Asun ihan kammottavassa paikassa
Tulee aina paha mieli, kun menee ovesta ulos tai kun palaa kotiin. Ihmiset ovat pääsääntöisesti epäkohteliaita ja tylyjä ja ilmaisevat avoimesti sen, että eivät pidä muista ihmisistä. Erään kesän käytännössä roikuin ylitöissä iltamyöhään, kun ahdisti niin paljon mennä kotiin töiden jälkeen. Lomalla ei tee mieli viettää yhtään ylimääräistä päivää kotona ja välttelen etätöiden tekoa, vaikka aika vapaasti saisimme tehdä niitä. Samasta syystä siis. Mitä kautta voisin löytää mukavamman paikan asua?
Kommentit (35)
WanhaKansa kirjoitti:
Rahalla tietty, tee enempi röitä.
Höpö höpö. Se löytyy niin, että etsii uuden asunnon. Siitä vaan katselemaan, mitä on tarjolla. EI pitäisi olla vaikeaa netin aikana.
Vierailija kirjoitti:
Voitko AP antaa jotain esimerkkejä siitä että miten alueella on ikävä asua ja että miten muut ns. dissaavat sinua?
Olen itse asunut useammassa paikassa enkä ole onneksi kohdannut mitään ikävää. Olen asunut kerrostaloissa ja myös kerran rivitalossa ja en edes ole tuntenut naapureitani. Olisi ollut superoutoa jos mua olisi jotenkin dissattu. Kaikki eli omissa kämpissään ja kävi töissä, kaupassa, lenkillä ym. Ei oltu tekemisissä toisten kanssa.
Joo, ihan just nåin. Nyt turhat höpinät pois ja hiukan asiatietoa kehiin. Eihän tuosta saa otetta erkkikään.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida asiat parantua paikkaa vaihtamalla?
Miksei vaihtuisi? Jos on kaupungissa, niin kyllähän se vaikuttaa millaisella alueella asuu ja esim kaupungin vuokatalojen kohdalla jopa se, missä talossa asuu.
Mitä noista, naapureista. Typeriä mlkkuja ynnä muita heikkolahjaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko AP antaa jotain esimerkkejä siitä että miten alueella on ikävä asua ja että miten muut ns. dissaavat sinua?
Olen itse asunut useammassa paikassa enkä ole onneksi kohdannut mitään ikävää. Olen asunut kerrostaloissa ja myös kerran rivitalossa ja en edes ole tuntenut naapureitani. Olisi ollut superoutoa jos mua olisi jotenkin dissattu. Kaikki eli omissa kämpissään ja kävi töissä, kaupassa, lenkillä ym. Ei oltu tekemisissä toisten kanssa.
Joo, ihan just nåin. Nyt turhat höpinät pois ja hiukan asiatietoa kehiin. Eihän tuosta saa otetta erkkikään.
Onko vaikea ymmärtää, että kaikkialla ei ole edes niin onnellisesti, ettei joutuisi tapaamaan naapureitaan?
Onko liian vaikea ymmärtää, että jossakin joutuu.
Ja loppupeleissä aika turhia nuo teidän utelunne, kun ymmärryksenne on heikko.
Se on hyvin simppeliä: jos jossain ei ole mukava asua, niin sitten pitää etsiä uusi asunto. Tältä osin kysyjä olikin paljon teitä fiksumpi. Oli ihan itse tämän oivaltanut. Pyöritte jälleen pari kierrosta perässä.
Itse jo ohjeistinkin käyttämään netin hakukonetta, jonka avulla saa kuvaa tarjonnasta. Sitten vaan miettimään, missä mukava asuin paikka ja siellä voi sitten käydä oikein katsomassa, millaista väkeä siellä on.
Ja aina voi kysellä, vaikka siellä töissä muilta vihjeitä hakemiseen. Eiköhän se siitä lähde.
Ehkä vain säästää rahaa ja liikkua
Oletko ulkoisesti viehättävä AP? Se saa usein ihmiset katkeriksi. Varsinkin sellaiset +50v.-75v. ylipainoiset vanhat piiat.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, itähelsinki? Ymmärrän. Kaapumammat laahustaa 13 kakaran kera. Ai että
Itse asun Itä-Helsingissä ja täällä on oikein rauhallista. Mukavat naapurit rivitaloalueella. On merenrantaa, saaria, metsäalueita, kaikki palvelut lähellä. On täällä huonompiakin alueita, mutta paljon myös todella mainioita alueita.
Olen vaihtanut kotia 5 kertaa mulkkujen naapureiden takia. Jokaisessa TALOYHTIÖSSÄ on ollut vähintään pari mulkvistinaapuria, ne riittävät pilaamaan sitten muuten mukavan taloyhtiön, koska elämäntehtävänsä
on olla mulkku naapuri/ihminen.
Seuraava osoite on omakotitalo missä lähin naapuri vähintään 500 metrin lähettyvillä.
Kouvola? Siellähän natiivit tollottavat kaikkea vähänkin vieraamman näköistä porukkaa. Jos sattuu tulemaan puhekontakti muulla kuin paikkakunnan murteella, hyvä jotta eivät hyppää metrin taaksepäin.
Vierailija kirjoitti:
Kouvola? Siellähän natiivit tollottavat kaikkea vähänkin vieraamman näköistä porukkaa. Jos sattuu tulemaan puhekontakti muulla kuin paikkakunnan murteella, hyvä jotta eivät hyppää metrin taaksepäin.
En mainitse paikkakuntaa, mutta nuiva on ilmapiiri.
Täytyyköhän käydä ennen muuttoa uudessa paikassa tutkailemassa ilmapiiriä? Ainakin muutamat paikat olen havainnut huonoiksi ihan ensivaikutelman perusteella. Muutamasta muusta on kokemuksen kautta hyvä tai huono kokemus.
Miksi välität naapureiden mielipiteistä? Hankala auttaa kun et kerro enempää. Mulla kokemusta uskovista ja omista dg. narsisti sukulaisista. Kyllä niistä pääsee eroon jos haluaa. Aina ei tarvitse edes muuttaa. Mutta olenpa yhtä salaperäinen kuin sinäkin : D