Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika täytti 7 vuotta. Hän sai lahjaksi isältään puukon.

Vierailija
26.07.2014 |

Poika on nyt melkein puolikkaan miehen ikäinen.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenet poika sai tehtäväkseen tappaa?

Vierailija
22/35 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika sai 7v lahjaksi puukon ja höyläpenkin. Nyt yläkoululaisena puutöistä komeilee 10 todistuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikan serkku sai ensimmäisen käsiaseen 8 vuoitiaana.

Vierailija
24/35 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivoin 11-vuotislahjaksi puukkoa ja äidin suureksi kauhuksi isä osti sen.

Vierailija
25/35 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni sai 5v puukon ja ostettiin 20 kaliberinen haulikko sille 12v lahjaksi, että pääsee metsälle isän kanssa. Ei noissa mitään ihmeellistä ole kunhan opettaa miten niitä käyttää.

Vierailija
26/35 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin vuoleskelin lapsena paljon. :) Hyvä lahja.

Vierailija
27/35 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 13:58"]Tyttäreni sai 5v puukon ja ostettiin 20 kaliberinen haulikko sille 12v lahjaksi, että pääsee metsälle isän kanssa. Ei noissa mitään ihmeellistä ole kunhan opettaa miten niitä käyttää.

[/quote]

meidän 4v tyttö on ilmoittanu, että isi ostaa hänelle haulikon 12v lahjaks :) ei ehkä kuitenkaan osta :)

Vierailija
28/35 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin just 7-vuotiaalle tytölleni. Harrastaa partiota ja siellä pitää olla puukot.

Itselläni on tuon ikäisenä oölut jo oma kirves.

-äiti30-

Vierailija
29/35 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 13:58"]

Tyttäreni sai 5v puukon ja ostettiin 20 kaliberinen haulikko sille 12v lahjaksi, että pääsee metsälle isän kanssa. Ei noissa mitään ihmeellistä ole kunhan opettaa miten niitä käyttää.

[/quote]

Alaikäinen ei saa aselupia. Eli ei se haulikko tyttären ole, vaan jommankumman vanhemman. Rinnaikkaislupaakaan se ei saa siihen kuin vasta 15v. täytettyään. 

Vierailija
30/35 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cool! :)

Vierailija
31/35 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin päin ollut varmaan aivan tavallista, metsästys ja kalastus ovat perinteisesti olleet tapa hankkia jotain lihaa pöytään. Itsekin olen puolisolle ostanut paremman puukon lahjaksi aikoinaan. Ja olenpa minäkin saanut linkkuveitsen melko pienenä, ja puukkoja omistanut myöhemmin ja vuoleskellut sitä ja tätä, vaikken kaloja osaakaan/halua tappaa/käsitellä.

Vierailija
32/35 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olisi tullut mieleenkään että olisin ostanut puukon 7 vuotiaalle . Mun lapsen intressit ihan toisaalla. Ei tule käsityöläistä. 

Vierailija
33/35 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 14:12"]

[/quote]

Alaikäinen ei saa aselupia. Eli ei se haulikko tyttären ole, vaan jommankumman vanhemman. Rinnaikkaislupaakaan se ei saa siihen kuin vasta 15v. täytettyään. 

[/quote]Tuostapa tuli mieleen kun yritin isäni kuoltua saada luvat hänen aseilleen, jotta olisin voinut säilyttää niitä pikkuveljelle jos vaikka alkaisi metsästää joskus tai ylipäänsä tehdä niille jotain. Olin kai parikymppinen kun menin poliisilaitokselle kyselemään. Nauroivat ulos, vaikka yritin sanoa että kai mä voin vaikka metsästyskortit suorittaa jos se siitä on kiinni.

Niinpä olivat aseet luvatta hallussani toista vuosikymmentä, enkä tiedä ovatko aseet luvallisia nytkään setäni hallussa/myytyä ne.

Vierailija
34/35 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 14:12"]

[/quote]

[/quote]Tuostapa tuli mieleen kun yritin isäni kuoltua saada luvat hänen aseilleen, jotta olisin voinut säilyttää niitä pikkuveljelle jos vaikka alkaisi metsästää joskus tai ylipäänsä tehdä niille jotain. Olin kai parikymppinen kun menin poliisilaitokselle kyselemään. Nauroivat ulos, vaikka yritin sanoa että kai mä voin vaikka metsästyskortit suorittaa jos se siitä on kiinni.

Niinpä olivat aseet luvatta hallussani toista vuosikymmentä, enkä tiedä ovatko aseet luvallisia nytkään setäni hallussa/myytyä ne.

[/quote]

Sepä se onki hassua,kun asiantuntijat eivät neuvo miten pitäisi sitten toimia. Itselleni naurettu ties joka paikassa,kun ensi kertaa asioin kyseisessä paikassa. Ei neuvota,vaan nauraen ajetaan pihalle.

Vierailija
35/35 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin 6-vuotiaalle pojalleni joululahjaksi nimikoidun puukon. Kovin sillä vuoleskeli seuraavana kesänä mökillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi