Raskausviikot
Apua! Esimerkkitapaus!
Ensimmäisessä neuvolassa laskivat raskausviikot ja tuli 5+3, ultrassa vauva vastasikin 3päivää vanhempaa, kuin neuvolan laskujen mukaan. Ja eilen neuvolassa puhuivat vaan heidän antamien viikkojen mukaan, eikä siis lisännyt tuota kolmea päivää mukaan ollenkaan raskausviikkoihin! Mikä on oikein?! Onko vauva 3päivää vanhempi vai ei?
Kommentit (11)
Täälläkään palstalla ketään ei taida tietää
Tuo heitto ei ole niin suuri, että muutettaisiin raskausviikkoja. Omalla vauvalla oli kans muistaakseni 4-5 päivän heitto.
Laskettuaika lasketaan edellisten kuukautisten mukaan ja jos ultrassa heitto on vähemmän kuin +-5 päivää niin sitä laskettua aikaa ei muuteta. Vauva voi olla muutaman päivän "vanhempi" mutta la on ja pysyy samana.
No musta tuntuu että noi vaihtelee edestakaisin kokoajan. Ei se ole niin tarkkaa, seuraa vain sitä minkä ovat neuvolakorttiin merkanneet. Ultrassa saattaa taas muuttua.
T. Rv 16+4
Miten ap noin aikaisin on neuvolassa käynyt?
Mulla aikoinaan yhden lapsen kanssa olisi la siirtynyt viikolla eteenpäin ultran mukaan vaan en antanut periksi ja niin sain pidettyä alkuperäisien la:n. Mulle se oli tosi tärkeää, sillä eka lapsi kuoli kohtuun lasketun ajan kynnyksellä. Toisen kanssa la siirtyi 11 päivää aiemmaksi ja minusta tuntui kuin olisin saanut lottovoiton.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 17:37"]Miten ap noin aikaisin on neuvolassa käynyt?
[/quote]
Mä ainakin ymmärsin ton niin, että ultra oli iha ajallaan, hassusti oli vaan eka neuvola käynti ja ultra pistetty samaan lauseeseen.
No mulla heitti 2 päivää ultran mittoihin ja muutettiin neuvolakorttiin sitten se... Eli esim. 12 plus 5 muuttui 12 plus 3. Näin Hämeenlinnassa.
Mulla esikoisen raskaudessa heitti päivällä, eli ei ollutkaan 12+4 vaan 12+3, ei muutettu. Ultra piti kyllä paikkansa, sillä lapsi syntyi seuraavana päivänä lasketusta ajasta. Eli oikeana laskettuna aikana.
No uijui on tosi iso ero. Kyse on viikoista ennen kun sitä ruvetaan muuttamaan ;)
Apuja, kiitos.