Baarityöntekijät!!!!
Tapaus viime viikonlopulta: pienessä baarissa (ei siis mikään jättisedula) oli tanssilattialla ulkomaalaisperäinen mies joka kähmi kaikkia naisia. Esitti humalaista ja ettei muka osaa suomea. Jotkut kävi henkilökunnalle sanomassa, mutta baarimikkoa ei ollut kiinnostanut.
Miten teillä? Voiko asiakas tulla häiriköstä sanomaan ja miten toimitte?
Ps. mainitsin että ulkomaalaisperänen tuon kielitaidon takia
Kommentit (9)
tietysti mammapalsta huono paikka kysyä, mutta ajattelin että parempi kuin s24
No itse oon ravintolassa töissä, en baarissa, mutta anniskelu ja sen lieveilmiöt kuuluvat työnkuvaan.
Oliko baarissa sillä hetkellä useita työntekijöitä? Entä oliko ovella portsari, ts. järjestyksenvalvoja? Sanottiinko hänelle asiasta?
Itse en työntekijänä kovin helposti lähde asiakkaita poistamaan/huomauttelemaan. Baarissa (=ei ruokatarjoilua, ei tarvetta rauhalliseen viihtymiseen) kynnys on vielä alhaisempi. Kyllä Suomessa luotetaan siihen että jokainen osaa pitää huolen omasta koskemattomuudestaan, joka baareissa tunnetusti on koetuksella.
Asiakkaana vastaavassa tilanteessa olen usein tollolle huomautettuani tuloksetta päätynyt mottaamaan moista. Kerran järkkäri näki kun tönäisin kähmijän kumoon ja näytti peukkua.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:14"]
Asiakkaana vastaavassa tilanteessa olen usein tollolle huomautettuani tuloksetta päätynyt mottaamaan moista. Kerran järkkäri näki kun tönäisin kähmijän kumoon ja näytti peukkua.[/quote]Entäpä jos järkkäri tossa luulee että olet itse aloittanut eikä tiedä kopeloinnista?
Käyn ilmoittamassa ko. Häirikölle, että hänen käytöksensä häiritsee muita asiakkaita ja mikäli se ei lopu joudun poistamaan hänet ravintolasta.
Yleensä nämä häiriköt poistuvat nätisti käskystä, mutta pari kertaa olen joutunut korottamaan ääntä ja ohjaamaan ulos.
-Tarjoilija kokoa xs-
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 22:00"]
Käyn ilmoittamassa ko. Häirikölle, että hänen käytöksensä häiritsee muita asiakkaita ja mikäli se ei lopu joudun poistamaan hänet ravintolasta.
Yleensä nämä häiriköt poistuvat nätisti käskystä, mutta pari kertaa olen joutunut korottamaan ääntä ja ohjaamaan ulos.
-Tarjoilija kokoa xs-
[/quote]Kiitos vastauksesta!
Kyllä mä olisin seurannut tyyppiä hetken aikaan ja kun saan omat todisteet, niin sitten sanktiota. Ulos eka ja ehkä porttarikin.
ei me aina heti uskota kato asiakkaiden juttuihin. Niin paljon on aiheetonta paskaa tullut vastaan, että huhhuh. varsinkin niiltä, joita ei kähmitä.
eikö ole paikalla yhtään?