Muutama hellevinkki (hetken helpotus)
Kylmäkallet pakkasesta harson sisään ja eniten tuskaiseen kohtaan. Isot kylmäkallet pysyy yllättävän pitkään kylminä
Kaurapussi, toimii myös viilennykseen. Ei pysy kauhean kauaa kylmänä, mutta esim. nukkumaan mennessä ihan jees.
Suihku ja sen jälkeen tuulettimen eteen kuivattelemaan. Jopa vilun tunteita voi tulla (ihanaa!)
Kommentit (13)
Märkä t-paita-kisa itseni kanssa viilentää todella hyvin. Jos joudun ajamaan ilmastoimatonta kotteroani tällaisella helteellä, kastelen aina paitani.
Nuo keinot toimivat kotona.
Mutta kun olen töissä ja lämpöä on 34-36°C niin ei paljoa naurata. Ja töitä pitäisi tehdä.
Ärrrrrsyttää ihmiset, jotka toivovat helteiden jatkuvan. Tulispa syksy ja loskakelit, kiitos.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:02"]
Mutta kun olen töissä ja lämpöä on 34-36°C niin ei paljoa naurata. Ja töitä pitäisi tehdä.
Ärrrrrsyttää ihmiset, jotka toivovat helteiden jatkuvan. Tulispa syksy ja loskakelit, kiitos.
[/quote]
Voit lohduttaa itseäsi sillä, että helteiden jatkuminen ei ole niiden ihmisten toiveista kiinni... tai toisaalta voi ollakin... jos he kiihtyttävät ilmastonmuutosta tahallaan...
Mistä saa kylmäkalleja? Ainakaan Lidlissä ei näkynyt olevan.
prisma, sittari, joissain on jopa valmiiksi pakastettunakin
Clas Ohlsonilla on kylmäkalleja myös.
Jalkakylvyt viilentävät tosi kivasti.
hei pms-tyyppi, ootko sä toi alapeukuttaja? :D. Pms on kyllä perseestä!
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:02"]
[/quote]
Minäkin joudun tekemään raskasta työtä kuumissa vaatteissa mutta toivon silti helteiden jatkuvan, vaikka ikuisesti. <3
Mutta kun ei näitä viititä kokeilla, on kivempi valittaa ja ulista.
Miettikää niitä aikoja kun ei ollut tuulettimia keksittykään, silloin ei tavalliset perheenäidit tuupertunut koska kesä tuli, vaan tekivät raskaitakin maatilan hommia valittamatta.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 16:51"]
Miettikää niitä aikoja kun ei ollut tuulettimia keksittykään, silloin ei tavalliset perheenäidit tuupertunut koska kesä tuli, vaan tekivät raskaitakin maatilan hommia valittamatta.
[/quote]
Terveet ihmiset tekivät. Ei silloinkaan sairaita rassattu.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 16:56"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 16:51"]
[/quote]
Terveet ihmiset tekivät. Ei silloinkaan sairaita rassattu.
[/quote]
Meinaatko että näistä hellevalittajista monikin on sairas? Moni oikein sanonut aloituksessaan ettei ole sairauksia tai muuta syytä ettei kestä.
Minä en jaksa kävellä sinne pakastimelle tai suihkuun asti. Minulla on muuten lääkityksiä, jotka heikentävät lämmönsietokykyä. PMS:kin on pahimmillaan. Valitan kun valituttaa.