Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä idea kerrostalon parvekkeessa jos siellä ei saa tupakoida?

Vierailija
18.07.2021 |

Sen jälkeen kun meidän taloyhtiössä kiellettiin parveketupakointi, en muista nähneeni n. 2 vuoden aikana KERTAAKAAN ihmisiä vain oleilemassa parvekkeella. Ehkä kerran kuukaudessa näkee jonkun siivoamassa parvekkeella tai kastelemassa kukkia.

Onko tällöin tosiaan järkeä kieltää parveketupakointia?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parveketupakoinnissa on haittana ne savut, mitkä kulkevat muille sisään. Se savu ei siinä määrissä ole haitallista, vaan se haju ärsyttää. Varsinkin, kun on itse lopettanut ja yrittää pysyä savuttomana.

Vierailija
2/30 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on ollut lämmintä istun parvekkeella lueskelemassa lähes joka ilta. Eikä ole tupakka kädessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvekkeella on mukava istua juomassa teetä ja kuunnella liikennettä samalla, kun katselee betoniseiniä.

Vierailija
4/30 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri pitää parvekkeen ovea kuitenkin koko ajan auki näin kesähelteillä, niin tulee kunnon läpiveto. Eihän näillä helteillä pysty siellä auringossa istumaan, sitten ehkä kun illemmalla tulee varjoa. Itse aikanaan kerrostalossa makailin parvekkeella, luin ja otin aurinkoa.

Vierailija
5/30 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on parvekkeen ovi auki 24/7 kesäisin. Alakertalainen käy 5 kertaa päivässä kessulla. Eniten haittaa iltasavut kun tupakansavu leijailee koko asunnon läpi makkariin. Käyn myös kymmeniä kertoja päivässä parvekkeella.

Vierailija
6/30 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä voi vaikka ottaa aurinkoa, pitää satelliitti/radioamatööri/tms-antennia, huudella ohikulkijoille, tai kasvattaa tosiaan kukkia.

Vierailija
7/30 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei olisi kannattanut? Eihän sitä parveketta ole kielletty käyttämästä?

Vierailija
8/30 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on parvekkeen ovi auki 24/7 kesäisin. Alakertalainen käy 5 kertaa päivässä kessulla. Eniten haittaa iltasavut kun tupakansavu leijailee koko asunnon läpi makkariin. Käyn myös kymmeniä kertoja päivässä parvekkeella.

Viisi kertaa päivässä on kohtuullinen määrä. Jotkut käyvä kerran tunnissa ja useamminkin lähes ympäri vuorokauden.

Vierailija
9/30 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parveketupakoinnissa on haittana ne savut, mitkä kulkevat muille sisään. Se savu ei siinä määrissä ole haitallista, vaan se haju ärsyttää. Varsinkin, kun on itse lopettanut ja yrittää pysyä savuttomana.

Meillä jokaisella on oikeus raitiiseen siäilmaan kuin parveke ilmaan.Tupakan savussa on enemän haitta ilmiöitä ympäristölle,kuin henkilölle joka ne sauhut vetää keuhkoihin sisään.Syy kieletiin tupakointi ravintolat, julkiset sisätilat ymm.Lisätietoja saat  kun haet netistä tupakan haitat pasivisena poltajana.Syystä on linja autojen pysäkien katos: Tupakointi kielto.Vaikka se on ulkona.

Vierailija
10/30 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuskelen paljon parvekkeella ja yleensä luen. Joskus teen käsitöitä.

Olen vuosittain laittanut köynnöskasveja ja muita kasveja jotka kukkivat koko kesän. Viime kesänä parvekkeeni oli kuin kasvihuone, kun oli paljon vihreää ja siellä tuoksui ihanalta. Parveke on viihtyisä olohuoneen jatke.

Vierailija
11/30 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

partsilla voi istuksia kahvilla tai sidukalla sekä kuunnella linnunlaulua tai kuulokkeilla musiikkia jos ympäristöhälinää.

helteellä kun asunnossa on käytännössä pidettävä jotain ilmanvirtausta, on naapureilta varsin inhottavaa käytöstä polttaa parvekkeella tupakkaa 2-3 tunnissa aamusta miltei puolille öin.

😐

Vierailija
12/30 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luovuus laula.

Vierailija
13/30 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvekkeella kuivatan pyykit, kasvatan tomaatteja, askartelen ja korjaan kodin pikkujutut, ja on siellä kivaa aina joskus istuskellakin. Onneksi naapurit ei tupakoi parvekkeillaan, se haju ahdistaa henkeä.

Vierailija
14/30 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleskelen parvekkeella lähes päivittäin 1-2 tuntia keväästä syksyyn. Nyt helteillä on pitänyt vähän rajoittaa kun lämpötila ulkona yli 30 astetta. Minulla on parvekkella kukkia ja yrttejä. Joskus myös kuivatan pyykkiä siellä. Tupakointi tosiaan haittaa parvekkeen käyttöä ja toivoisin, että meillekin tulisi tupakointikielto.

Vierailija
15/30 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellainen idea, että siellä voi kuivattaa pyykit, ihailla kukkaloistoaan, kasvattaa monet yrtit omaan käyttöön, istua lukemassa kirjaa tai kuuntelemassa musiikkia. Tai sitten vaan pitää ovea auki, jotta kotiin tulee raitista ilmaa. Inhottavaahan se on, jos joku käryyttää siinä lähistöllä koko ajan sitä kauheaa löyhkää.

Vierailija
16/30 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parvekkeella on mukava istua juomassa teetä ja kuunnella liikennettä samalla, kun katselee betoniseiniä.

Onpa sinulla ankea parveke. Itse katselen puita, pilviä ja lintuja ja kuuntelen linnunlaulua. Autoja menee sen verran harvoin ohi, että niistä ei ole haittaa varsinkaan siksi, että parveke on pihalle päin.

Vierailija
17/30 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se parvekkeen idea ole että se on joku savustamo jossa yksi savustaa ja loput pitää ovet ja ikkunat tiukasti kiinni...

Et ehkä vaan itse näe mitä siellä naapuruston parvekkeilla tapahtuu.

Meidän kerrostalossa monilla on ruoka- tai sohvaryhmä parvekkeella. Monet eläkeläiset kuulemma ruokailevat kesäisin aina parvekkeella ja lemmikeille on mahdollisuus viettää aikaa siellä.

Meillä on istutuksia, syötäviä ja auringolta suojaa tuovia köynnöksiä reunoilla. aamu- ja iltakahvit juodaan siellä kun ehditään, ruokaillaankin välillä. Lapsi nukkuu kesäöinä teltassa parvekkeella ja leikkii olevansa retkellä, olisi tahtonut partioleirille tänä kesänä mutta kun se ei toteutunut niin keksi vaihtoehdon.

Riippumatossa lueskelen itse parvekkeella vapaapäivinä, se on ihanaa etenkin kun naapuruston tupakoivat ovat ymmärtäneet siirtyä kauemmas talosta tupakoimaan

Iso kiitos teille huomaavaiset tupakoitsijat!

Vierailija
18/30 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä parveketta kun tupakan savu ärsyttää.

Vierailija
19/30 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsija menee parvekkeelleen ja sulkee oven, jotta savut eivät tulisi hänen asuntoonsa sisälle, mutta naapuri ei tiedä milloin tupakka sytytetään, joten hänen asuntonsa ehtii täyttymään savusta, ennen kuin hän ehtii laittamaan parvekkeenovensa kiinni. Helteillä ei voi nukkua parvekkeenovi auki, koska yöllä voi alkaa savuttaminen.  Moni tupakoitsija polttaa jopa 15 min välein. Savu nousee eniten ylöspäin, joten jos asunnon alapuolella on yksin tupakoitsija, niin naapureiden asunnot täyttyvät savulla.

Ainut tapa voida elää samassa talossa on, että tupakoitsija ei polta kotonaan eikä parvekkeellaan!

Vierailija
20/30 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuivaan siellä vaatteita, pidän kukkia, annan kissan nuuhkia ulkoilmaa. Joskus kuuman päivän iltana istun parvekkeen oviaukossa vilvoitellen.