Miksi mun sydän muljahtelee? tuntuu hassulta
Kommentit (14)
Mulla muljahteli kun ferritiini oli alle viitearvojen tai matalalla.
Mulla on muljahdellut viimoset 10 vuotta. On tutkittu mutta mitään ilmeistä ei löytynyt. Lääkäri totesi vaan että on ominaisuus. Kirjoitti lääkkeitä, mutta en hakenut kun pärjäilen vielä. Stressatessa muljahtelee paljon ja ennen menkkoja (hormonit)
Isälläni muljahteli, kun otti juoksuspurtin 70vuotiaana.
Oli eteisvärinää ja lääkärille heti.
Ei kannata pelleillä muljahtelujen kanssa, sillä ne voi olla vakaviakin.
Ystävälläni tuli rytmihäiriöitä rokotteen jälkeen ja on nyt jatkunut satunnaisesti.
Mutta eihän se tietenkään rokotteeseen liity..
Ap, onko tuo uusi asia vai ollut aina?
Kuulostaa, että sinulla on sydämen lisälyöntejä. Ne ovat melkein aina vaarattomia ja niitä on kaikilla joskus. Tuntuu, kuin sydän jättäisi lyönnin väliin, mutta oikeasti siinä tulee lisälyönti ja kun sydän palaa normirytmiin, tulee viiveen tuntuinen rytmin muutos.
Noita voi ajoittain tulla enemmän, niitä lisäävät monet lääkkeet, stressi, vaihdevuodet, muut horminaaliset muutokset, liika tupakointi, kahvin ja alkoholin juonti. Ja se, jos alat stressata ja jännittää niitä!
Jos rytmihäiriöt liittyvät tajunnan menetykseen tai ne aiheuttavat kipua, niiden kanssa on syytä mennä lääkäriin. Otetaan labrat, sydänfilmi ja tarvittaessa holter-mittaus (24-48 h kestävä mittaus nauhurilla), rasitus-ekg tai sydämen ultraäänitutkimus.
Jos noita yhtäkkiä tulee ilman ilmeistä syytä paljon enemmän, silloinkin voi olla hyvä idea käydä lääkärillä, selviääpä onko kaikki ok.
T. Kohtalontoveri
Itselläni aiheuttaa matala ferritiini, kofeiini, stressi, raskaus.
Myös jos närästys on pahana niin noita tulee useammin.
Mulle tuli koronasta tuollaisia muljahduksia. Lääkäri vain vit*uili ”ehkä oot vaan rasittunut” ja yritti pitää kahden metrin turvavälin tutkimuksen ajan.
Isossa osassa tapauksia harmittomia, mutta kannattaa käydä EKG:ssä. Itse kävin juuri kun rytmihäiriöt lisääntyivät reilusti, mutta EKG kertoi että ovat hyvälaatuisia lisälyöntejä. Sain mielenrauhan. Soita terkkariin huomenna.
Syötkö jotain lääkkeitä? Itselläni alkoi sama kun aloin syömään verpamilia.