Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää ikinä maksa ensin itse koko asiaa/ostosta ja odota muiden maksavan omia osuuksiaan

Vierailija
19.07.2021 |

Olen huomannut, että jos menemme kavereiden kanssa kauppaan, tilataan ruokaa, ostetaan lahja jne
niin en ikinä saa rahojani takaisin. Tarkoitan tilanteita, joissa on järkevää, että yksi henkilö maksaa ensin koko homman yksinään ja muut maksavat omat osuutensa tällä yhdelle henkilölle. Itse maksan aina välittömästi mobilepaylla tai sitten jos jollain ei sitä ole niin maksan sen ihan tilinsuirtona. Olen kuitenkin huomannut, että muille ihmisille ei tunnu olevan niin tärkeää, että maksaisivat omat velkansa pois, mikä on mielestäni kummallista ja turhauttavaa, nämä kaverit pystyisivät kuitenkin halutessaan ihan käden käänteessä maksamaan summan puhelimella (tiedän, että kaikki eivät voi, mutta nämä kaverit kyllä voivat). Sanovat aina, että "sullahan on se mobilepay, maksan sulle sitten sillä myöhemmin", mutta ikinä ei rahoja näy. Siksi en enää ikinä ehdota enkä suostu jos joku ehdottaa, että itse maksaisin ensin, koska olen huomannut, että aina vähintään joku jättää maksamatta oman osuutensa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Vieläkin ottaa päähän, kun yhden tutun polttareissa maksoin todella isolla summalla ravintolatarjoiluja, enkä saanut pyynnöistä ja muistuttamisesta huolimatta kuin hiluja muilta. Olin vielä joukon pienituloisin.

Vierailija
2/16 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää minuakin. Itse en kehtaisi ensin toimia noin ja vielä nähdä jatkossa tätä maksajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on käynyt noin pari kertaa ravintolaillan jälkeen. Olen myös järjestänyt kimppatilauksia johonkin nettikauppaan ja on tullut vastaan useampi tyyppi joka ei ole maksanut osuuttaan silloin kun pyysin, vaan vasta parin viikon linjahiljaisuuden jälkeen. En itse ikinä kehtaisi olla maksamatta, en tajua tuollaisia tyyppejä.

Vierailija
4/16 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on se kumma, että kaikilla on se puhelin koko ajan kourassa ja sillä hoidetaan näppärästi vaikka mitä, mutta se maksu kaverille pitää aina hoitaa "sitten". Sitä "sitten" herkeä harvoin tulee.

Vierailija
5/16 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo on se kumma, että kaikilla on se puhelin koko ajan kourassa ja sillä hoidetaan näppärästi vaikka mitä, mutta se maksu kaverille pitää aina hoitaa "sitten". Sitä "sitten" herkeä harvoin tulee.

*hetkeä

Vierailija
6/16 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin kahden kaverini kanssa tuparireissulle minun autollani. Sovittiin että bensakulut jaetaan kolmeen osaan, sanoin kyläpaikkaan viety tuliaislahja. Reissun jälkeen kumpikaan ei halunnut maksaa mitään. En ikinä enää kuskaa kumpaakaan.

Vierailija
7/16 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin kahden kaverini kanssa tuparireissulle minun autollani. Sovittiin että bensakulut jaetaan kolmeen osaan, sanoin kyläpaikkaan viety tuliaislahja. Reissun jälkeen kumpikaan ei halunnut maksaa mitään. En ikinä enää kuskaa kumpaakaan.

Niin ärsyttävää, että muuten ihan kivasta hetkestä, reissusta tai matkasta menee maku, kun huomaa, että taas joutui vaan itse maksumieheksi.

Vierailija
8/16 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuule,olet mulle velkaa kolmekymppiä,maksatko heti?" Kysyt sen silloin kun olette koko porukka koolla.

Ei kehtaa kieltäytyä.

Vierailija
9/16 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yhden edes pitäisi maksaa ravintolassa? Sanotte jo tullessanne että kaikki eri laskuille niin ravintola kyllä järjestää laskutuksen istumajärjestyksen mukaan.

Luulin että tässä oli kyse niistä duunin kimppalahjoista. Niihin paras lääke on se että kolehti kiertää etukäteen ja kerätyllä summalla hankitaan ylläri. Vain maksamalla menee nimi korttiin.

Vierailija
10/16 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yhden edes pitäisi maksaa ravintolassa? Sanotte jo tullessanne että kaikki eri laskuille niin ravintola kyllä järjestää laskutuksen istumajärjestyksen mukaan.

Luulin että tässä oli kyse niistä duunin kimppalahjoista. Niihin paras lääke on se että kolehti kiertää etukäteen ja kerätyllä summalla hankitaan ylläri. Vain maksamalla menee nimi korttiin.

Aloituksessa ei puhuttu ravintolasta mitään.

Vierailija
11/16 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuule,olet mulle velkaa kolmekymppiä,maksatko heti?" Kysyt sen silloin kun olette koko porukka koolla.

Ei kehtaa kieltäytyä.

Musta on jotenkin noloa ruveta sitä rahaa jotenkin anelemaan kaverilta. Mielestäni aikuisen ihmisen tulisi itse muistaa velkansa ja jos kokee, että muisti on niin huono ettei pikkusummia voi muistaa niin maksaa sitten samantien tilanteen ollessa päällä. Nykyään kun kaikilla melkein on tuo älypuhelin ja jos nyt ei sellaista omista voi ainakin muistutuksen laittaa itselleen puhelimeen, jotta kotona pääsee oman osuuden maksamaan.

Vierailija
12/16 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/16 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kavereita te olette kun ette viitsi kysyä velan perään? Ette ainakaan avoimia.

Vierailija
14/16 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia kavereita te olette kun ette viitsi kysyä velan perään? Ette ainakaan avoimia.

Kysymys kuuluu: miksi sitä 15 €:n Wolt-tilausta ei voi maksaa kaverille samantien, jos siihen menee alle minuutti? Miksi sitä maksua pitää venyttää? Siksikö, että sisimmässä toivotaan, että kaveri unohtaa?

Vierailija
15/16 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuuluu: miksi sitä 15 €:n Wolt-tilausta ei voi maksaa kaverille samantien, jos siihen menee alle minuutti? Miksi sitä maksua pitää venyttää? Siksikö, että sisimmässä toivotaan, että kaveri unohtaa?

Aivan. On superärsyttäviä ovat henkilöt, jotkabmaksavat vasta kun erikseen pyydetään ja anellaan. Minua ei haittaa, jos kaveri ei muista summaa ja kysyy sitä minulta, mutta se kyllä haittaa, että oikein joutuu pyytämällä pyytämään omia rahojaan takaisin.

Vierailija
16/16 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se olisi sen kaverin tehtävä kysellä velan perään? Kaveri on hoitanut oman osansa, sinun on hoidettava omasi eli muistaa maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi