistään alkaa mun elämä. Olen tosin jo käynyt ulkomailla kahdesti tänä vuonna ja vielä pari matkaa tulossa.

Ihmettelen, että mitä ihmiset nyt odottavat kahden piikin jälkeen, kun eivät edelleenkään elä? Vielä pahempaa viidettä aaltoa? Kolmatta piikkiä? Sairastumista johonkin paljon koronaa pahempaan kuten syöpään?

Nimenomään, maailmassa on paljon hullusti koronaa vaarallisempia sairauksia, ja miten niin? Elää koko elämä pelossa? Alussa se oli varsin järkevä pysyä kotona ja tehdä etätyötä, mutta meillä oli tavoite: odottakaa rokotteita, ne pelastaa meidät. Rokotteet on täällä ja mitä? Neljäs koronaaalto? Ravintolat mahdollisesti kiristetty vielä kerran? Etätyö ikuiseksi?

*/

Vierailija
8/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe nyt hirveää ongelmaa siinä, että käytän kaupoissa maskia. Olen tuplarokotettu, joten käyn kyllä nyt vapaammin eri paikoissa esim. museoissa mutta sielläkin laitan maskin. En yritä suojata itseäni, tiedän, että rokote suojaa varsin hyvin. Sen sijaan minulla on kaksi alle 16-vuotiasta lasta, jotka eivät toistaiseksi voi saada rokotetta. En tieten tahtoen halua heitä sairastuttaa.

Tiiätkö, et sä voit sairastuttaa heitä erilla tavalla? Maskeja auttaa muita jos sinä olet sairastunut, siis sun pitää olla maskin naamalla kotona.

*/

Vierailija
9/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on, että suuri osa ei ota sitä rokotetta ihan ilomielin. Heidän takia olemme tässä tilanteessa. Omasta mielestäni se rokote pitäisi kyllä ottaa, vaikka joutuisi ottamaan sen itkien. Ärsyttäviä nämä hörhöt jotka uskoo näihin salaliittoteorioihin: kuuntelevat mielummin random tyyppejä netissä, kun tiedettä.

Ajatteletko aidosti näin mustavalkoisesti, vai yritätkö vain keinolla millä hyvänsä "näpäytellä" itsesi kanssa eri linjoilla olevia?

Ensinnäkin, rokottamattomien takia EI olla missään tilanteessa. Kiinalaisen ylihypetetyn viruksen takia ollaan tässä tilanteessa. Rokote suojaa käyttäjäänsä vaikealta taudin muodolta, se ei estä levittämästä vaikka kuinka toivoisit (lähde THL). Tämän hetkisen hyvän tilanteen perusteella ei olisi minkäänlaisille rajoituksille tarvetta, koska muistammehan, että alkuperäinen syy rajoituksille oli terveydenhuollon kantokyky. Se on kestänyt mainiosti ja tilastojen (edelleen THL) mukaan kestää kyllä hyvin jatkossakin koska vaikka tartuntamäärät on nousseet niin sairaalahoidossa olevien määrä laskusuhdanteinen.

Eli mikä sitten olen, kun en ota rokotetta salaliittojen takia, vaan koska en vaan koe mitään syytä ottaa se. Nyt löytyikin sinulle ihan kokonaan uusi ryhmä analysoitavaksi = salaliittoihin uskomattomat koronarokotekriittiset.

Vierailija
10/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän yksi paras ratkaisu: hörhöjen pitää olla rajoitusten keskuudessa ja rokotettujen pitää olla vapaita. Sillä tavalla kaikki menee rokotteisiin ahkerasti ja nopeasti.

*/

Vierailija
11/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kestänyt mainiosti ja tilastojen (edelleen THL) mukaan kestää kyllä hyvin jatkossakin koska vaikka tartuntamäärät on nousseet niin sairaalahoidossa olevien määrä laskusuhdanteinen.

Tanään THL puhuu tästä, huomenna THL puhuu siitä, ylihuomenna THL puhuu 11000:sta uudesta tartunnasta päivässä. En mä enää luota THL:in.

*/

Vierailija
12/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette nyt taida ymmärtää, että mitä useampi alistuu tähän koronahuijaukseen, sitä kauemmin nämä koronatoimet jatkuvat.

Ennemminkin tämä jatkuu salaliittoteoreetikoiden takia jotka ”haluavat elää” ja istuvat kuppiloissa räkä roiskuen joka viikonloppu ja tunkevat ihmisten persiisiin kiinni kaupassa ilman maskia.

Vierailija
13/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän jo pohtivat, että joku long covid voisi olla peruste koronarajoituksille. Nuorethan sitä nyt paljon sairastaa, mutta sairaaloissa tämä ei näy, niin ero voi sillä perusteella tehdä rajoitteita. Hassua vaan, että tyypillisin long covid oire on makuaistin heikentyminen. Sillä syyllä siis ihmisten elämää rajoittamaan.

Vierailija
14/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pääpointti on: jos joku on peloissaan siis antakaa heidän asua peloissaan jossain syrjäisellä alueella (jos ne halua niin). Kaikki muut voisi jatkaa asumista vapaina ihmisinä.

Vierailija
15/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko aidosti näin mustavalkoisesti, vai yritätkö vain keinolla millä hyvänsä "näpäytellä" itsesi kanssa eri linjoilla olevia?

Ensinnäkin, rokottamattomien takia EI olla missään tilanteessa. Kiinalaisen ylihypetetyn viruksen takia ollaan tässä tilanteessa. Rokote suojaa käyttäjäänsä vaikealta taudin muodolta, se ei estä levittämästä vaikka kuinka toivoisit (lähde THL). Tämän hetkisen hyvän tilanteen perusteella ei olisi minkäänlaisille rajoituksille tarvetta, koska muistammehan, että alkuperäinen syy rajoituksille oli terveydenhuollon kantokyky. Se on kestänyt mainiosti ja tilastojen (edelleen THL) mukaan kestää kyllä hyvin jatkossakin koska vaikka tartuntamäärät on nousseet niin sairaalahoidossa olevien määrä laskusuhdanteinen.

Eli mikä sitten olen, kun en ota rokotetta salaliittojen takia, vaan koska en vaan koe mitään syytä ottaa se. Nyt löytyikin sinulle ihan kokonaan uusi ryhmä analysoitavaksi = salaliittoihin uskomattomat koronarokotekriittiset.

Saisinko vastauksen tähän kysymykseen joltain joka ajattelee samoin, kuin ensimmäinen viesti, jota lainasin. Miksei lainaamani kommentoinut kommenttiini mitään? Koska ei tukenut hänen harhaansa ja näin ollen sulki siltä silmänsä ja ohitit kokonaan "tämä ei tue uskomustani, tähän en reagoi"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan