Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjetön väsymys mirtatsapiinista

Vierailija
18.07.2021 |

Sain unettomuuteen, mutta eipä sitä voi ottaa kun puolikkaasta tabletista tulee seuraavan päivän kestävä kooma. Ei jaksa kuin maata sohvalla.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lääke ei sovi mulle lainkaan. Aiheuttaa jatkuvan tokkuran. Sama tapahtui isälläni kun hänellekin määrättiin tuota. Ihan kritiikittömästi tunnutaan määräävän tuota lääkettä nykyisin. Ketipinorkaan ei mulle ollut noin paha lääke.

Bentsot on pannassa mutta noita muita mömmöjä määrätään liukuhihnalta.

22/40 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan itse 1/4 tai 1/3 tabletin ja nukun kuin tukki 12 tuntia ja yleensä vielä päiväunetkin. Todella väsyttävä lääke. Käytän yleensä 2 päivää peräkkäin, ja saan sillä unettomuuden hetkeksi (esim. 2 viikoksi tai jopa kuukaudeksi) poikki. Toivottavasti sinullakin auttaa!

En suostu syömään jatkuvasti sillä lihoin mirtazapiinin myötävaikutuksella melkein 10 kiloa vuosi sitten, kun jouduin vaikeassa elämäntilanteessa syömään jatkuvammin.

Siis  tuo viimeinen lause kertoo  asian ytimen lihomisen suhteen..

Minä olen kyllä todistanut, kuinka läheinen mirtazapiinia syödessään sai aivan epänormaaleja ahmimiskohtauksia.

Yleensä lääke tainnutti nopeasti - mutta jos niin ei sattunutkaan käymään - tyhjenivät ruokakaapit totaalisesti hetkessä.

Se oli aika järkyttävää seurattavaa ihan sivustakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä otan 1/6 osa tabletista ja nukun 8 tuntia, väsymys kestää pari tuntia heräämisestä. En syö joka päivä vaan kerran pari viikossa, mielestäni ihan hyvin toimiva lääke.

Mulla sama juttu. Otan aivan pienen murusen ja nukun riittävän hyvin. Harvoin joudun lääkkeeseen turvautumaan.

Vierailija
24/40 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan itse 1/4 tai 1/3 tabletin ja nukun kuin tukki 12 tuntia ja yleensä vielä päiväunetkin. Todella väsyttävä lääke. Käytän yleensä 2 päivää peräkkäin, ja saan sillä unettomuuden hetkeksi (esim. 2 viikoksi tai jopa kuukaudeksi) poikki. Toivottavasti sinullakin auttaa!

En suostu syömään jatkuvasti sillä lihoin mirtazapiinin myötävaikutuksella melkein 10 kiloa vuosi sitten, kun jouduin vaikeassa elämäntilanteessa syömään jatkuvammin.

Kyllä ihan oikeasti OSA lääkkeistä vaikuttaa ruokahaluun, aineenvaihduntaan hidastaen/nopeuttaen ja/tai keräämällä nestettä. Itse keräsin viikossa lähes 10 kg nestettä erästä kammottavaa mielialalääkettä syötyäni. Nukuin pöhnäisenä tuon viikon ja tuskin sain ruokaa kurkustani alas. 50-kiloisesta 60-kiloiseksi ei viikossa kukaan pysty edes itseään syömään. Hirveitä myrkkyjä.

Vierailija
25/40 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin hyödytön lääke itselleni unettomuuteen toi Mirtatsapiini.

Käytin Tenoxia aikanani aikalailla harkiten monta vuotta. Mutta nykyään no, no. Koska riippuvuusriski.

Sitten tarjoillaan näitä Ketipinoreja yms. Rauhoittavia ei missään nimessä saa kirjoittaa, koska voivat päätyä katukauppaan? Siis jos nyt itselleni saisin sen reseptin, niin en kyllä rupeaisi muille kaupitsemaan. Enkä tiedä edes missä.

Vierailija
26/40 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapin ei sovi kaikille. Tavallinen apteekista ilman reseptiä ostettava 1.9 mg melatoniini ajaa asian. 

Vierailija
27/40 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä mirtatzapin toimii nimenomaa unta syventävänä. Mutta ei se taju kankaalle laittava unilääke ole, hetken pitää antaa vaikuttaa ja nukkumaan mentävä kun alkaa vähänkää väsyttämään. Puhumattakaan muista uneen vaikuttavista jutuista, koneet ajoissa kiinni, huone pimeäksi ym. Otan puolikkaan tarvittaessa, lähinnä kun vuorotyöläisenä pitää rytmiä olla vähän väliä muuttamassa. 1/4 tablettikin voisi riittää mutta tablettien pieniminen on ärsyttävän hankalaa. Jos on ollut pitempi tauko voi seuraavana päivänä olla hieman väsyneempi ja kun testasin sitä unettomuuteen kahden viikon kuurilla, hieman nousi ruokahalu. Mutta lihomista ei päässyt tapahtumaan kun tiedosti johtuvan lääkkeestä ja valitsi tarkemmin mitä suuhunsa laittaa.

Vierailija
28/40 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihan oikeasti OSA lääkkeistä vaikuttaa ruokahaluun, aineenvaihduntaan hidastaen/nopeuttaen ja/tai keräämällä nestettä. Itse keräsin viikossa lähes 10 kg nestettä erästä kammottavaa mielialalääkettä syötyäni. Nukuin pöhnäisenä tuon viikon ja tuskin sain ruokaa kurkustani alas. 50-kiloisesta 60-kiloiseksi ei viikossa kukaan pysty edes itseään syömään. Hirveitä myrkkyjä.

Tuttu lihoi 15-20 kiloa kun söi mielialalääkkeitä. Teki sen että lääkkeet aiheutti jatkuvan nälän tunteen. Sille kävi sentään lopulta hyvin. Onnistui niinsanotun alasajon jälkeen lopettamaan lääkkeiden käytön. Ilman mitään laihdutuskuuria palautui suht normaaliksi. 

Haukkui jälkeenpäin lääkärit mielestäni ihan syystä. Lääkkeet kun lihomisen lisäksi saivat ärtyneeksi ja tunnottomaksi. Kertomansa mukaan mikään muu kuin syöminen ei huvittanut. Itsensä inhoaminen kasvoi kun mikään ei tuntunut miltään. 

Tuossa on ihan tarpeeksi syitä siihen että saa mielummin tuntua pahaltakin kuin ettei tunnu miltään. Toki haaveilen että joskus tuntuisi hyvältä. Ikävä niitä aikoja kun elämä oli elämisen arvoista. Pieni mutta sinnikäs osa aivosta sanoo että tulevaisuus on mahdollisuus. En siihen usko mutta parempaan en pysty.

M.50

Vierailija
29/40 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

, "kun jouduin vaikeassa elämäntilanteessa syömään jatkuvammin."

siis miten jouduit ?

Vierailija
30/40 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lääkettä söit?

Vierailija
31/40 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan 1/4 tarvittaessa. Otan klo 19, niin vaikutus kestää sopivasti 22-07. Ihan pirteänä herään. Tuossa pienempi annos on siis väsyttävämpi, itselleni ei puolikas riittänyt.

Vierailija
32/40 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirtazapiini oli ihan hirveetä. Kaks kertaa otin eikä enää ikinä.

Sitä on tarkoitus ottaa säännöllisesti, jolloin noita vaikutuksia ei tule. Hyvä lääke unihäiriöön pitkäaikaisessa käytössä. Satunnaiseen käyttöön aivan väärä lääje.

Vierailija
33/40 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana auttaa kaikkeen. Tule käymään niin kirjoitan sinulle reseptin terveisin terveyskeskuslääkärisi.

Vierailija
34/40 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zombbie lääke, vetää pään ihan jumiin. Ainoastaan 1/4 tabua toimii jotenkin ja pystyt seuraavana päivänä kommunikoimaan. Suosittelen Stellaa, toki jos vedät 10mg niin näet kivoja hallusinaatioita 😂.

Vierailija
35/40 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös, että miten näitä psyykelääkkeitä niin yleisesti määrätään unettomuuteen. Olen kokeillut unettomuteen Mirtazapinia ja vastaavia, yrittänyt pidemmän aikaa, mutta lääkkeillä on niin voimakkaita ja epämiellyttäviä sivuvaikutuksia, että ei vaan pysty syömään. Ko. lääkkeistä tulee painostava olo, levottomat jalat ja jäätävä väsymys seuraavanakin päivänä. Onneksi on hyvä lääkärisuhde, niin Imovanen ja melatoniinin kanssa pärjään unettomuuden kanssa. Imovane siis satunnaisesti. Anopille on myös Mirtazapinia unettomuuteen ja aina valittaa päiväväsymystä, mutta kun lääkäri on sitä määrännyt, niin pitäähän sitä käyttää.

Vierailija
36/40 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt jo vuosia Mirtazapiinia, sivuvaikutukset ovat yksilöllisiä. Minulla oli sitä, että heräilin yöllä enkä saanut enää unen päästä kiinni, M. on auttanut siihen. Sivuvaikutuksia minulle ei ole tullut, mutta toki uskon että muille niitä voi tulla. Silloin kannattaa pyytää eri lääkettä tilalle.

Vierailija
37/40 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mirtazapiini oli ihan hirveetä. Kaks kertaa otin eikä enää ikinä.

Sitä on tarkoitus ottaa säännöllisesti, jolloin noita vaikutuksia ei tule. Hyvä lääke unihäiriöön pitkäaikaisessa käytössä. Satunnaiseen käyttöön aivan väärä lääje.

Unen saamiseen eli nukahtamisongelmaan ei ainakaan auta mitenkään. Pahensi vain siten että teki aamuiksi monen tunnin tokkuran jossa tuntui ettei herää oikeasti. Käytin säännöllisesti noin 50 iltaa ja kokeilun mitta oli 60. Viimeiset heitin roskiin jonka kerroin lääkärille.

Plasebokin olisi hyödyllisempi kuin tuollainen haittoja lisäävä lääke. 

Vierailija
38/40 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös, että miten näitä psyykelääkkeitä niin yleisesti määrätään unettomuuteen. Olen kokeillut unettomuteen Mirtazapinia ja vastaavia, yrittänyt pidemmän aikaa, mutta lääkkeillä on niin voimakkaita ja epämiellyttäviä sivuvaikutuksia, että ei vaan pysty syömään. Ko. lääkkeistä tulee painostava olo, levottomat jalat ja jäätävä väsymys seuraavanakin päivänä. Onneksi on hyvä lääkärisuhde, niin Imovanen ja melatoniinin kanssa pärjään unettomuuden kanssa. Imovane siis satunnaisesti. Anopille on myös Mirtazapinia unettomuuteen ja aina valittaa päiväväsymystä, mutta kun lääkäri on sitä määrännyt, niin pitäähän sitä käyttää.

mitä lääkkeitä sitten jos ei psyykelääkkeitä?

Vierailija
39/40 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu lihoi 15-20 kiloa kun söi mielialalääkkeitä. Teki sen että lääkkeet aiheutti jatkuvan nälän tunteen. Sille kävi sentään lopulta hyvin. Onnistui niinsanotun alasajon jälkeen lopettamaan lääkkeiden käytön. Ilman mitään laihdutuskuuria palautui suht normaaliksi. 

Haukkui jälkeenpäin lääkärit mielestäni ihan syystä. Lääkkeet kun lihomisen lisäksi saivat ärtyneeksi ja tunnottomaksi. Kertomansa mukaan mikään muu kuin syöminen ei huvittanut. Itsensä inhoaminen kasvoi kun mikään ei tuntunut miltään. 

Tuossa on ihan tarpeeksi syitä siihen että saa mielummin tuntua pahaltakin kuin ettei tunnu miltään. Toki haaveilen että joskus tuntuisi hyvältä. Ikävä niitä aikoja kun elämä oli elämisen arvoista. Pieni mutta sinnikäs osa aivosta sanoo että tulevaisuus on mahdollisuus. En siihen usko mutta parempaan en pysty.

M.50

Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi itse tajuta ettei kaikki lääkkeet sovi kaikille ja ihme pilleriä mikä parantaisi masennuksen tosta vaan ei ole olemassakaan, turha niistä lääkäreitä on haukkua. Ottaa päähän ihmiset jotka valittaa valittamisen ilosta, mutta vastuuta omasta itsestään ei oteta, kaikki on aina muiden vika.

40/40 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui todella pahalta kun silloinen esimieheni puhui onnellisuuspillereistä. Teki mieleni sanoa, että olen käyttänyt niitä jo monta vuotta ja että ne eivät todellakaan tee ketään onnelliseksi. Onneksi pidin suuni supussa. Laskeskelin, että työpaikkani vähän yli sadasta työntekijästä laskennallisesti kymmenkunta käyttää jotain masennuslääkettä. Onneksi lääkäreillä on tiukka vaitiolovelvollisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme