Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset hankkii liian vahvoja koiria joita eivät hallitse?

Vierailija
19.07.2021 |

Näin taas yksi päivä naisen jolla oli nuori uros dobermanni. Itse kävelin vastaan 3 pienen/keskikokoisen koiran kanssa. Toki nämäkin haukkuivat mutta ihan hyvin voimalla nuo pitää jos vetävät. Tällä naisella näytti olevan isoja vaikeuksia dobberin kanssa kun pysähtyi tienpientareelle roikottamaan omaansa pannasta että saisi pidettyä sen, koira toki räkä roiskuen kyttäsi omia koiriani. Toki voi olla mahdollista että nainen on tarjonnut kodin jo valmiiksi ongelmatapaukselle ja ymmärrän että koira käyttäytyy noin holtittomasti. Mutta valitettavan usein ihmiset hankkii itselleen liian haastavia ja voimakkaita rotuja omiin voimavaroihin nähden. Itse tiedän sen kokemuksesta. Itsekin itsepintaisesti halusin ennen isoja koiria ja vastaavia ongelmia oli sitten niiden kanssa. Kun niistä aika jätti, totesin että en enää ota liian haastavia rotuja kun en ole ihmisenä sellainen jolla oli auktoriteettia kouluttaa isoa vahvaa koiraa. Elämä on nykyään paljpn helpompaa ja yksinkertaisempaa kun ei ota liian haastavia rotuja, nuo nykuiset niin helppoja arjessa ja ne pysyy hallinnassa ilman ongelmia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ottaa egonjatkeeksi.

Monesti näkee nuoria jätkiä joilla on sakemanni jota eivät hallitse yhtään.

Vierailija
2/7 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rapussa tälläinen koiranomistaja. Pituutta ehkä 155cm, ja painoa about 40kg. Koira on ihan helvetin iso ja agressiivinen rapussa, jopa ihmisille. Minua meinasi näykkäistä. Ja tää muija ei saa sitä ruotuun yhtään, on pikemminkin koiran vietävissä. Suoraan sanottuna v***ttaa tälläiset ihmiset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso koira, jotka ei kouluteta on lähinnä painajainen. Miksi ihmeessä edes ottaa koiraa, jos sitä ei kouluta?

Vierailija
4/7 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian usein tosiaan törmää sakemannin ulkoiluttajiin jotka ei hallitse koiraansa. Huutavat yleensä, että vie se koiras pois, ettei satu mitään.

T. Suomenpystykorvan omistaja.

Vierailija
5/7 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on rapussa tälläinen koiranomistaja. Pituutta ehkä 155cm, ja painoa about 40kg. Koira on ihan helvetin iso ja agressiivinen rapussa, jopa ihmisille. Minua meinasi näykkäistä. Ja tää muija ei saa sitä ruotuun yhtään, on pikemminkin koiran vietävissä. Suoraan sanottuna v***ttaa tälläiset ihmiset. 

Meidän rapussa tuollainen koira päätyi piikille. Olivat kohdanneet rapputasanteella naapurin, jota koira puri käteen.

Vierailija
6/7 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan tietämättömyyttään ja kokemattomuuttaan hankkivat epäsopivan koiran. Kasvattajilla on tässä hirveen iso vastuu selvittää pennunostajan aikaisempi kokemus koirista. Isoa koiraa EI ensimmäiseksi koiraksi, ja muutenkin voisi melkein velvoittaa jonkin toko kurssin.. Ihmisten mielikuvat koirankouluttamisesta on jotain luokkaa, että se pitää heittää selälleen kun pokkuroi...

Vierailija
7/7 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian usein tosiaan törmää sakemannin ulkoiluttajiin jotka ei hallitse koiraansa. Huutavat yleensä, että vie se koiras pois, ettei satu mitään.

T. Suomenpystykorvan omistaja.

Täällä toinen pystärin omistaja, jonka koiran kimppuun on kaksi kertaa hyökännyt "kiltti" sakemanni. Kyllä joku koira ajokortti olis kova sana.