Huh, kylläpä lasten talvivaatteisiin uppoaa rahaa!
Enkä edes osta mitään kallista! Paljonko teillä menee?
Kommentit (20)
Ostakaa jemmaan alesta. Lapsen kasvun pystyy hyvin arvioimaan.
No mä olen ostanutkin! Sanoinhan, että en ole ostanut edes mitään kallista. Silti menee muutama satanen kaikkineen, kun pitää ostaa myös esim. pitkähihaisia paitoja jne.
Ap
Talvivaatteisiin? Mistä sinä niitä nyt ostat?
Laskeskelin etukäteen ja haalari on jo jemmassa.
Mä olen myös ostanut pienille lapsille alesta talvikanppeita ja silti maksanut useita satasia vuodessa.
Kaikki hankittu. Ticket to Heaven haalarin ostin päiväkotikäyttöön, koviin pakkasiin, vaikka en usko niiden tulevan. Viimekin vuonna jäi haalari käyttämättä koska tänne etelään ei tullut kunnon lumia ja pakkasia.
Sit ostin Reiman toppatakin ja henkselihousut. Ostin kahdet Viking kengät ja yhdet kuomat. Sit sellasen fleecekarva tyyppisen välitakin. En mä tiedä mikä se on.
Sit ostin sadetakin ja kurahanskoja. Reimatecin välikausihaalarin ja kumisaappaat. Sisävaatteista pitää vielä ostaa muutamat housut päiväkotikäyttöön, paitoja on tarpeeksi. Viime vuodelta mahtuu ainakin syksyn villahaalari/välihaalari ja hanskat +myssyt yms.
Kaikki alesta ja silti meni miltei 400€
Ite sain minirodinin haalarin alesta juuri 90e 4vuotiaalle :) keskellä heinäkuun hellettä kannoin haalain kotiin ja pyysin poikaa sovittamaan. Nyt etsin molo pyxis keltaista. Kertokaa jos jossain myydään uutena!
Mistä alesta te nyt talvivaatteita ostelette?
Jaa-a. Kaikille on ainakin tammi-aleen saakka mahtuvua haalareita ja pipoja. Hyvässä lykyssä viimevuotidet haalarit ja pienemmillä esikoiselta jääneet menee koko talven. Jotkut hanskat pitää ehkä ostaa. Kahdet talvigoretexit ja yhdet kuomat pitää hankkia. Pari sataa menee noihin kenkiin ja hanskoihin varmaan. Pitkiin kalsareihin ja sukkiksiin pari kymppiä
Paidat ja housut ostan käytettyinä, niitä on yllin kyllin odottamassa.
Noin 50 euroa 7-vuotiaan pojan talvivaatteet. Kesän kirppareilla tekee hyviä löytöjä kun ihmiset haluavat kaapit tyhjäksi. Kengät ostan uutena, jotn niihin menee varmaan satanen. Nyt jemmassa siis reimatecin haalari, reimatecin toppahousut ja ticketin toppatakki.
Kirppareilta saa tosiaan halvalla talvivaatteita kesällä ja saa vielä valita parhaat päältä kun harvat ostavat.
Kyllähän niihin rahaa palaa ja joka vuosi pitää ostaa kaikki uusiksi. Minä olen päässyt jo siihen vaiheeseen, että lapsen pituuskasvu alkaa hiipua ja voin ostaa vaatteita sillä mielellä, että ne menee pidempään! Tuntuu ihan mahtavalta kun voi ostaa tyylikkään takin, jonka tietää menevän vielä monta vuotta. Tsemppiä teille haalarishoppaajille, kyllä se jatkuva shoppailu jossain vaiheessa loppuu!
15 e :) Talvihaalari, kosteuden ja tuulen pitävä. Samasta kaupasta ostettu viime talvena ja ei mitään moittimista. En itse näe siinä järkeä, että tuhlataan 300 e haalarin, joka kestää sen yhden talven.
Meillä useampi lapsi ja käytäntö osoittanut, että syksy ja alkutalvi mennään edellisvuoden talvivarustuksilla ja tammialesta ostetaan uudet. Tämä siksi, että syksy ja talvi ennen tammipakkasia on yleensä lumeton ja rikkoo polvet ja peput haalareista sekä usein maa ei ole vielä tarpeeksi jäässä ettei kuraa aina jostain löydy. Hyvin mahtuu edellisvuoden vaatteet, vaikka nafteja ovatkin. Meillä takki ja housut siistimpinä vaatteina vapaa-ajalle ja haalari tarhaan, laittavat kuitenkin kurikset siihen päälle joten ulkonäöllä ei väliä tarhan pihalla.
Joo meneehän niihin jos ostaa kaiken uutena ja merkkivaatteita. Se kai on ihan oma valinta.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:28"]Joo meneehän niihin jos ostaa kaiken uutena ja merkkivaatteita. Se kai on ihan oma valinta.
[/quote]
Ostan kyllä uutena, mutta melkolailla halvinta mahdollista! Siis esim. haalari 70e, kengät 50e, rukkaset 2 kpl 20e, hatut 2kpl 20e, takki+housut 40e = 200 e
Ja muita vaatteita, pitkähihaisia ja velour/collegehousuja haalarin alle ja kotiin, paksumpia sukkia, joku villa/fleecetakki ja mitä näitä nyt on, tekee vähintään 100e.
Kaikki vähänkin lämpimät vaatteet pieniä, lapsi 1,5 vuotta.
Ap
Ensi talveksi:
Haalari 50e
Toppahousut 13e (toppatakki löytyy, käytetty jo viimekin talvena)
Kuomat käytettynä 10e
Crocsin talviloskarit 30e
aluskerrasto käytetty viimekin vuonna (todella reiluja)
Villasukkia teen itse
Hanskat myös viime vuodelta
Kyllähän näihin menee
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:46"]Ensi talveksi:
Haalari 50e
Toppahousut 13e (toppatakki löytyy, käytetty jo viimekin talvena)
Kuomat käytettynä 10e
Crocsin talviloskarit 30e
aluskerrasto käytetty viimekin vuonna (todella reiluja)
Villasukkia teen itse
Hanskat myös viime vuodelta
Kyllähän näihin menee
[/quote]
Meillä on kyllä ihan vaan villavaatteet ja niiden alla normivaatteet. Kirppiksiltä metsästän.
Lapsilisällä saat kaikki ilmaiseksi, ei tarvitse käyttää omaa rahaa ollenkaan.
mummi ostaa yleensä, ei mene omia. Tietää ettei meillä ole rahaa, nytkin on jo ostettu ensitalveksi alesta molemmille haalarit ja kengät