Lapsen kaveri risteilylle mukaan. Paljonko matkakuluja kehtaan pyytää?
Ajattelin, että minä maksan hytin, sillä kaksi omaa lasta mukana. Pyydänkö vieraan lapsen vanhemmilta ruokakulut plus käyttörahaa?
Kommentit (22)
Jos kutsun, maksan kaiken eli matkat, hytin, ruuat, ylimääräiset herkut, pääsyliput jne. Kutsuttu lapsi tai aikuinen on vieraana, joten kutsujana minä huolehdin siitä, että hän saa automaattisesti saman ohjelman kuin lapseni. Käyttörahaa tuliaisiin jne. antavat vanhemmat, mutta muuten ei ole ikinä edes käynyt mielessä, että lapsi kutsutaan risteilylle = maksan hytistä enkä muuta (hytti maksaa yleensä ihan saman, oli siellä 2 tai 3, joten käytännössä ei edes maksa mitään lisää).
Omat lapset eivät ole päässeet muiden mukana risteilylle, koska en halua ryhtyä setvimään, että maksaako kuka mitä. Olisi nimittäin aika outoa, jos minä kustantaisin lapselle taksikyydin asemalta laivalle ja kutsujaperhe tulisi perässä kävellen tai lapseni menisi yksin aamulla maksamalleni paremmalle aamiaiselle, koska kutsujaperhe ei (palstan mukaan) ole velvollisia kustantamaan kuin sen hytin ja tietty he olettavat, että lapsi tekee kaiken saman kuin hekin, mutta maksaa sen itse.
No varmaan sen buffetin visi maksaa ja sit tietty rahaa omiin ostoksiin joista on siellä kotona etukäteen puhuttu/sovittu.
Mä olen reissuilla maksanut kavereiden syömiset ja juomiset maissakin (tosiaan buffetin vanhemmat etukäteen maksaneet)vaikka kaikilla on aina sitä varten ollut omaakin rahaa mukana. En kuuna päivänä voisi ottaa lapselta rahaa vastaan. Viimeksi tuli sitten vanhemmilta jälkikäteen viinipullo ja juustoja "kiitokseksi". Meidän piireissä tämä toimii mutta ymmärrän että aina ei.