Velat ei tajua
Miten kivaa on olla lapsiperhe. Tänäkin kesänä kierretty Särkänniemi, Linnanmäki ja nyt Jukupark. Kivaa rentoa elämää. Lomakin vielä edessä.
Kommentit (49)
Pidän lasten suosimista paikoista, joten harmi, että edometrioosin vuoksi jäin lapsettomaksi.
Mielestäni on järkyttävää ja surullista, että lapsia syntyy kammottaviin perheisiin, joissa juodaan liikaa alkoholia, käytetään huumeita tai tupakoidaan. Jokaisella lapsella on oikeus turvalliseen lapsuuteen.
:D :D :D :D
Mä käyn joka vuosi jossain huvipuistossa. Velana ei tarvitse raahata lapsia mukana vaan saa rauhassa pitää hauskaa kavereiden ja miehen kanssa.
Your move, mammatrolli.
Omat lapset jo isoja, mutta mieluummin olisin hypännyt katolta kuin kierrellyt jotain kammottavia huvipuistoja.
En jaksaisi tuollaista elämää. Mutta jos hankkii lapsia pitää tykätä tuon tyyppisistä jutuista. Vela46
Vierailija kirjoitti:
Pidän lasten suosimista paikoista, joten harmi, että edometrioosin vuoksi jäin lapsettomaksi.
Mielestäni on järkyttävää ja surullista, että lapsia syntyy kammottaviin perheisiin, joissa juodaan liikaa alkoholia, käytetään huumeita tai tupakoidaan. Jokaisella lapsella on oikeus turvalliseen lapsuuteen.
Tai joita tukistetaan ja joiden negatiivisille tunteille ilkutaan.
Tällä hetkellä vain tyhmät lisääntyvät, koska fiksut eivät ilmastokriisin keskelle viattomia väännä kärsimään.
Mahtaa olla vielä vaikeampaa tulevaisuudessa, jos keskimääräinen äo vajoaa alle sadan.
Oi, ihana. Kiersit sitten pitkin Suomea hamuamassa koronaa lastesi kanssa. ”Fiksua”.
Velat ei tajua, mutta tajuaako lainat?
Mä (lapseton) taas käyn paljon moisissa paikoissa kavereiden ja sisarusten perheiden mukana. Isolla porukalla on mukavampaa ja pääsee vanhemmatkin nauttimaan, kun on vähintään yksi ylimääräinen aikuiskäsipari mukana. Perheestä riippuen mä ravaan lasten kanssa laitteissa tai istun penkillä pienten kanssa.
Rakastan lapsia, vaikken niitä nyt välttämättä omaan pesään halua.
Tämä ketju todistaa että av-palsta on aivan täynnä veloja 😂. Katkeria sellaisia.
En oo tykännyt noista asioista edes silloin kun olin lapsi. Ja joku tuossa aikaisemmin kommentoi nähneensä kiukkuisia ja väsyneitä perheenäitejä em paikoissa. Just se on itsellä estävä tekijä, miksi en lasta halua. En ole koskaan nähnyt äitiä, joka ei olisi pääsääntöisesti väsynyt, katkera ja pahalla päällä. Joskus harvoin on 10 sekuntia heh heh, kun lapsi kakkaa kumman väristä tuotosta tai muuta yhtä superkivaa lapsiperhehupia tapahtuu.
Järkeä pyöriä ympäriinsä kun korona jyllää edelleen.
Ihan niinku ei mihinkään pääsisi jos ei ole lapsia. Miksi kaikkien niitä pitäisi tehdä jos ei halua? Terv. Kolmen lapsen äiti.
Lapselliset ei tajua...
..kuinka ihanaa on mennä huvipuistoihin ym. paikkoihin, eikä tarvitse paimentaa lapsia. Saa vain mennä ja tulla niinku tykkää, elää kivaa ja rentoa elämää. T. Vela
Lapselliset tai parisuhteeliset ei tajua. Kuinka mahtavaa on pelata vuodesta 1997 lähtien useita tunteja tietokoneella. Ei paljon parisuhdekriisit haittaa kun menee 12h päivässä tietokoneella.
t: 30v neitsyt hikkymies
Meneepäs rahaa. Minä yksin asuvana akateemisena miehenä olen ostanut itselleni tänä kesänä:
- uuden auton, käsirahaa meni 6 tonnia käteistä
- uuden pelitietokoneen ITSELLENI
- uuden sähköavusteisen fillarin
- kaikenlaista atk-kilkettä yms
On tämä aika luksus, kun saan käyttää koko kuukausittaisen nettopalkkani n. 3000e/k pelkästään omiin juttuihini. Asuntoni on vieläpä "ilmainen", eli perintönä saatu kerrostalokolmio, ei tarvitse kuin yhtiövastike maksaa ja loppu jää toimintarahaksi.
M35
voivitsi! En tiennyt, että velat eivät pääse huvipuistoihin (tai muutkaan lapsettomat) ja siellähän me ollaan useinkin käyty muiden velojen kanssa! Voi kääk!!
Vela N38 kirjoitti:
En oo tykännyt noista asioista edes silloin kun olin lapsi. Ja joku tuossa aikaisemmin kommentoi nähneensä kiukkuisia ja väsyneitä perheenäitejä em paikoissa. Just se on itsellä estävä tekijä, miksi en lasta halua. En ole koskaan nähnyt äitiä, joka ei olisi pääsääntöisesti väsynyt, katkera ja pahalla päällä. Joskus harvoin on 10 sekuntia heh heh, kun lapsi kakkaa kumman väristä tuotosta tai muuta yhtä superkivaa lapsiperhehupia tapahtuu.
Mitä mä olen taas lapsettomiin törmännyt (jotka tituleeraavat itseään veloiksi), niin järjestäen jumalattoman kiukkusia ja katkeria naisia. Sellaisia ennen aikaisia vanhoja piikoja, joiden kanssa ei tee mieli olla tekemisissä.
Sen takia pyrin itse kääntämään tätä ymmärrystä, että on meitä kivojakin lapsettomia. Hauskoja ja meneviä, jotka ei kuivakkaasti istu varjossa valittamassa kaikesta.
Onneksi edes äitikaverit osaa heittäytyä ja hullutella. <3
Minäkin olen ollut tänä kesänä kahdessa ensimmäisessä. Tullut törmättyä huvipuistoissa pääasiassa äkäisen ja väsyneen oloisiin perheenäiteihin.