Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvaperheen arjen voimavarat-kyselylomake

Vierailija
26.07.2014 |

Täytittekö vai ette, jos ei niin miksi? Keskusteltiinko lapusta koskaan?

Minä just täytin oman osuuteni lapusta ja mietin, että otetaanko siihen jotenkin kantaa (tai pidetäänkö valehtelijana), jos on joka kohdassa "täysin samaa mieltä"? Ei vaan yksinkertaisesti ole mitään ongelmia, mitä pitäisi setviä ja vauvakin on melko helppo tapaus.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 13:48"]Luin siihen hengellisyys kohtaan asti ja sen jälkeen en jaksanut kieltää taaperoa "lukemasta" sitä. Terkalle sanoin etten jaksa tommoisia sivukaupalla raksi ruutuun juttuja täytellä, mutta voin toki asioista jutella. Minä olen kotitehtäviä ja itsearviointeja täytellyt ihan tarpeeksi yliopistossa ja töissä, nyt olen äippäLOMALLA. Terkka oli ok. Juteltiin mukavia.

Seuraavalla käynnillä tosin eri terkka katsoi ihan asiakseen mainita, että kirjausten mukaan viime kerralla en ollut lomaketta palauttanut, mutta asioista on keskusteltu. Tuli vähän outo tunnelma kommentista ja sen syyttävästä sävystä:D Totesin vain hymyillen "Kyllä". Onneksi jatkokäynnit on tuon luontevan terkan luona. Nuo lomakkeet on alunperin tehty kotona täytettäväksi ja keskustelupohjaksi neuvolassa, jos on herännyt keskustelun tarve itsellä. Ei suinkaan arkistoitavaksi lapsen papereihin kaikkea yksityiskohtaa vanhempien parisuhteesta. Näin on aiemmat terkat toimineetkin.

Kiva lapsen joskus pyytää tietonsa ja lueskella, miten vanhemmat harrastavat yhdessä, sopivat ristiriidat taikka taloustyöt (huudetaan ja sovintoseksi, mies siivoaa kissan oksut ja nainen lattiakaivon sheivailtuaan, keräillään kaalimatoja....). Ei kai noihin kukaan täysjärkinen kirjoita muutenkaan mitään liikoja. Jos taas jollekin herää ajatus, että onko oikea tapa ratkaista ristiriidat saada kumppanilta pataan niin hän voi ottaa asian puheeksi. Ihan ilman lomakkeen kohta kohdalta syynäämistä. Ei Eerikoita saada noilla lomakkeilla pelastettua, ikävä kyllä.

[/quote]

Nyt olet käsittänyt väärin. Kukaan ei kirjaa sanatarkasti mitä niistä asioista keskustellaan. Mikäli parisuhteessa, kasvatuksessa, kiintymyssuhteessa on ongelmia tai perheessä avuntarvetta niin apua voidaan tarjota neuvolasta. Moni on kertonut avoimesti ja perhe saanut pariterapiaa, kotiapua, perheneuvolan apua jne.

Uskon, että jos todella apua tarvitsee, kannattaa puhua asioista. T. Neuvolan kiltti th :-)

Vierailija
2/6 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin pikaisesti, en jaksanut pohtia. Kyllä terkkari sitä neuvolakäynnillä vilkaisi, mutta siitä ei keskusteltu. Varmaan sitten olisi keskusteltu, jos olisin laittanut jotain raflaavaa sinne, mutta minulla ei ollut kummempaa valitettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En täyttänyt eikä sitä kyllä kukaan ole kysellytkään.

Vierailija
4/6 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täytin, kyllä se katottiin sitten neuvolassa läpi pikaisesti. Jos jossain kohdassa oli tyytymätön joihinkin asioihin niin niistä sitten keskusteltiin. Kannattaa vaan laittaa joka kohtaan silleen, että kaikki on ok ni ei tarvii keskustella asioista.

Kyllä mullakin on parisuhteessa ongelmia, mutta en sitä siihen lappuun tosiaan laittanut. Mun mielestä noi asiat ei kuulu neuvolalle millään tavalla. Vituttaa tollaset kyselylomakkeet henkilökohtasista asioista....

Vierailija
5/6 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin siihen hengellisyys kohtaan asti ja sen jälkeen en jaksanut kieltää taaperoa "lukemasta" sitä. Terkalle sanoin etten jaksa tommoisia sivukaupalla raksi ruutuun juttuja täytellä, mutta voin toki asioista jutella. Minä olen kotitehtäviä ja itsearviointeja täytellyt ihan tarpeeksi yliopistossa ja töissä, nyt olen äippäLOMALLA. Terkka oli ok. Juteltiin mukavia.

Seuraavalla käynnillä tosin eri terkka katsoi ihan asiakseen mainita, että kirjausten mukaan viime kerralla en ollut lomaketta palauttanut, mutta asioista on keskusteltu. Tuli vähän outo tunnelma kommentista ja sen syyttävästä sävystä:D Totesin vain hymyillen "Kyllä". Onneksi jatkokäynnit on tuon luontevan terkan luona. Nuo lomakkeet on alunperin tehty kotona täytettäväksi ja keskustelupohjaksi neuvolassa, jos on herännyt keskustelun tarve itsellä. Ei suinkaan arkistoitavaksi lapsen papereihin kaikkea yksityiskohtaa vanhempien parisuhteesta. Näin on aiemmat terkat toimineetkin.

Kiva lapsen joskus pyytää tietonsa ja lueskella, miten vanhemmat harrastavat yhdessä, sopivat ristiriidat taikka taloustyöt (huudetaan ja sovintoseksi, mies siivoaa kissan oksut ja nainen lattiakaivon sheivailtuaan, keräillään kaalimatoja....). Ei kai noihin kukaan täysjärkinen kirjoita muutenkaan mitään liikoja. Jos taas jollekin herää ajatus, että onko oikea tapa ratkaista ristiriidat saada kumppanilta pataan niin hän voi ottaa asian puheeksi. Ihan ilman lomakkeen kohta kohdalta syynäämistä. Ei Eerikoita saada noilla lomakkeilla pelastettua, ikävä kyllä.

Vierailija
6/6 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytettiin, mutta tosi pikaisesti se neuvolassa katottiin läpi. Eikö tommosten idea oo enemminkin herätellä keskustelua puolisoiden kesken, jos tarpeen ja helpottaa avun pyytämistä neuvolasta, jos tarpeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan