Vakituisen työntekijän palkka
Olen ollut aina määräaikainen työntekijä ja palkka on aina maksettu kuun viimeisenä päivänä. Eli esimerkiksi kesäkuun palkka on maksettu 30.6.
Nyt aloitan vakituisena 1.8. alkaen ja ensimmäinen palkkapäivä on 15.8. (palkka maksetaan siis kerran kuussa 15.päivä). Maksetaanko koko elokuun palkka 15.8.? Eli tavallaan osittain ennakkoon :)
Kiitos jos viitsitte vastailla :)
Kommentit (8)
Kyllä ainakin minulle maksettiin, kun aikanaan vakinaistettiin.
Puolet maksetaan 15. ja loput viimeinen päivä.
Mulla ainakin on mennyt noin, maksetaan tehdyt kaksi viikkoa ja ennakkoon tulevat kaksi. Mutta kysy teidän palkkakonttorista, niin saat varmaa tietoa. Vaikka samalla kun toimitat verokortin. Onnea vakkaripestiin!
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:03"]
Puolet maksetaan 15. ja loput viimeinen päivä.
[/quote]
Mutta tosiaan palkanmaksupäivä vain kerran kuussa( 15.päivä), eli ei kahden viikon välein. Mietin vaan ettei mene esim sillä tavalla, että syyskuun 15.päivä saa elokuun palkan tai 15.8-15.9. välisen palkan?
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:06"]
Mulla ainakin on mennyt noin, maksetaan tehdyt kaksi viikkoa ja ennakkoon tulevat kaksi. Mutta kysy teidän palkkakonttorista, niin saat varmaa tietoa. Vaikka samalla kun toimitat verokortin. Onnea vakkaripestiin!
[/quote]
Selvä, kiitos :) Alkoi vaan mietityttään että jos en saakkaan kokonaista palkkaa sillon 15.päivä, tulisi tiukkaa taloudellisesti näin aluksi :) Olen ollut nyt kesän työttömänä.
Ap
Mulla meni juurikin niin, että takautuvasti sain palkan. Aloitin kesäkuun alussa ja sain ekan tilin 15.7. Tiukkaa teki selvitä 1,5kk puolikkaalla työttömyyskorvauksella!
Mun mielestä joo!:)