Pisin herkku/karkkilakkosi?
Kommentit (11)
Karkkia en oo syönyt kahteen vuoteen, jouluna maistoin yhden suklaakonvehdin ja sipsejä tulee ostettua silloin tällöin.
Ehkä joitakin vuosia. Kasvoin lapsuuteni ulkomailla, jossa karkit eivät olleet niin suuressa roolissa kuin suomalaisten elämässä. Täällä on joillakin lapsilla oikein karkkipäiväkin... ja synttäreillä mätätään paljon karkkia. Synnynmaassani ei tämmöistä ollut. Suomalaisilla voi olla marketissa kokonainen hyllyrivi vain karkkia (tai sipsejä), joka kertoo paljon suomalaisesta kulttuurista.
Ehkä ulkomailla ruokakulttuuri on niin vahva, ettei tule niin voimakkaita karkkihimoja.
Toisaalta suomalaiset eivät pidä imelistä leivonnaisista, joita joissakin maissa syödään.
Ehkä karkki korvaa aromikkaat hedelmät, joita Suomesta ei juuri saa...
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joitakin vuosia. Kasvoin lapsuuteni ulkomailla, jossa karkit eivät olleet niin suuressa roolissa kuin suomalaisten elämässä. Täällä on joillakin lapsilla oikein karkkipäiväkin... ja synttäreillä mätätään paljon karkkia. Synnynmaassani ei tämmöistä ollut. Suomalaisilla voi olla marketissa kokonainen hyllyrivi vain karkkia (tai sipsejä), joka kertoo paljon suomalaisesta kulttuurista.
Täällä Suomessa kun nainen aloittaa laihduttamisen ja pyytää ohjeita, niin ensimmäinen kysymys on kuinka usein saan pitää karkki/herkkupäivän. Tärkein asia painonhallinnassa :)
En ole koskaan ollut herkku- tai karkkilakossa. Niitä saattaa kyllä melkein joka päivä. Olen normaalipainon alarajalla. Syön muuten terveellisesti, herkkuja kohtuudella. Musta on kiva syödä iltapäiväkahvin kanssa joku suklaapatukka esim.
Olin joskus noin 8-vuotiaana puoli vuotta karkkilakossa. Sen seurauksena minulla oli toista kiloa erilaisia makeisia, joita olin saanut lahjaksi. Huomasin jo silloin, ettei makeiset ole minun juttuni, enkä syö niitä edelleenkään, 40 vuotta myöhemmin.
Minun paheeni on ennemminkin alkoholi ja suolaiset herkut.
Herkut ja karkit on kaikenikäisille turhia. Joulun aikaan syön pussillisen hyvää lakritsia ja muuten elän elämääni ilman karkkia, suklaata, keksejä, sipsejä, leivonnaisia tmv.