Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin työvalmennuksessa ja siellä sanottiin, että 50 + ihmisten täytyy ottaa se työ mitä on tarjolla

Vierailija
18.07.2021 |

Mutta kun niitä töitä ei vain välttämättä ole.

Itse olen hakenut siistijän tehtäviä ja muutamaan haastatteluun olen päässyt.

Molemmissa tapauksissa tarjottiin jotain muuta kuin mitä hain.

Esim hain töitä klo 9-16 jonne olisin päässyt kulkemaan. Loppupeleissä työ olikin klo 6-14 - en pääse julkisilla tuohon aikaan. Haastattelija inhottavasti esitti että ota tai jätä. Jätin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Aikaisin bussi olisinlöhyenyt klo 5.35 ja matkaa yli 35 km.

Vierailija
2/8 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap.  Myös työnantajilla on vaatimuksia työntekijöille.

Vai luuletko että matalapalkka-aloilla työnantajat räätälöivät työajat ja työtehtävät työnhakijan toiveiden mukaisiksi?

Joihinkin paikkoihin pitää mennä siivomaan jo klo kuusi, tietyistä syistä. Joissain paikoin siivotaan yöllä.

Meneehän kaupan myyjät jo viiden jälkeen töihin toisinaan, purkamaan kuormaa ja laittamaan tavaroita hyllyille, kun kauppa aukeaa klo 7.00.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai luuletko että matalapalkka-aloilla työnantajat räätälöivät työajat ja työtehtävät työnhakijan toiveiden mukaisiksi?

Joihinkin paikkoihin pitää mennä siivomaan jo klo kuusi, tietyistä syistä. Joissain paikoin siivotaan yöllä.

Meneehän kaupan myyjät jo viiden jälkeen töihin toisinaan, purkamaan kuormaa ja laittamaan tavaroita hyllyille, kun kauppa aukeaa klo 7.00.

No sitten ei varmaan olisi kannattanut kutsua sitä tyyppiä haastatteluun, jos häntä ei ole aikomustakaan ottaa siihen haettuun paikkaan. Tai ainakin haastatteluun kutsuttaessa olisi kannattanut ilmoittaa, että haastattelu koskee toista työpaikkaa.

Vierailija
4/8 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ap varmasti ymmärtää sen, että ei työnantaja kiusallaan ole määrittänyt työn alkamisajaksi kello kuutta. Varmasti sille on hyvä syy. Mutta kaikki eivät sellaista työtä pysty ottamaan vastaan. Tietenkään ei ole pakko eikä pidä ottaa vastaan juuri esim. sellaista työtä, johon ei pystyisi kulkemaan paikan päälle.

Tuskin työnantaja ihan ilkeyttään on myöskään kirjoittanut alkuperäiseen ilmoitukseen erilaista työaikaa. Vaan luultavasti kyse on siitä, että firmalla on monia eri siivoojan paikkoja auki. Ehkä 9-16 paikka oli jo ehtinyt mennä tai ei muuten olisikaan ollut tälle henkilölle soveltuva, mutta 6-14 olisi tullut kysymykseen heidän puoleltaan, jos siihen olisi kulkuyhteydet sopineet.

Vierailija
5/8 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut puhelinmyyntiin. Sinne kelpaa myös kaltaisesi ikäihmiset.

Vierailija
6/8 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidentiksi kelpaa kyllä eläkeiässä oleva.

Vierailija
7/8 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Aikaisin bussi olisinlöhyenyt klo 5.35 ja matkaa yli 35 km.

Eli olisit ollut töissä vähän klo 6 jälkeen? Otitko selvää perilläolo aikatauluista ja kysyitkö käykö se?

Vierailija
8/8 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen ollut siivoamassa ja on ihan normaalia että työ alkaa klo 6