Pystytkö maksamaan laskusi niin että eräpäivä menisi yli?
Miten on, onko laskujen maksaminen eräpäivään mennessä aina hankalaa kun ei ole rahaa, vai pystytkö maksamaan laskusi heti kun ne tulevat?
Kommentit (41)
Menevät automaattisesti e-laskuina tililtä tietysti. En oikein ymmärrä ihmisiä, jotka tekevät laskun maksusta hankalaa..
Maksan laskut 2 kertaa kuussa ja vaihdan eräpäiväksi laskujenmaksupäivän, vaikka oikea eräpäivä olisi parin viikon päässä. Käytännössä hoidan pankkiasioita palkkapäivänä eli kuun puolessavälissä ja sen jälkeen tulleet laskut kuun vaihteessa. Maksan palkkapäivänä aina pois seuraavan kuun vuokran, ettei tule kiusausta tuhlata sitä rahaa muuhun. Olen vähän shoppailuholisti.
Melkein kaikki menee suoraveloituksena.
Jos tulee paperilasku, laitan sen heti maksuun, mutta veloitus menee vasta eräpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan aina eräpäivänä. Merkkaan seinäkalenteriin e-laskujen erääntymispäivän ja myös sähköpostiin tulleiden laskujen.
Miksi teet siitä noin vakeaa?
Koska minusta on kiva ruksia kalenterista maksetut laskut ja tehdyt työt ja pakolliset menot.
Hullulla halvat huvit, ja idiootilla ilmaiset.
Menee jälkimmäiseen kategoriaan...
Mielestäni en ole hullu enkä idiootti. Entä itse, kun muita haukut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikkosi "Pystytkö maksamaan laskusi niin että eräpäivä menisi yli?"
on ihan kummallinen. Ei kai se ole mikään päämäärä, että maksut lähtisivät myöhässä?
Mutta tietysti tarkoitit "Pystytkö maksamaan laskusi niin ettei eräpäivä mene yli?"
Siihen vastauksena Kyllä, mulla ja meillä on aina rahaa tilillä, joten meillei ei koskaan tule muistutuksia tai huomautuksia maksamattomista laskuista.
Useimmat laskut tulevat joko suoraveloituksena tai e-laskuina, joten ne on helppo vain naksauttaa eteenpäin.
Totta kai täytyy vastuullisen kansalaisen pitää huolta siitä, ettei koskaan elä yli varojensa.
Hurjimpien väitteiden mukaan 77% suomalaista elää ylivarojensa.
Minä väitän vielä hurjemmin. 100% elää yli varojensa! (kunhan väitän)
Käytännössä voidaankin todeta, että suomalaiset elävät tällä hetkellä yli varojensa, kun otetaan huomioon esim. tämänhetkinen säästämisaste. Suomalaisten säästämisaste on tilastokeskuksen mukaan negatiivinen, -2,3%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan aina eräpäivänä. Merkkaan seinäkalenteriin e-laskujen erääntymispäivän ja myös sähköpostiin tulleiden laskujen.
Koska minusta on kiva ruksia kalenterista maksetut laskut ja tehdyt työt ja pakolliset menot.
Todistit juuri ihan itse olevasi idiootti.
Pankki hoitaa, rahaa riittää.
Sähköpostiin tulee raporttikuukausittain, tuskin luen.
Maksan aina laskuni eräpäivään mennessä. Ainoa kerta jolloin laskuja on jäänyt maksamatta ja eräpäivät ylittyivät on kun jouduin yllättäen sairaalaan kuukaudeksi enkä päässyt postilaatikkoani tsekkaamaan.
Kotiin päästyäni soitin pariin paikkaan joiden maksut olivat pahiten myöhässä ja laitoin laskut maksuun samantien.
Kuluvan kuun puolella erääntyvät maksan heti. Seuraavan kuun puolella erääntyvät maksan kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Aina maksetaan viimeistään eräpäivänä.
Ei ole mitään vaikeuksia hallita rahankäyttöä niin etteikö rahaa olisi maksaa lasku heti kun se tulee.
Rahaa kun tulee joka viikko sen verran että se kattaa kulut ja kaikki tulevat laskut on budjetoitu etukäteen eli tiedossa on mitä laskuja tulee ja paljonko niihin suurinpiirtein menee.
Eri juttu sitten on kannattaako se lasku maksaa heti vai vaiko vasta eräpäivänä, koska rahalleen voi saada ihan kivasti tuottoa siinä välissä vaikka sijoituksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikkosi "Pystytkö maksamaan laskusi niin että eräpäivä menisi yli?"
on ihan kummallinen. Ei kai se ole mikään päämäärä, että maksut lähtisivät myöhässä?
Mutta tietysti tarkoitit "Pystytkö maksamaan laskusi niin ettei eräpäivä mene yli?"
Siihen vastauksena Kyllä, mulla ja meillä on aina rahaa tilillä, joten meillei ei koskaan tule muistutuksia tai huomautuksia maksamattomista laskuista.
Useimmat laskut tulevat joko suoraveloituksena tai e-laskuina, joten ne on helppo vain naksauttaa eteenpäin.
Totta kai täytyy vastuullisen kansalaisen pitää huolta siitä, ettei koskaan elä yli varojensa.
Hurjimpien väitteiden mukaan 77% suomalaista elää ylivarojensa.
Minä väitän vielä hurjemmin. 100% elää yli varojensa! (kunhan väitän)
Käytännössä voidaankin todeta, että suomalaiset elävät tällä hetkellä yli varojensa, kun otetaan huomioon esim. tämänhetkinen säästämisaste. Suomalaisten säästämisaste on tilastokeskuksen mukaan negatiivinen, -2,3%.
Poikkeus sääntöön: Meidän kotitalouden säästämisaste on tänä vuonna ollut 62,5% saaduista tuloista. Kuun lopussa säästöaste vielä paranee kun palkat saapuvat tilille.
Vierailija kirjoitti:
Maksan laskut 2 kertaa kuussa ja vaihdan eräpäiväksi laskujenmaksupäivän, vaikka oikea eräpäivä olisi parin viikon päässä. Käytännössä hoidan pankkiasioita palkkapäivänä eli kuun puolessavälissä ja sen jälkeen tulleet laskut kuun vaihteessa. Maksan palkkapäivänä aina pois seuraavan kuun vuokran, ettei tule kiusausta tuhlata sitä rahaa muuhun. Olen vähän shoppailuholisti.
Opettele shoppailemaan osakkeita. Eivät vie tilaa kaapeissa ja tuovat tuloja.
Kerään laskuja ja laitan useamman maksupalveluun yhtäaikaa. Joskus joku isompi lasku myöhästyy kun odotan tilipäivää. 5 päivää voi helposti viivytellä ennenkuin tulee mitään muistutuksia 👍
Kyllä pitää ihmetellä tämän miten on - kyselijän loppumatonta uteliaisuutta muiden ihmisten tapoja kohtaan. Montako tuhatta aloitusta sä olet tännekin jo rustaillut tiedonjanossasi?
Pikkasen alkaa tautiluokituskriteerit jo täyttyä. Ihan sairaalloista utelemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin. Olen kuitenkin lähes varmasti opiskellut enemmän kuin sinä. Idiootiksi en haukkuisi ketään vaikka se näyttää olevan täällä hyväksyttyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin. Olen kuitenkin lähes varmasti opiskellut enemmän kuin sinä. Idiootiksi en haukkuisi ketään vaikka se näyttää olevan täällä hyväksyttyä.
Ai sinulla on tohtoria korkeampi koulutus ja yli 4 muuta tutkintoa? Onnea sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastauksesi todisti kommentoimasi argumentin todeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun iskä onkin vanhempi kuin sun iskä.
Anna kun väännän sinulle rautalangasta se, että puolustelet omia heikkouksiasi vastaamalla näihin viesteihin ei anna sinusta kovin fiksua kuvaa.
Olin ulosotossa viimeisen vuoden, eli vastannee kysymykseen. Nyt pääsin kesän alussa velkajärjestelyyn ja nyt on kaikki maksettu taas ajallaan. Kolmen vuoden päästä olen velkavapaa!
Laskut menevät suoraveloituksena tililtä, niin eivätpä koskaan myöhästy. Jos tulee muita laskuja, niin maksan ne heti.
Täytyy vaan elää fiksusti niin, että tilillä on aina rahaa eikä tule yllätyksiä :)