Haen apua vaihdevuosioireisiin, käykö yleislääkäri?
Mun on välillä niin mahdottoman kuuma ja voimat poissa että ajattelin hakea apua.
Onko lääkärin pakko olla erikoislääkäri?
Kommentit (18)
Itse kävin gynellä ja sain sieltä apua, sekä hyviä neuvoja. Gynellä on ammatinkuvan puolesta enemmän kokemusta asiasta ja syvällisempää tietoa, kuin yleislääkärillä on.
Gynekologilla menisin jos mahdollista, mutta julkisella puolella ei noin vain pääse erikoislääkärille, joten yleislääkärille täytyy mennä jos ei aio maksaa yksityisestä gynestä.
Mihin sä lääkäriä tarviit? Ei vaihtarit ole sairaus.
Yks ilta oli niin kuuma ja tuskaisa olo.
Nytkin polttaa kuumuus.
Mammat haluu lääkettä kaikkeen normi-juttuihin.
Tässä av:n valelääkäri, Hyvää Päivää! Halusitko kysyä jotain?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nykymammoilla on. Ja paha onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nykymammoilla on. Ja paha onkin.
Ei sekään ole sairaus, jos rekka ajaa päältäsi, mutta voi olla että silti haluat hoitoa sen jälkeen. Nuori mies jos mopolla/autolla/ uimalla hölmöilee, niin se on evoluution tapa poistaa liian varomattomat yksilöt, ei kannata hoitaa. Ikänäkö ei ole sairaus, ethän hanki rillejä. Täytyy vain hyväksyä, että lukemisen aika on ohi. Nivelkulumat, eturauhasen liikakasvu, korkea verenpaine, sydänkohtaus, ne ovat vain luonnon hienovarainen tapa kertoa, että olet ikäloppu ja voisit jo vaikka sapelihammastiikerin lounaana kuolla nuorten sukupolvien tieltä pois.
Voit rauhassa olla päänsäryn kanssa, se ei ole vaarallista, joten et varmaan ota lääkettä. Sairaudet kuten syöpä kuuluu vain elämään ja suuriakin kipuja ihmiset on kärsineet koko historian ajan. Koronakin on ihan luonnosta lähtöisin ja voit vapaasti sairastaa sen luomuna. Hei kaikkihan me joskus kuollaan!
av:n valelääkärit ry. kirjoitti:
Onko Lintsillä huomenna ruuhkaa?
Vierailija kirjoitti:
av:n valelääkärit ry. kirjoitti:
Onko Lintsillä huomenna ruuhkaa?
Lintsi on avoinna klo 11 - 22 välisenä aikana. Portit aukeaa 10:30. Koko ajan ei ole ruuhkaa, paitsi Vekkulaan ja Kummitusjunaan.
Hähä! :D.
Mietin ihan samaa ja sitäkin, että "kehtaanko" hakeutua lääkäriin, voiko edes olla vaihdevuosioireilua. Kärsin ihan valtavasta yöhikoilusta ennen kuukautisia. Ikää 39.
Miksi on niin vaikea tajuta että yleislääkärille mennään vaivan kuin vaivan kanssa ja sieltä saa lähetteei erikoislääkärille jos tarvii, näin toimii kunnallinen lääkäri. Yksityisellä voit sitten mennä mihin haluat, mutta sieläkin yleislääkäri hoitaa lähes kaikkia vaivoja.
Itse kävin ja käyn naisgynellä. Ja valitsin vielä naisen, joka on itse suunnilleen vaihdevuosi-iässä. Helppo keskustella, kun kumpikin tietää, mistä puhutaan.
Itse menin vaihdevuosioireiden takia yksityiselle gynekologille vuosia sitten. Hyvä että menin, oireiden taustalta löytyi kohtusyöpä.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin ja käyn naisgynellä. Ja valitsin vielä naisen, joka on itse suunnilleen vaihdevuosi-iässä. Helppo keskustella, kun kumpikin tietää, mistä puhutaan.
No ehdottomasti! Ei kai kukaan tällaisia asioita halua vatvoa mieslääkärin kanssa.
Terveyskeskuksen oma lääkäri käy. Sain estrogeenit oma lääkäriltäni ja hän teki alapää tutkimuksen.
Onko tietoa?