Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenellekään käynnistetty synnytystä lapsiveden vähyyden takia?

Vierailija
28.07.2014 |

Millä viikoilla lapsiveden vähyys huomattiin ja koska käynnistettiin? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi kertaa. Sf-mitta alkoi pienentyä ja sain suljettua sellaisen talvitakin vetoketjun, joka ei ollut pariin viikkoon mennyt kiinni. Lapsiveden vähentyminen on sinänsä ihan normaalia. Sitten vauvan liikkeitä ei enää oikein tuntunut, koska vesi on niin vähentynyt.

Hakeuduin äitipolille liikkeiden vähyyden takia, kun lasketusta päivästä oli mennyt reilu viikko. Seuraavana aamuna otettiin osastolle käynnistykseen. Molemmat syntyivät parin päivän sisällä, käynnistettyinä. Afi oli 6, ekassa raskaudessa oli lapsivettä kuitenkin synnytyksen hetkellä kätilön mielestä ihan ok (sitähän tulee lisääkin), mutta tokassa ei kalvojen puhkaisun jälkeen tullut mitään vettä ja vauvan ihokin oli sen näköinen.

Mut otettiin sisälle senkin takia, että lapsivettä oli vähän, mutta paikat kiinni, eikä supistuksia yhtään. Ei vaikuttanut lääkärin mielestä siltä, että kannattaa alkaa odotella ja pyytää joka päivä 2-3 kertaa käyrille.

Vierailija
2/12 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka syntyi siis 9 päivää yli ja toka 10 päivää yli LA:n

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden vähyys huomattiin 40+4 ja käynnistettiin samantien. Mielipidettä kysyttiin ja halusin käynnistyksen. Vauva syntyi tästä 5h päästä.

Vierailija
4/12 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vasta rv38 menossa ja alan jo panikoimaan tätä tilannetta. Vauva liikkuu kyllä kohtalaisesti mutta selvästi vähemmän kuin ennen. 

AP

Vierailija
5/12 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu että liikkuu selkeästi vähemmän kuin ennen niin mene näytille, vaadi sitä. Edes soitto äitiyspolille voisi olla paikallaan jos tilanne jatkuu. Vaikka vauvan kasvaessa tila vähentyy jolloin liikkeitäkin tuntuu toki vähemmän ei mielestäni voi liian tarkka olla. Nyt on jo niin hyvät viikot sinulla että vauva pärjäisi hyvin kohdun ulkopuolellakin.

Vierailija
6/12 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:02"]

Jos tuntuu että liikkuu selkeästi vähemmän kuin ennen niin mene näytille, vaadi sitä. Edes soitto äitiyspolille voisi olla paikallaan jos tilanne jatkuu. Vaikka vauvan kasvaessa tila vähentyy jolloin liikkeitäkin tuntuu toki vähemmän ei mielestäni voi liian tarkka olla. Nyt on jo niin hyvät viikot sinulla että vauva pärjäisi hyvin kohdun ulkopuolellakin.

[/quote]

Eilen kävin synnärillä tarkastuttamassa tilanteen ja siellä huomattiin lapsiveden vähyys (lääkäri pyöritti ultraa kauan vatsalla ja lopulta mutisi löytäneensä parin sentin lätäkön). Ja paniikkia ja stressiä tässä aiheuttaa juuri se että jollen saa pian sitä käynnistystä niin sekoan huolesta. En ole nukkunut koko yönä kuin muutamassa pienessä pätkässä ja olen itkuinen, teen liikelaskentaa ihan koko ajan ja stressaan niin että taju meinaa ajoittain lähteä. 

Huomenna mulla on puhelinaika lääkärille ja kuulen toivottavasti silloin enemmän.

Vierailija
7/12 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esikoisen kanssa. Olin ylimenon varalta tutkittavana 41+5 ja silloin huomattiin, että olis hyvä käynnistää. Suostuin ja samana päivänä käynnistettiin. Annoin laittaa vain yhden cytotecin illalla, koska en halunnut mitään syöksysynnytystä (eli liian voimakasta käynnistystä) ja aamulla klo 10 pääsin synnytyssaliin. Lapsi syntyi vasta sen päivän jälkeen aamuyöllä kello 2 mutta kaikki meni hyvin. Avautumisvaihe vain oli aika hidas (16,5h) kun halusin epiduraalin. Silti kaikki meni siis ihan hyvin vaikka käynnistettiinkin lapsiveden vähyyden vuoksi.

Vierailija
8/12 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:02"]

[/quote]

Eilen kävin synnärillä tarkastuttamassa tilanteen ja siellä huomattiin lapsiveden vähyys (lääkäri pyöritti ultraa kauan vatsalla ja lopulta mutisi löytäneensä parin sentin lätäkön). Ja paniikkia ja stressiä tässä aiheuttaa juuri se että jollen saa pian sitä käynnistystä niin sekoan huolesta. En ole nukkunut koko yönä kuin muutamassa pienessä pätkässä ja olen itkuinen, teen liikelaskentaa ihan koko ajan ja stressaan niin että taju meinaa ajoittain lähteä. 

Huomenna mulla on puhelinaika lääkärille ja kuulen toivottavasti silloin enemmän.

[/quote]

Toivon todella sinun saavan huomenna enemmän selville. Mutta jos asiaa edelleen pyöritellään niin sinuna vaatisin jo asialle tehtävän jotain. Saatan kuulostaa hullulta ja vainoharhaiselta, mutta ottaisin sen "maineen" ilomielin vastaan jos se edesauttaisi lapseni turvaa ja nopeaa maailmaantuloa sekä täten poistaisi oman huoleni. Oma lapsi on asia jonka vuoksi voikin heittäytyä painostavaksi, jos syytä huoleen on, on liikaa tarinoita miten odottajaa ei ole otettu tosissaan/odottaja ei ole uskaltanut vaatia ja lopputulos on ollut karmiva.

Hurjasti tsemppiä ap!

Vierailija
9/12 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AFI 5 ja käynnistettiin 38 vkolla.

Vierailija
10/12 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vesi vähentynyt ja vauvan liikkeet tosi huonoja, niin käynnistettiin. Viikot oli tuolloin jo 41+...

Vierailija
11/12 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:22"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:02"]

[/quote]

[/quote]

Toivon todella sinun saavan huomenna enemmän selville. Mutta jos asiaa edelleen pyöritellään niin sinuna vaatisin jo asialle tehtävän jotain. Saatan kuulostaa hullulta ja vainoharhaiselta, mutta ottaisin sen "maineen" ilomielin vastaan jos se edesauttaisi lapseni turvaa ja nopeaa maailmaantuloa sekä täten poistaisi oman huoleni. Oma lapsi on asia jonka vuoksi voikin heittäytyä painostavaksi, jos syytä huoleen on, on liikaa tarinoita miten odottajaa ei ole otettu tosissaan/odottaja ei ole uskaltanut vaatia ja lopputulos on ollut karmiva.

Hurjasti tsemppiä ap!

[/quote]

Juu, ei mua haittaa vaikka pitäisivät historian kamalimpana synnyttäjänä mutta olen aika vakuuttunut ettei tämä stressi ja hysteriakaan ole vauvalle hyväksi... 

Vierailija
12/12 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään kontrollissa, AFI 3 eivätkä suostuneet käynnistämään.

Olo on ihan kamala, niin fyysisesti kuin henkisesti (stressin takia, en ole nukkunut viikkoon kunnolla ja saan käsittämättömiä itku- ja väsymyskohtauksia, olen huolesta sekaisin).

Alan pian itse yrittämään kotikonsteja synnytyksen käynnistämiseen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi