Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä matkustelusta 2. rokotteen jälkeen?

Vierailija
18.07.2021 |

Kuten kaikki halukkaat aikuiset, olen saamassa toisen rokotteen muutaman viikon sisällä. Huvittaisi varata ulkomaanmatka heti kun toinenkin rokote + kahden viikon vaikutusaika on mennyt.

Onko tämä OK, vaikka tartuntojen kokonaismäärä Suomessa ei ole vielä kurissa? Mahdollisuutta pitkälle karanteenille matkan jälkeen ei ole, sillä lomaa järjestettävissä vain yksi viikko.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde. Suoja uusimpia variantteja vastaan ei ole täydellinen. Etätöissä niin kauan kuin voi, kaupassa maski päässä, ei ravintoloita/festareita.

Osalla ihmisistä on korona jo kadonnut maanpäältä ja lopputulos näkyy nousevissa tartunnoissa.

Vierailija
2/18 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok kenelle? Sulle, mulle, työnantajalle, työkaverille, puolisolle, matkanjärjestäjälle, matkustuskohteelle?

Vierailija
4/18 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole töihin mitään asiaa kahteen viikkoon matkan jälkeen. Tämä tiedotettiin hyvissä ajoin ennen lomakautta.

Vierailija
5/18 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurooppa on avoin ilman karanteenivaatimuksia täyden rokotussarjan saaneille - ellei nyt joku maa sitten sooloile, kuten esim. Norja.

Vierailija
6/18 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi  rokotetta saatu, edelleen käytän maskia kaupassa ja julkisissa tiloissa sekä pesen/desinfioin käsiä usein. En todellakaan aio matkustaa yhtään minnekään kotimaanmatkailua lukuunottamatta. 

Suoraan sanottuna en nauttisi vähääkään ulkomaanreissusta koska stressaisin liikaa mahdollista altistumista ja variantteja.

Vierailija
7/18 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sun kunnosta. Osaatko seurata kaikkia sääntöjä, varata matkan, oleskella siellä, saada sen mitä haluat, olla levittämättä mitään tauteja, puhua tai kävellä.

Vierailija
8/18 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole töihin mitään asiaa kahteen viikkoon matkan jälkeen. Tämä tiedotettiin hyvissä ajoin ennen lomakautta.

Ainakaan akateemisilla aloilla työnantaja ei voi määrätä karanteeniin, tai on järjestettävä etätyömahdollisuus tai maksettava palkka joka tapauksessa.

Vierailija
9/18 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut tokan rokotteen ja parin viikon päästä olen lähdössä lomalle ulkomaille. En kuitenkaan ole/aio olla tyhmä. Käytän yhä kaupassa jne maskia ja käsidesi kulkee jatkuvasti mukana. Samaten matkustuskohteessani toimin sääntöjen mukaan. Siellä tosin voi paukkua sakkoakin, jos ei sääntöjä noudata. 

Ja koska kaupunki on tuttu, niin mitään "10 turistikohdetta päivässä" ole tiedossa, vaan olen menossa ystävän luokse. On se meille jotain museolippuja varannut, mutta muuten ollaan yhdessä, tutustutaan toisiimme ja varmaan tehdään pieni roadtrip maaseudulle. 

Musta ihan ok ja ihanaa, että matkustus on vapautunut. Jos joku pyytäisi terveystarkastukseen tai koronatestiin niin tottakai menisin. Sitten voi olla myös tyhmä ja lähteä ulkomaille joillekin tietyille festareille tai urheilutapahtumaan, joka  saattaisi ehkä olla aikamoinen koronalinko, varsinkin, jos on kansainvälinen tapahtuma...

Vierailija
10/18 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde, koska en pystyisi nauttimaan matkasta täysillä. Lähden ehkä sitten kunhan on ensin nähty mitä matkailun vapautumisesta seuraa. Siis jos mitään ihmeellistä ei seuraa.

Vierailija
11/18 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon päästä lähtö Kreikkaan😎 kaksi rokotetta saatu, olen oman osani tehnyt rokottautumalla. Saa luvan riittää!

Vierailija
12/18 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin lähtenyt jo kauan sitten, jos pääsisi ilman alituista nenään tökkimistä ja karanteeneja kohteessa.

Vierailija
13/18 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eurooppa on avoin ilman karanteenivaatimuksia täyden rokotussarjan saaneille - ellei nyt joku maa sitten sooloile, kuten esim. Norja.

Minulla on käsitys, että Norjaan pääsee kahdella rokotuksella tai koronatestillä. Olen sinne menossa.

Vierailija
14/18 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on käsitys, että Norjaan pääsee kahdella rokotuksella tai koronatestillä. Olen sinne menossa.

Se riippuu täysin siitä, mistä maasta tulet. Suomi lienee osittain vihreä maahantulon suhteen, joten tervemenoa, ellet ole esim. Uudeltamaalta. Seuraava päivitys tuonee mukaan myös Päijät-Hämeen, Varsinais-Suomen, Pirkanmaan, Kymenlaakson. Näiltä alueilta ei Norjaan ole asiaa ilman karanteenia, ellei ole täyden rokotussarjan saanut.

Vierailija
15/18 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos tykkää t a pp aa immuunipuutoksista kärsiviä syöpäpotilaita jotka eivät rokotetta saa.

Vierailija
16/18 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. Voit lähteä matkalle jos itse haluat, ei siihen muilta tarvitse lupia kysellä.

Vierailija
17/18 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan akateemisilla aloilla työnantaja ei voi määrätä karanteeniin, tai on järjestettävä etätyömahdollisuus tai maksettava palkka joka tapauksessa.

Ajatteletko esim. opettajan tupsahtivat suoraan lomamatkalta töihin ja se olisi ihan ok, muiden opettajien mielestä?

Vierailija
18/18 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi  rokotetta saatu, edelleen käytän maskia kaupassa ja julkisissa tiloissa sekä pesen/desinfioin käsiä usein. En todellakaan aio matkustaa yhtään minnekään kotimaanmatkailua lukuunottamatta. 

Suoraan sanottuna en nauttisi vähääkään ulkomaanreissusta koska stressaisin liikaa mahdollista altistumista ja variantteja.

On varmaan rankkaa olla kaltaisesi hysteerikko, valitettavasti kaltaisiasi on ihan liikaa niin tilanne on mikä on, pitäisi mielenterveystyöhön lisätä paljon varoja, jotta saisitte apua noihin pelkotiloihinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi