Sinkku, paljonko rahaa ruokakauppaan kuukaudessa?
Juttelimme kaverini kanssa tuloista ja menoista, ja ystävä kauhistui kun kuuli, että minulla menee yksinasuvana rahaa ruokakauppaan 450 € kuukaudessa. En vain kerta kaikkiaan ymmärrä, mistä voisin tinkiä. Tuossa summassa on toki vessa- ja talouspaperit, käsisaippua ja shampoot, ym ei-ruoka, mutta niiden yhteenlaskettu summa on 10-15e kuukaudessa. Koko summa menee siis ihan ruokaan itseensä. Lähinnä tällä kirjoituksella tahtoisin kuulla, onko muita joilla menee tällainen summa tai enemmänkin ruokaan kuussa. Eli yli 100e viikossa tai 14e päivässä. Ystävän reaktio oli sen verran kauhistunut, että aloin kyseenalaistaa omat ruokani...
Kommentit (42)
Olisikohan lähemmäs 300€. Töissä syön omia eväitä joten ne sisältyvät tuohon.
400-450 € menee mulla ruokaan kuukaudessa. Olen hoikka ja syön aika pieniä annoksia. Mutta en osta juuri tarjoustuotteita. Sesongin aikaan saa hyvään hintaan kyllä kasviksia ja hedelmiä, mutta silloin niitä ostan määrällisesti enemmän.
Eihän tuo ole kuin 13 euroa per päivä.
Opiskelijana meni 150e kuussa ruokakauppaan, mutta kyllä se oli hirveää kituuttamista ja tinkimistä.
Mullakin menee noin 400 € kuukaudessa ruokakauppaan. Lisäksi ulkona syömisiin 50-100 € kuukaudessa. Pelkästään hedelmiin menee keskimäärin 4 euroa päivässä.
Joo kyllä 150e pärjäisi, mutta ei se mukavaa olisi. Nautin hyvästä ruuasta, eikä 400 euroa kuussa ruokakauppaan edes tarkoita mitään kaviaaria ja sisäfilettä.
Noin 200 euroa/kk. En pihistele ostoksissa mutta teen lähestulkoon kaiken ruoan itse
Yleensä menee markettiin 450 €. Nettotulot 2200 €.
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä 150e pärjäisi, mutta ei se mukavaa olisi. Nautin hyvästä ruuasta, eikä 400 euroa kuussa ruokakauppaan edes tarkoita mitään kaviaaria ja sisäfilettä.
150€ tosiaan kuulostaa joltain opiskelijan nuudeliruokavaliolta ja eivät todennäköisesti laske ruokalan hintaa mukaan. Itse pärjäsin opiskelijana nuudeleilla ja nistipadalla, mutta pääateria oli se lounas opistolla.
Mun ruokabudjetti on vaihteleva, mutta yllättävän vähällä pärjään. 150-200 euroa ja silti syön välillä sisäfilettä, parsaa, rapuja ja vaikka mitä herkkuja. Kesällä toki helpottaa se, että olen pätevä kalamies ja mökki järven rannassa. Tänään meni kauppaan reilut 20 euroa, mistä hyvin marmoroituneeseen sisäfileeseen 15 eskoo. Yks tarjouslaputettu maito säästi 30 senttiä, mutta pienistä puroista kertyy iso virta. Ei niitä kalliita herkkuja oo pakko suuria määriä syödä kerralla. Pasta, riisi, perunat ja kananmunat on halpoja. Alepan -60% (ostan vain mikä on oikeesti halpaa) vaikuttaa kanssa kummasti. Eineksiin en koske.
En tiedä olenko pieniruokainen vai pihi :D
Olen siisti nainen 160cm/47kg ja viimeisen vuoden keskimääräinen ruokabudjetti on 123e/kk. Varaan taloustilille aina 150e, mutta hyvin harvoin tulee raja vastaan.
Syön aikalailla mitä mieli tekee, mutta viikon ruokalistaa suunnitellessa tarkkailen kauden kasviksia. Olen entinen vegaani enkä vieläkään syö punaista lihaa, mutta kanaa aika usein ja kananmunia lähes joka päivä. Kalaa ostan jos löytyy tarjouksessa, silliä, katkarapuja ja tonnikalaa syön useammin. Aamuisin syön joko rahkaa tai tuorepuuroa marjoilla (mummon keräämät).
Noin 200e kk, enemmän jos käy vieraita tai on kekkereitä, en juo enkä polta. (nainen)
Ostan enimmäkseen aineita joista teen ruoat. Vain kalaa ostan pakasteena.
Mulla menee 75-100 euroa kuussa. Syön monipuolisesti ja aika terveellisesti.
Fyysisesti kohtalaisen raskasta työtä tekevä 170 cm nainen, jolla liikuntaharrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee 75-100 euroa kuussa. Syön monipuolisesti ja aika terveellisesti.
Fyysisesti kohtalaisen raskasta työtä tekevä 170 cm nainen, jolla liikuntaharrastuksia.
Teen myös eväät töihin, eli summaan kuuluu kaikki päivän ateriat
Joku 4-500 euroa menee kuussa ruokakauppaan. Siinä mukana vessapaperit, pesuaineet ja vastaavat.
Jos ostan lihaa, ostan vain luomua, ja se maksaa vähän enemmän. Mutta syön lihaa vain ehkä 1-2 kertaa viikossa, kalaa 1-3 kertaa viikossa. Tulee myös ostettua vähän luksusta arkeen, parempaa teetä, kahvia/kahvipapuja, raakasuklaata...
Eipä mene kuin 200 euroa viikossa ruokakauppaan, mutta 50-70 euroa päivässä ravintolaan.
Onko AP mies vai nainen? Paljon riippuu sukupuolesta ja siitä onko urheilullisia harrastuksia, salilla käyntiä jne.
Itse olen yksin asuva nainen, kaikkineen kauppalaskuni on noin. 200e/ kk. Vaihtelee kyllä kuukausittain ihan ruokamenotkin. Voi olla, että jonain kuukausina kuluu vain satanen varsinaiseen ruokaan, toisina, kuten jouluna, pääsiäisenä ja kesä-aikaan, milloin varaan ruokaa vieraillekin, ja kalliimpaa ruokaa, kauppalasku kaikkineen on 300-400 euroa kuukaudessa. Siihen sisältyy jo joulukukatkin ym.
Minulla menee jotain 300 -400 euroa. En kauheesti ole laskenut tarkkaan. Ruuasta en tinki ja haluan syödä hyvin joten rahaa varmaan menee.
Menee n.300€/kk sisältäen pesuaineet jne. En käytä alkoholia, mutta paheena on näköjään herkut, jogurtit ja colajuomat. Ilman niitä menisi pelkästään ruokaan satanen vähemmän kuussa.
Mullakin menee joku 300 e ruokakauppaan jos ei tarvitse pihistellä, mutta pärjään myös n. 150 eurolla jos on pakko.
N 160/55