Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko eri yhteiskuntaluokkien elämää?

Vierailija
20.07.2021 |

Tunnetko ketään erilaisesta lähtökohdasta ponnistavaa? Kaveria, joka on tehtaassa tai vaikka huoltomiehenä? Tai työelämän ulkopuolella koko ikänsä? Miljonäärejä? Lääkäreitä, pappeja, professoreita?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnen.

Vierailija
2/7 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tunnen.

Näkyykö eroja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tulee oikeasti kohdattua ihmisiä,jotka ovat tyystin eri yhteiskuntaluokista. Työn puolesta alimmat tasot tuttuja, omakin tausta köyhästä lapsuudesta. Ja nyt aikalailla duunari-alemmat keskiluokkapiirit pyörii. Mutta asia ei ole ongelma, olen ihan tyytyväinen:)

Vierailija
4/7 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne, kuin oman vaatimattoman yksinäisen elämäni. Olen kuullut, että varakkaat matkustelevat enemmin. Heillä on mökit, kartanot ja veneet sekä BMV maasturit. Ovat myös sukurakkaita. Harrastavat golfia, seurustelua, juhlia ja sijoittamista.

Hyvin vähävaraiset koettavat ylpeästi selvitä elämästä omin avuin. Jotkut onnistuvat, jotkut onnistuvat vähemmin. Kaikille toivon mielekästä elämää, ihmisten ympäröimänä.

Vierailija
5/7 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosia seurannut vierestä köyhyydessä elävän sukulaisen elämää. Olen auttanut, jos vaan olen pystynyt. En enää anna rahallista apua, mutta mennessäni vien mukanani täyden kauppakassin. Nykyään hän asuu kaupungin vuokrayksiössä. Siellä on aina sekaista, tunkkaista ja jopa kaaosmaista.

Ilman meidän läheisten apua ja tukea hän olisi koditon, tuskin enää edes hengissä. Jokaisen vierailun jälkeen tulee surullinen ja riittämätön olo, vaikka olemme hänen eteensä parhaamme tehty.

Vierailija
6/7 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Ääripäästä toiseen. Ihmettelen koko kysymystä. Mitä ihmeellistä siinä on?

Vierailija
7/7 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan lähipiiriin kuuluu työttömiä, miljönäärejä, työttömiä miljonäärejä, sairaseläkeläisiä, amiksen kasvatteja ja professoreita.

He ovat yllättävän samanlaisia ja viettävät yllättävän samanlaista elämää. Jokaisella toki on jotain erityistä, mutta ei ole yksiselitteisen selvää, liittyvätkö erityisyydet yhteiskuntaluokkaan tai taustaan, vai johonkin muuhun.