Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuoruuden alakulttuuripukeutumistyyliin jumahtaminen

19.07.2021 |

Pukeutumisvinkkejä kaivataan.

En osaa pukeutua muulla tavoin kuin mitä nuorena pukeuduin. Tyyli on punk-alakulttuurin mukainen, ei kaikista ekstreemein mutta silti huomiotaherättävä tämän ikäiselle miehelle varsinkin, ei siis matalaprofiilinenkaan. Irokeesi on lähtenyt ja vaihtunut kaljuun/siiliin, vaikka en siis kaljuuntunut ole. Samaten on lähtenyt lävistykset, korvakorut ja meikit (kajalit).

Nahkatakki, farkkuliivi, kloorifarkut, Converset. Näistä ei oikein tahdo päästä eroon, ei keksi korvaajaa tilalle.

En kuuntele enää kuitenkaan miltei mitään musiikkia. En ole anarkisti, feministi, kasvissyöjä tai maailmanparantaja. En käy punk-keikoilla. Sanon rehellisesti toki ihmisille, etten enää edusta punk-alakulttuuria, vaan pukeutumistyyli vain on jäänyt päälle enkä osaa pukeutua oikein muulla tavalla, eikä tuon sanominen tunnu mitenkään kiusalliselta.

En haluaisi tulla yhdistetyksi punkkiin; ensisijaisesti siksi, että siihen yhdistetään tietynlainen politiikka.

Miten sitä nyt alkaisi pukeutua, kun ei ole oikeastaan mitään hajua siitä miten muut pukeutuu, ja kun olen katsonut kuvia muista miehistä, en juuri pidä niistä tyyleistä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä yhdistäisi punkkiin välttämättä tuollaista tyyliä, saati että ajattelisin että mukana on jokin aate. Mutta jos itse haluat tyyliäsi vaihtaa niin eikö niitä ammatti-ihmisiä ole stailaamaan.

Harmi ettei näin keski-iässä oikein voi pukeutua just niihin mitkä omaa silmää miellyttää.

Vierailija
2/26 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Converset on aika neutraali vaatekappale nykyään. Annat vaan tukan kasvaa kaksi kuukautta ja sitten marssit johonkin kivannäköiseen parturiin ja pyydät leikkaamaan jotain itsellesi sopivaa. Jos se näyttää kivalta niin alat käymään siellä joka kolmas viikko, jos ei niin yrität kolmen viikon päästä uudelleen toisessa parturissa.

Käy päivittämässä farkut johonkin aikuisten farkkuihin palvelevassa vaateliikkeessä (Stockmann tai Sokos käy hyvin myös). Kerrot myyjälle haluavasi jotain ajanmukaista ja aikuiselle sopivaa, ja sitten ostat mieluisimmat sovittamistasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mod/Hard Mod/Suede Head ?....jälkimmäinen voisi olla omani mutta olen Ivyn lumoissa

Vierailija
4/26 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mahdotonta antaa neuvoja, kun et kerro yhtään minkä mallinen olet.

Itselläni kylläkin on vähän samanlainen psykologinen ongelma. Varsinkin vapaa-ajalla tuppaan pukeutumaan rennosti, missä ei sinänsä ole vikaa, mutta välillä pelkään, että näytän 2000-luvun alkupuolella suosimani "tyylin" mukaiselta kun on huppari, paksupohjaiset lenkkarit ja vaikka jotkut semilöysät verkkarit. Mietin, että naamaa lukuunottamatta näytän joltain päihteidenkäyttäjältä varmaan, vielä kun välillä kuljen joku reppu selässä. En vaan löydä oikein arkeen sellaisia vaatteita, joihin olisi varaa, ja jotka tuntuu ja näyttää omilta. Tuo reppu on kans sellainen mitä häpeän, mutta jos laitan jonkun siistin laukun, niin eihän se sovi muuhun ollenkaan. Pitäisi varmaan kehittää tyyliä pikkuhiljaa, niin että panostaisi vaikka sporttiseen, mutta ei liian virallisen näköiseen laukkuun, ja housuihin joissa on helppo liikkua mutta olisivat astetta siistimmät. En jotenkin osaa sitä välimuotoa, että olisi rento, mutta huolitellumpi pukeutuminen. Välillä ostan uusia juttuja, mutta ne jää käyttämättä enimmäkseen, koska ovat liian hankalia ja vieraita yhdistää tavalliseen päivään.

Vierailija
5/26 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Converset on aika neutraali vaatekappale nykyään. Annat vaan tukan kasvaa kaksi kuukautta ja sitten marssit johonkin kivannäköiseen parturiin ja pyydät leikkaamaan jotain itsellesi sopivaa. Jos se näyttää kivalta niin alat käymään siellä joka kolmas viikko, jos ei niin yrität kolmen viikon päästä uudelleen toisessa parturissa.

Käy päivittämässä farkut johonkin aikuisten farkkuihin palvelevassa vaateliikkeessä (Stockmann tai Sokos käy hyvin myös). Kerrot myyjälle haluavasi jotain ajanmukaista ja aikuiselle sopivaa, ja sitten ostat mieluisimmat sovittamistasi.

Conssit on nimenomaan milleniaali-ikäisellä yleinen vaate. Nuoremmatkin käyttää joskus, mutta aika paljon noita näkee suurinpiirtein minun ikäisillä (35)

Vierailija
6/26 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homojen hommaa muodista miettiminen - ostat halvimmat vaatteet halvimmasta kaupasta ja käytät niitä seuraavat 10v. Muun karsit pois.

Vierailija
7/26 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meet kauppaan, katsot mikä näyttää sun mielestä kivalta ja tuntuu sopivalta, ostat sen ja puet päälle.

Vierailija
8/26 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainituista asioista ehkä nahkatakki ja farkkuliivi on kaikkein ikonisin. Itse kyllä miellän ne enemmän NWBHM-symboleiksi (uuden aallon britti-heavy metal kuten Iron Maiden).

Jos jätät farkkuliivin pois olet ramones. Pelkkä farkkuliivi niin olet ysärin popgay.

Hankala homma mutta molemmat jätettävä pois siis. Mitä tilalle - en ole takkiasiantuntija. En oikein tykkää mistään takeista kuin käytännöllislähtöisesti.

Vierailija
9/26 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan pitää osan tyylistäsi, mutta päivittää sen arkeen.

Entisenä rokkimimminä uusin Converset, mustat farkut ja kuluneet maiharit uusiin. Ostin muutaman siistin klassisen paidan työvaatteiksi ja neuletakin. Nahkarotsi on edelleen olemassa, mutta olen lisännyt sen kanssa siistimpää housua ja puseroa niin pehmenee olemus heti.

Tukassa ei ole punaista pörröä vaan kampaajani avustuksella kasvatin oman tumman sävyn ja malli pyöritettiin naisellisemmaksi.

Tarvittaessa kaapista löytyy vielä pari bändipaita ja revityt farkkushortsit, mutta suurimman osan vaatteista olen uusinut klassisemmaksi, koska ne ei katoa muodin muutoksessa ja niitä saa sopivasti taitettua rouheammaksi, kun heittää rotsin ja maiharit päälle.

Etsi mielestäsi itsellesi mukavimmat vaatteet, missä viihdyt esim. farkut, T-paita, Converset ja nahkatakki. Osan voit uudistaa, jolloin se jo skarppaa olemusta, kun vaatteet on siistit, ehjät ja puhtaat. Se paras t-paitakin näyttää kivalta, kun päällä on ehjät yksiväriset farkut ja ehjät Converset.

Ylhäällä oli vinkki myös mennä pukuneuvojalle. Sinnekin kannattaa miettiä, missä vaatteissa viihdyt, että uusia vaatteita tulee pidettyä.

Tsemppiä uudistumiseen!

N38

Vierailija
10/26 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile varata aika pukeutumisneuvontaan, jos saisit uusia ideoita.

11/26 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat muuttaa tyyliäsi? Ja miksi et enää kuuntele musiikkia? Jotenkin kuulostaa ikävältä.

Farkkuliivi kuulostaa Popedalta, oliko se sun punkkia?

Mun tuntemat punkkarit joutuu nykyään pukeutumaan pukuun ja muihin työasuihin mutta vapaa-aikana korvikset korviin ja rotsi päälle.

Nin ja se matala keesihän on nykyisin ihan mainstream. Fudiskentillä yleinen näky.

Sinuna jättäisin pois farkkutakin, se on kamala. Muuten jos kerran et halua antaa mitään viestiä niin ostat vain vaatteesi prismasta.

Pukumiehillä ei ole puvun kanssa matalia keesejä, korviksia ja näkyviä kaulatatuointeja. Jalkapalloilijalla ja ammattimuusikolla nuo on toki OK, itse asiassa sen keesinkään pituudella ja värillä ei ole mitään rajaa. Mitä näkyvämpi, sen parempi. Paitsi ehkä jalkapalloilija joutuu ottamaan korut pois pelin ajaksi turvallisuussyistä.

Vierailija
12/26 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setänic Outreach Director kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat muuttaa tyyliäsi? Ja miksi et enää kuuntele musiikkia? Jotenkin kuulostaa ikävältä.

Mun tuntemat punkkarit joutuu nykyään pukeutumaan pukuun ja muihin työasuihin mutta vapaa-aikana korvikset korviin ja rotsi päälle.

Nin ja se matala keesihän on nykyisin ihan mainstream. Fudiskentillä yleinen näky.

Sinuna jättäisin pois farkkutakin, se on kamala. Muuten jos kerran et halua antaa mitään viestiä niin ostat vain vaatteesi prismasta.

Pukumiehillä ei ole puvun kanssa matalia keesejä, korviksia ja näkyviä kaulatatuointeja. Jalkapalloilijalla ja ammattimuusikolla nuo on toki OK, itse asiassa sen keesinkään pituudella ja värillä ei ole mitään rajaa. Mitä näkyvämpi, sen parempi. Paitsi ehkä jalkapalloilija joutuu ottamaan korut pois pelin ajaksi turvallisuussyistä.

Pukumieheksikö sitten haluat? Kaulatatuointi ei kyllä siihen tyyliin oikein sovi.

13/26 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pukumieheksikö sitten haluat? Kaulatatuointi ei kyllä siihen tyyliin oikein sovi.

Ei pukumieheksi, eikä ole tatuointeja. Olen miettinyt kahta vaihtoehtoa; raskaampi tyyli, enkä tarkoita nyt mitään heviä, vaan hieman "militantimpaa" jossa on prätkärotsin kanssa huppari, maastohousut ja maiharit, ja sitten sellaista kevyempää ja "välinpitämätöntä", jossa on pilottitakki, huppari, resorilliset collegehousut ja tennarit. Aikuisten vaatteita en rupea pitämään.

Vierailija
14/26 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setämiehelle sopii vaaleat suorat housut, tyköistuva kauluspaita sekä panamahattu.

Vierailija
15/26 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parturiin 120 e kuukaudessa???

16/26 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Setämiehelle sopii vaaleat suorat housut, tyköistuva kauluspaita sekä panamahattu.

En ole koskaan pitänyt suoria housuja enkä kauluspaitaa. En tiedä mikä panamahattu on. En tiedä, mitä tyköistuva tarkoittaa, mutta oletan sen tarkoittavan "aika tiukkaa", kun itse käytän ilmaisuja "todella tiukka", "aika tiukka", "löysä".

17/26 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain 35 euroa kai tuo tekisi kuukaudessa, mutta tukka-asia on jo hoidossa n. 0 euron hintaan; leikkaan itse niin lyhyeksi kuin lähtee hiustenleikkuukoneella, ja joskus myös viimeistelen ihan nahkaiseksi parranajokoneella jaksamisesta riippuen. Annan kasvaa vähän aikaa ja sama uudestaan.

Vierailija
18/26 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pukumieheksi, eikä ole tatuointeja. Olen miettinyt kahta vaihtoehtoa; raskaampi tyyli, enkä tarkoita nyt mitään heviä, vaan hieman "militantimpaa" jossa on prätkärotsin kanssa huppari, maastohousut ja maiharit, ja sitten sellaista kevyempää ja "välinpitämätöntä", jossa on pilottitakki, huppari, resorilliset collegehousut ja tennarit. Aikuisten vaatteita en rupea pitämään.

Eka tyyli kuulostaa hyvältä 👍 Tokakin college-housuja lukuunottamatta. Maiharit on aina jees äläkä nyt keesistä luovu. Paras hiustyyli miehillä.

Vierailija
19/26 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain 35 euroa kai tuo tekisi kuukaudessa, mutta tukka-asia on jo hoidossa n. 0 euron hintaan; leikkaan itse niin lyhyeksi kuin lähtee hiustenleikkuukoneella, ja joskus myös viimeistelen ihan nahkaiseksi parranajokoneella jaksamisesta riippuen. Annan kasvaa vähän aikaa ja sama uudestaan.

Tuokin on hyvä👍

Vierailija
20/26 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli haluat päivittää ulkoasusi "tietynlaista politiikkaa" henkivästä täysin päinvastaista ajatusmaailmaa henkivään. Surullista.

Ei toi tyyli mihinkään poliittiseen viittaa mun mielestä.