Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset myöhästelevät?

Vierailija
23.07.2014 |

Tätä en siis pysty mitenkään käsittämään. Kaikki nyt varmaan tietävät miten kauan itsellä kestää valmistautua ja varsinkin jos on lapsia niin kauan lasten valmistelu lähtöön vie aikaa. Itse olen aina paikalla molempien lasteni kanssa noin 5-10 minuuttia ennen kuin on aika. Muut vanhemmat tosin tulevat sen saman ajan myöhässä. Itsellä kiukuttelevat leikki-ikäiset ja heillä yksi sylivauva (kyllä muistan vauva-ajat ja se oli huomattavasti nopeampaa lähtöä silloin). Mistä johtuu siis jatkuva myöhästely? organisointitaidon puutteestako? Olen kyllä tuntenut miehenkin joka aina myöhästeli joka paikasta kun hiuskiehkuraansa alkoi hieroa paria minuuttia ennen lähtöä. Itse hoidan itseni kuntoon jo hyvin ennen kuin tulee aika alkaa lapsia valmistelemaan. Onko meillä miehillä vain jokin parempi ajantaju vai ovatko naiset tosiaan niin pihalla missä mennään/ eivät välitä ajoista?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeryys ja välinpitämättömyys muita ihmisiä kohtaan.

Inhoan myöhästelijöitä... ja heidät on tässä vuosien varrella oppinut kyllä tunnistamaan. Kroonikot kannattaa kutsua paikalle tuntia ennen varsinaista tapaamisaikaa.

Paljon on sinkkuja ja lapsettomia, joilla ei vain ole ajantajua eikä mitään velvollisuudentuntoa ketään kohtaan. Sitten on nämä järjestelykyvyttömät vanhemmat, jotka sohlaavat ja säheltävät eivätkä sen vanhemmuuden varjolla sitoudu mihinkään.

Olen aina arvostanut tapaamiani ihmisiä sen verran, että olen ajoissa paikalla. Varsinkin nyt lasten kanssa varaudun lähtemään superaikaisin, etten missään nimessä myöhästy.

Mutta tyhmiä riittää, koita kestää :)

Vierailija
2/15 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:42"]

Typeryys ja välinpitämättömyys muita ihmisiä kohtaan.

Inhoan myöhästelijöitä... ja heidät on tässä vuosien varrella oppinut kyllä tunnistamaan. Kroonikot kannattaa kutsua paikalle tuntia ennen varsinaista tapaamisaikaa.

Paljon on sinkkuja ja lapsettomia, joilla ei vain ole ajantajua eikä mitään velvollisuudentuntoa ketään kohtaan. Sitten on nämä järjestelykyvyttömät vanhemmat, jotka sohlaavat ja säheltävät eivätkä sen vanhemmuuden varjolla sitoudu mihinkään.

Olen aina arvostanut tapaamiani ihmisiä sen verran, että olen ajoissa paikalla. Varsinkin nyt lasten kanssa varaudun lähtemään superaikaisin, etten missään nimessä myöhästy.

Mutta tyhmiä riittää, koita kestää :)

[/quote]

Tuntuu vain että näitä tyhmiä on maailma pullollaan... vihaan siis itsekin myöhästelyä. mieluummin itse odotan kuin annan muiden odottaa itseäni. Joskus harvoin kyllä myöhästyn, mutta silloinkin on jokin todella pätevä syy.

-AP

ps. vastaakohan myöhästelijät tähän sitten myös kunnon viiveellä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöhästy koskaan, koska en halua vaikuttaa omissa silmissänikään törpöltä. Tai, no, ehkä kahdesti olen kolmenkymmenen vuoden työurani aikana ollut myöhässä paukkupakkaseen jäätyneen julkisen liikennevälineen vuoksi. Varaan aina aikaa sen verran, että pieni töyssy matkassa ei aiheuta myöhästymistä, ja muutenkin tykkään istua ja mietiskellä hetken ennen kuin muut paikalletulijat saapuvat tai esimerkiksi lääkäriaika on käsillä.

Tunnen sekä miehiä että naisia, joille myöhästely tai ehkä heidän mielestään "ihan ajoissa" saapuminen on aivan luonteva elämäntapa. Erityisesti työelämässä tuo on selvä haitta ja rahanreikä, koska joko joudun viivyttelemään kokouksen aiheen esille ottamista tai alustamaan asian kahdesti. "Anteeks kun oon myöhässä" ei tee turhasta myöhästymisestä yhtään hyväksyttävämpää. "Mä olin tupakalla" vielä vähemmän. Ja sekä naiset että miehet syyllistyvät tähän, sukupuolikysymys tämä ei minun nähdäkseni ole ollenkaan, ehkäpä joissain piireissä on - tietysti sarjiksissa ja miesten jutuissa aina vain naisten vika.

Aivan oma lajinsa ovat ne, jotka suorastaan ylpeilevät sillä, etteivät koskaan tule ajoissa mihinkään. Joskus syynä on marttyyrius, joskus taas typerä erikoisuudentavoittelu.

Vierailija
4/15 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus se laittautuminen venähtää :)

Vierailija
5/15 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välinpitämättömyydestä. Eikä koske vain naisia, meillä töissä pahimmat myöhästelijät on miehiä. 

Vierailija
6/15 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:10"]

Välinpitämättömyydestä. Eikä koske vain naisia, meillä töissä pahimmat myöhästelijät on miehiä. 

[/quote]

Töistä myöhästely taitaa olla miesten homma. ehkä laiskuudesta nousta sängystä? itse nousen mieluusti hyvin etuajassa, jotta aamukahvin voi juoda rauhassa ja käydä suihkussa yms. sitten vasta herätän lapset. (torkkunappi on täydellinen virhekeksintö)

Vierailija
7/15 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yleistä. 

T. Nainen, jolla on myöhästymisfobia ja siksi aina liian aikaisin paikalla

Vierailija
8/15 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:19"]

Älä yleistä. 

[/quote]

Mahtaakohan itselläni olla samanlainen?! en siis pelkää suoraan myöhästyväni. en vain pidä ajatuksesta että minua odotetaan, vaan mieluummin itse odotan

Vierailija
9/15 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:19"]

Älä yleistä. 

[/quote]

Olen mies, mutta sama. Vaimoni onkin sitten myöhästelijä. Itse kyllä ärsyyntyy jos joutuu jotain odottamaan, ei pysty kuitenkaan mitenkään asettumaan toisen asemaan. :D

Vierailija
10/15 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello on paholaisen keksintö ja täsmälliset nipottajat joiden suurimpia saavutuksia on ajoissa oleminen ovat paholaisen kätyreitä.

Vierailija
11/15 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 10 vuotta työelämässä, enkä kertaakaan myöhästynyt töistä (ja meillä on tarkka kellonaika, milloin työt alkaa). Muut työkaverini ovat miehiä, ja jopa monta kertaa viikossa myöhässä. Mulla on kaksi herätyskelloa aina soimassa, vaikka herään aina ensimmäisen kellon ensimmäiseen säveleen. En ole ikinä myöhästynyt lennolta, junasta, bussista jne. Jos joudun menemään vaikkapa bussilla lentokentälle, lähden niin ajoissa, että ehdin vähintään kolmella bussilla - jos yksi tai kaksi jättäisi tulematta, ehtisin silti. :) 

Vierailija
12/15 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syynä on se että mulla on pahoja vaikeuksia ajan hahmottamisen kanssa. Sen takia en myöskään osaa mennä nukkumaan ajoissa tai muista syödä tasaisin välein. Mutta ei tälle voi mitään, tämä on vaan mun ominaisuus, edes lääkäri ei osannut auttaa.

Vierailija
13/15 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:51"]

Mulla syynä on se että mulla on pahoja vaikeuksia ajan hahmottamisen kanssa. Sen takia en myöskään osaa mennä nukkumaan ajoissa tai muista syödä tasaisin välein. Mutta ei tälle voi mitään, tämä on vaan mun ominaisuus, edes lääkäri ei osannut auttaa.

[/quote]

Etkä osaa käyttää minkäänlaista ajastinta tai herätyskelloa?

Vierailija
14/15 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöhästele. Olen aina 5-10min etuajassa, mutta en tuppaudu sisään esim. synttärijuhlille, kuluttelen aikaa määränpään lähettyvillä. Täsmällisyys on kohteliaisuutta, epätsmällisyys suurta moukkamaisuutta. Täytyy ollea todella yllättäviä tapahtumia, että olisin myöhässä mistään edes lapsilauman kanssa, en muista milloin niin olisi käynyt.

*Täsmällisyys on kuninkaallisten hyve/ kohteliaisuutta*

Vierailija
15/15 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka tulee AINA treffeille myöhässä, on myös AINA kovia selittelemään, miksi. argh! Tunnen läheltä henkilön, joka saa kaipaamaansa huomiota tullessaan paikalle, kun muut on jo suunnilleen kyllästyneitä odottamaan. Nämä myöhästelijät ei kuitenkaan myöhästy esim. lennolta tai junasta, kun tietävät, että ne ei odota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi