Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkku, paljonko rahaa ruokakauppaan kuukaudessa?

Vierailija
18.07.2021 |

Juttelimme kaverini kanssa tuloista ja menoista, ja ystävä kauhistui kun kuuli, että minulla menee yksinasuvana rahaa ruokakauppaan 450 € kuukaudessa. En vain kerta kaikkiaan ymmärrä, mistä voisin tinkiä. Tuossa summassa on toki vessa- ja talouspaperit, käsisaippua ja shampoot, ym ei-ruoka, mutta niiden yhteenlaskettu summa on 10-15e kuukaudessa. Koko summa menee siis ihan ruokaan itseensä. Lähinnä tällä kirjoituksella tahtoisin kuulla, onko muita joilla menee tällainen summa tai enemmänkin ruokaan kuussa. Eli yli 100e viikossa tai 14e päivässä. Ystävän reaktio oli sen verran kauhistunut, että aloin kyseenalaistaa omat ruokani...

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee reilu satanen, mutta ei silti hämmästytä yhtään, että ihminen saa kyllä kauppaan menemään yksinkin hyvin rahaa. 

Vierailija
2/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

150-200e, ihan hyvin syön mielestäni. Mutta jos olisi enemmän rahaa, niin mielelläni käyttäisin sen 100e viikossakin että saisi ostettua kalliimpiakin tuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 e viikossa menee mulla kauppaan. Mistähän tosiaan tinkisi.

Vierailija
4/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kans noin 400e/kk. Onhan se yhdelle ihmiselle aika paljon mutta tykkään syödä hyvin ja paljon.

Vierailija
5/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakauppaan alle 200, mutta työpaikkalounaisiin helposti toiset 200. Eli menee mullakin ruokaan se 400 kuussa.

Vierailija
6/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitin vakkari vetää kurmeeta 150 eur/kk

Vierailija
7/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee yllättävän paljon rahaa ruokaan kuukaudessa koska syön aika paljon, en katsele hintoja kaupassa ja syön aika usein "tyyriimpiä" ruokia kuten sushia,mansikoita,kalaa yms..

Mulla menee varmaan joku 300e-400e kuukaudessa ja siihen päälle työpaikkaruokailut 100-200 euroa kuukaudessa, käyn siis aika usein lounasravintolassa joka on sen 8e/kerta.

100e ruokaan kuukaudessa? Tai 200e? Minä tuskin pärjäisin noin pienellä summalla.

Vierailija
8/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee yllättävän paljon rahaa ruokaan kuukaudessa koska syön aika paljon, en katsele hintoja kaupassa ja syön aika usein "tyyriimpiä" ruokia kuten sushia,mansikoita,kalaa yms..

Mulla menee varmaan joku 300e-400e kuukaudessa ja siihen päälle työpaikkaruokailut 100-200 euroa kuukaudessa, käyn siis aika usein lounasravintolassa joka on sen 8e/kerta.

100e ruokaan kuukaudessa? Tai 200e? Minä tuskin pärjäisin noin pienellä summalla.

Olen siis mies 180cm/90kg ja teen aika fyysistä työtä sekä olen aika lihaksikas. Että kulutustakin on.

Vierailija
9/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuisin ostamaan kaikki nuo marjat ja kasvikset, jotka kasvatan ja kerään itse,  menisi noin 300. Nyt menee vain 120 euroa. 

Vierailija
10/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee helposti 500-600 euroa kuukaudessa. Olen mies ja urheilen paljon, joten syön aika paljon.  

... Toisaalta mulla ei mene yhtään rahaa alkoholiin eikä tupakkaan. Vaatteetkin  ostan kirpputorilta. 

Vierailija
11/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 euroa ja 50 opiskelijalounaisiin. Menisi rahaa enemmänkin, jos olisi. Laadukas ruoka maksaa.

Vierailija
12/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostelen kaikkea mitä mieli tekee niin menee 300 e, mutta saan 150 e riittämään jos on aivan pakko.

Vierailija
13/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies mulla menee ruokaan 600-700 euroa kuukaudessa, urheilen paljon sekä ryyppään paljon ja jos lasken alkon mukaan tuohon niin koko tili menee. Vaatteet teetätän merkkiliikkeessä komean kroppani mittoihin.

Vierailija
14/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee noin 200 euroa kuukaudessa ja syön hyvin. Jälkiruuat hoituu oman puutarhan marjoilla ja hedelmillä ympäri vuoden.

Vierailija
15/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max. 200€/kk. Ja tähän sisältyy kaikki päivittäistarvikkeet ruoan lisäksi kotiinkuljetuksineen. Syön hyvin ja "törsäänkin", joten vähemmälläkin rahalla saisin kuukauden menemään. Tupakkaa, alkoholia tai lehtiä en ostele.

16/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin noin 300 euroa. Pyrin syömään hyvin, mutta en osta mitään tosi kallista kuten parmankinkkua tai normaalihintaista lohifilettä. Sitä saa aika usein tarjouksesta. Hedelmiä ostan lähes joka kauppareissulla. Tykkään mangosta vaikka se onkin kallista eli noin 5 euroa kilo.

Vierailija
17/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siis mies 180cm/90kg ja teen aika fyysistä työtä sekä olen aika lihaksikas. Että kulutustakin on.

Tuotapa harva muistaa mainita, siis työtään ja kokoaan, kun ruokarahoista puhutaan. Ruoka-annoksilla voi olla huomattavia kokoeroja eri ihmisten lautasilla. 150 cm hoikka nainen syö murto-osan siitä mitä sinä liikkuvana raavaana miehenä. Molemmilla annoskoot varmasti ihan oikeat ja siten ruokaan käytettävässä rahamäärässä satojen eurojen ero. Itse ostan noin 150€/kk ruokaa, olen läski, enkä liiku kuin pakolliset, mutta minulla onkin aineenvaihduntasairaus joka pakottaa syömään maks 1500 kcal/pv, yleensä vain 1200 kcal/pv etten lihoisi lisää. Tuossakin summassa on varmaan se 50€ liikaa mutta kerran viikossa herkuttelen etten menettäisi järkeäni porkkanoita puriessa.

Vierailija
18/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuotapa harva muistaa mainita, siis työtään ja kokoaan, kun ruokarahoista puhutaan. Ruoka-annoksilla voi olla huomattavia kokoeroja eri ihmisten lautasilla. 150 cm hoikka nainen syö murto-osan siitä mitä sinä liikkuvana raavaana miehenä. Molemmilla annoskoot varmasti ihan oikeat ja siten ruokaan käytettävässä rahamäärässä satojen eurojen ero. Itse ostan noin 150€/kk ruokaa, olen läski, enkä liiku kuin pakolliset, mutta minulla onkin aineenvaihduntasairaus joka pakottaa syömään maks 1500 kcal/pv, yleensä vain 1200 kcal/pv etten lihoisi lisää. Tuossakin summassa on varmaan se 50€ liikaa mutta kerran viikossa herkuttelen etten menettäisi järkeäni porkkanoita puriessa.

Niin näissä ruokakeskusteluissa pitäisi aina muistaa mainita sukupuoli,mitat sekä se miten liikkuu.

Naiset pärjää paljon vähemmällä ruualla kuin miehet lähes aina, jo pelkkä miessukupuolen isompi koko ja lihasmassa vaatii enemmän ruokaa ja nestettä kuin mitä naissukupuoli tarvii.

Vierailija
19/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

25e/kk, dyykkaan valtaosan ruuastani.

Olen mies 26v 186cm,71kg ja liikun pyörällä tosi paljon.

Vierailija
20/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä summia ruokaan! Mulla menee varmaan max. 150 euroa kuukaudessa päivittäistavarakauppaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan