Korona tekee tuhansista nuorista TYÖKYVYTTÖMIÄ?
Long covidin oireet voivat olla hyvinkin rajuja, mm. uupumus ja vaikeudet hengittää. Kehon happipitoisuus voi olla alentunut kuukausia tai jopa vuosia. On mahdollista, että oireet ovat elinikäiset.
Nuoria on suojeltava ja koko yhteiskunta sulkutilaan välittömästi.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on sinänsä asiaa mutta en kannata sulkua. Nuoret piikille vaikka väkisin ja pidetään yhteiskunta pyörimässä.
Kenenkään henkilökohtainen talous ei kestä tätä tilannetta enää pitempään.
Kestää kun kela maksaa
Mä oon tässä miettinyt, että pääsisinköhän eläkkeelle, kun niin väsyttää? Sehän voi olla lorvi covidia, eikun long covidia. Mulla kun oli oireeton korona tuossa talvella. Ei se väsymys muusta voi johtua! Ei ainakaan kuormittavasta työstä, jota on tehnyt 30 v, ei siitä, että on samalla huolehtinut perheestä, opiskellut, viime vuodet hoidellut omia ja appivanhempia. Ei, long covid sen täytyy olla...taidan alkaa saikuttamaan. Pitää vihjata perheen nuorisollekin, että se, ettei huvita opiskella ja käydä töissä, on long covidia, heilläkin kun koronatartunta oli.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on sinänsä asiaa mutta en kannata sulkua. Nuoret piikille vaikka väkisin ja pidetään yhteiskunta pyörimässä.
Kestää ku velkaa voidaan ottaa ku kato sitä ei tarvii ikinä maksaa takas t vasemmisto
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon tässä on kyse placebosta? Ihminen saa itsensä todella huonoon pelkän ajatuksen voimalla ja monihan pelkää koronaa kuollakseen. Olen nähnyt ihmisten ajavan yksin autolla maski päällä. Se jos mikä kertoo, että enää ei ajatella järjellä.
Esim. Pelkkä perus jännittäminen saa mahan sekaisin ja aiheuttaa monelle hengenahdistusta, hikoilua, vapinaa jne.. Nämä oireet ovat ihan tosia ja lääketieteellisesti tutkittavissa.
Useissa tutkimuksissa kuvantamisten kautta todetut kohde-elinvauriot lienevät aika pieneltä osin plaseboa.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla kestää oikein hyvin. Etätyöt ovat yleistyneet entisestäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään long covidia.
Lääketieteen asiantuntijat ovat tästä asiasta varsin eri mieltä denialistitrollin kanssa.
Jos työtön sairastuu pitkäaikaisesti ja on työkyvytön, niin mites, maksaako kela sairaspäivärahaa? Kun tuppaa olemaan, että kun sairaspv-rahaa tai työkyvyttömyyseläkettä haettaessa on työkyvytön lääkärinlausunnolla, niin kela kyllä löytää työkykyä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tässä miettinyt, että pääsisinköhän eläkkeelle, kun niin väsyttää? Sehän voi olla lorvi covidia, eikun long covidia. Mulla kun oli oireeton korona tuossa talvella. Ei se väsymys muusta voi johtua! Ei ainakaan kuormittavasta työstä, jota on tehnyt 30 v, ei siitä, että on samalla huolehtinut perheestä, opiskellut, viime vuodet hoidellut omia ja appivanhempia. Ei, long covid sen täytyy olla...taidan alkaa saikuttamaan. Pitää vihjata perheen nuorisollekin, että se, ettei huvita opiskella ja käydä töissä, on long covidia, heilläkin kun koronatartunta oli.
Olet itsekeskeinen ja tietämätön paskiainen.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos saitsitkin syövän tai vaikka aivoatakin, niin mites sitten? Vieläkö nauraisit ja pilkkaisit muita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään long covidia.
Lääketieteen asiantuntijat ovat tästä asiasta varsin eri mieltä denialistitrollin kanssa.
Ei ole pystytty lääketieteellisesti todentamaan sitä. Bill Gatesin maksamiin "asiantuntijoihin " sulkumerkeissä ei voida luottaa. Aina influenssasta voi tulla jotakin pysyvää ja edes itse covid 19 virusta ei ole eristetty. Miten siitä siis voisi aiheutua yhtään mitään? Saatika jotain long covidia mikä tulisi myös oireettomille. Oireeton on terve eikä sairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestää kun kela maksaa
Kyllä se tietää monelle nuorelle taloudellista kurjuutta, koska sairauspäiväraha ja työkyvyttömyyseläke lasketaan nuoren verotettavasta vuositulosta.