Miten Suomalaisilla on varaa ostaa noita autoja?
Melkeen jokasella on omakotitalon pihassaan semmonen 2008 tai uudempi perhe auto. Yllättäen usein se on vielä uudempi ja vielä joskus Hybrid. Käyttääkö ihmiset oikeesti 15.000€ - 40.000€ uuteen autoon?
Miten se on mahdollista? Mistä nämä Suomalaiset repii rahansa? Ja mistä nuo perheautot yleensä hommataan. Vaihtoautot?
Kommentit (75)
Pankista laina, paiskii töitä, muuten hyvä tuloinen tai pörssistä rahat.
Yksityisleasingillä tai työsuhdeautoja. Vanhemmilta ”lainassa” jne.
Meilläkin 2008 Rellu-farmari. Eikö se ole perheauto? Maksoi nelisen tonnia. Että kyllä kuule pätäkkää on!
Meillä nettotulot yhteensä miehen kanssa 2000e ja on 2 autoa, toinen uusi.
Kyllähän niitä saa halvallakin, mutta se pitäminen se maksaa! Autovero, vakuutukset, polttoaineet, katsastukset, renkaiden osto aika ajoin, huollot ja remontit.
Vierailija kirjoitti:
Pankista laina, paiskii töitä, muuten hyvä tuloinen tai pörssistä rahat.
Hyvätuloiseksi päästäkseen on osattava yhdyssanat.
Kertoo paljon elintasosta jos vuoden 2008 auto on jonkun mielstä "uusi".
New Yorkissa tuon ikäisellä seuraava stoppi olisi romuttamo mutta tässä maassa se myydään käytettynä eteenpäin ja jotkut vielä ihmettelee miten kellään on varaa niinkin "uutta" ostaa?
Suurin osa suomalaisista on taloudellisesti ihan vakaalla pohjalla.
En osta alle 40 000 euron autoa. Haluan laatua.
Sukuni on ollut varakas jo 200 vuotta. Uusi auto ei tunnu missään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän niitä saa halvallakin, mutta se pitäminen se maksaa! Autovero, vakuutukset, polttoaineet, katsastukset, renkaiden osto aika ajoin, huollot ja remontit.
Autovero maksetaan vain uudesta ei käytetyistä.
Suomessa ajetaan vanhoilla romuilla. Ei 90-luvulla näkynyt enää 70-luvun autoja mutta nykyään on vielä jopa 80-luvun kotteroita liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän niitä saa halvallakin, mutta se pitäminen se maksaa! Autovero, vakuutukset, polttoaineet, katsastukset, renkaiden osto aika ajoin, huollot ja remontit.
Niin juuri vanhassa autossa ne juoksevat kulut on suuremmat. Isommat päästöt = isompi vero, vanhoilla rotiskoilla ajaa nuoret ja kolaroi niitä paljon = korkeat vakuutukset, polttoaineen kulutus suurempi ja remonttia saattaa huonolla tuurilla olla paljonkin kun kaikki osat jo kuluneita, eikä mene aina katsastuksesta läpi.
Missään muualla euroopassa enään mitään 15 vuotta vanhempia autoja edes enään oikein liikenteessäkään.
Vierailija kirjoitti:
Pankista laina, paiskii töitä, muuten hyvä tuloinen tai pörssistä rahat.
Kun on luottotiedot ok ja työpaikka,osamaksulla auto.Joissan työpaikoissa on työ-suhde auto.Jotkut perivät rahaa,ovat hiljaa siitä ja rakentavat niilä rahoilla kulissia elämän.Koti viimesen päälle ja tietysti auto.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisleasingillä tai työsuhdeautoja. Vanhemmilta ”lainassa” jne.
Eipä tämäkään ihan halpaa touhua silti ole. Oma työsuhdeautoni vie 600e päältä nettopalkastani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän niitä saa halvallakin, mutta se pitäminen se maksaa! Autovero, vakuutukset, polttoaineet, katsastukset, renkaiden osto aika ajoin, huollot ja remontit.
Autovero maksetaan vain uudesta ei käytetyistä.
Trafi muistaa laskulla joka vuosi.
Tekemällä töitä. Töistä saa palkkaa.