Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei pitänyt puoliani riidassa teinitytön kanssa

Vierailija
21.07.2021 |

Teini ilmoitti, että lopettaa kesätyöt päivää aikaisemmin kuin on sovittu eli viimeinen päivä olisi ensi viikon torstai eikä perjantai, koska haluaa mennä kavereidensa kanssa shoppailemaan. Jouduin korottamaan ääntäni hänelle kun hän vain tiuski takaisin ja yhtäkkiä mieheni huusi kirosanojen saattelemana keittiöstä minulle, että lopeta karjumasta, jos on sovittu niin on sovittu. Mies syö auktoriteettiani lapsen silmissä. Mikä neuvoksi?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutamalla et ainakaan saa auktoriteettia itsellesi. Onko työnantajalle ok että tyttö lopettaa päivää aiemmin? Jos on, niin mitä se sitten sua liikuttaa.

Vierailija
2/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen vahva ja itsenäinen nainen sieltä, aina tarviimassa miehen apua kaikessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työnantajalle ok? Jos on, niin mitä syytä sinulla on huutaa? Tai no ei muutenkaan ole syytä huutaa, voit hoitaa tilanteen myös asiallisesti.

Vierailija
4/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutamalla et ainakaan saa auktoriteettia itsellesi. Onko työnantajalle ok että tyttö lopettaa päivää aiemmin? Jos on, niin mitä se sitten sua liikuttaa.

Teinin mukaan on muka sovittu joku menetelmä, että hän voi ottaa sen perjantain vapaaksi. On muka tehnyt enemmän tunteja sitä varten, mutta eihän tuo anna hyvää kuvaa työnantajalle, että työt lopetetaan kesken. Ensi vuonna olisi kiva päästä taas samaan paikkaan. Mahtavatko enää ottaa?

Vierailija
5/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntien sisääntekeminen ja vapaana ottaminen on normaalia. Monessa työpaikassa on velvoite käyttää sisään tehdyt tunnit esim. työsopimuksen aikana. Joten voi olla että ei saa edes tehdä töitä viimeisenä päivänä.

Vierailija
6/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ääliö. Miehesi puolustaa tytärtä, koska tytär on oikeassa.

Sun auktoriteetillasi ei ole väliä, koska käytät sitä väärin. Väliä on sillä, mikä on järkevää.

Vierailija
7/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinin mukaan on muka sovittu joku menetelmä, että hän voi ottaa sen perjantain vapaaksi. On muka tehnyt enemmän tunteja sitä varten, mutta eihän tuo anna hyvää kuvaa työnantajalle, että työt lopetetaan kesken. Ensi vuonna olisi kiva päästä taas samaan paikkaan. Mahtavatko enää ottaa?

Teini oppii parhaiten kantapään kautta. Jos shoppailu tuntuu paremmalta idealta kuin ensikesän töiden varmistaminen, niin eipä siinä vanhemmilla ole paljon sanottavaa. Ja jos on sopinut työnantajan kanssa, niin mikä ongelma? Hyviä työntekijöitä palkitaan joustamalla ja palkkaamalla uudelleen joskus myöhemmin. Mun vanhemmat oli samanlaisia, jos olin saanut liukumia kerättyä ja lähdin perjantaina jo kahdelta töistä, sain huudot. Tosiasiassa olin viikon hommat saanut tehtyä ja pomo antanut luvan, että liukumia saa ja pitää käyttää. Vanhempien rageeminen vain vei kaiken ilon aherruksella saavutetuista eduista...

Vierailija
8/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, oletkin malliesimerkki tyhmästä ja aggressiivisesta äiti-ihmisestä. Näin opettajana sellaisia näkee aina välillä. Onneksi miehesi on fiksumpi. Anna hänen jatkossa päättää perheenne asioista.

Vierailija
9/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5 Tämä oli kyllä niin huono...

10/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mut on otettu joka kesä takaisin, vaikka aina oon pyytänyt päättäripäivän vapaaksi 😁

Vierailija
11/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on oikeassa. Sinä pulttaat turhasta ja jos et pysty keskustelemaan tyttären kanssa asiallisesti niin ei sulla ole mitään auktoriteettia mitä ylipäätänsä vois syödä.

Tyttö tekee ihan järkevästi ja tuo on ihan normaalia työpaikoilla käyttää ylityötunnit ns saldovapaana. Muutenkin kyse on yhdestä päivästä, ei viikosta tai kuukaudesta.

Miten huutavat vanhemmat ei itse näe, että sillä huutamisella eivät rakenna auktoriteettia vaan päinvastoin.

Vierailija
12/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, miehesi on oikeassa. Jos työnantajalle tämä on OK, niin kaikkihan on silloin kunnossa. Ja jos kuitenkin asia jää niin kaihertamaan työnantajaa, ettei enää ensi kesänä otakaan teiniä uudelleen töihin, niin silloinhan lapsesi löytää edestään sen, minkä taakseen jätti. Saapa siitä arvokkaan oppitunnin ihan kantapään kautta. Mikä ihmeen ongelma tässä siis on? Mielestäni on parasta antaa lasten oppia kokemuksen kautta sellaisissa asioissa, joissa ei ole akuuttia hengen tai terveyden vaaraa tai esim. rikoksen uhriksi joutumisen riskiä. Sellainen oppi nimittäin menee paremmin perille kuin äidin tai isän neuvot (eli jäkätys, kuten useimmat teinit sen kokevat).

Eli rentoudu, hyvä ihminen.

Vierailija
13/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin joku jo sanoikin, voi olla, että työnantaja jopa velvoittaa lapsesi pitämään kerätyt ylityötunnit viimeisenä työpäivään. Eli siis pakottaa hänet ottamaan tuon päivän vapaaksi.

Mitä jos kuuntelisit tytärtäsi ja yrittäisit ymmärtää häntä?

Tuntuu, että nyt olet kuullut hänen sanovan "lopetan työt päivää aiemmin eikä minua kiinnosta pätkääkään, mitä pomo siitä piittaa"

Kun taas miehesi on kuullut että "saan jäädä pois töistä jo torstaina, koska minulle on kertynyt yhden työpäivän verran ylitöitä! Menen kavereiden kanssa shoppailemaan."

Ihmekään, jos miehesi karjuu ja kiroilee sinulle ap, kun sinä syytät viatonta lastasi työnvieroksumisesta vaikka oikeasti kyseessä on ahkera, ylitöitä kerryttänyt ja ylimääräisen vapaapäivänsä ansainnut reipas nuori.

Miehesi tekee oikein ja sinä et todellakaan ansaitse mitään auktoriteettia lapseesi. Lopeta lapsesi kiusaaminen ja jätä kasvattaminen miehellesi, hän osaa sen paljon paremmin.

Vierailija
14/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otat pulttia vähän turhasta. Mun annettiin töppäillä teininä ihan rauhassa ja sain tehdä tyhmiä päätöksiä ilman huutoja. Toki jos oikeasti oli tapahtumassa jotakin kamalaa tai ihan täysin päätöntä niin isä pisti stopin. Normaali aikuinen minusta tuli. Jos teini höynäyttää teitä ja on sössimässä työpaikkansa niin oppiipahan siitä. Jos kaikki on niin kuin hän sanoo niin sinä näytät i dio otilta tässä tapauksessa.

Vierailija
15/15 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä en puutu pikkuasioihin kuten naisten riidat ja kiukuttelut. Jos liian lähellä huutavat niin annan palan suklaata että ääni ainakin vähän vaimenee. Äitini harrasti huutamista niin sain silloin jo siitä tarpeeksi. Mä sanon aina huutoon että voin kuunnella sitten kun puhut normaali äänellä. 

Mun puolesta nainen saa riidellä itsekseen. Mä en siihen osallistu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi