Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako tällaisen miehen puolesta edes"taistella"?

Vierailija
23.07.2014 |

Mies on kohtelias, antelias, ei ole pihi, mutta on järkevällä tavalla säästäväinen, kuten minäkin. Vieraanvaraisuus on meille molemmille tärkeää.

Tulee omillaan toimeen, kuten minäkin.

Meillä on samankaltaiset haaveet, yhteisiä harrastuksia ja mielenkiinnonkohteita.

Lasten kasvatus menee yksi yhteen ja kumpikin meistä pitää toisen lapsista, samoin lapset pitävät ilmiselvästi toisistaan, varsinkin kun meillä ei ole ollut mitään illuusioita siitä, että uusperhe -ah mikä autuus heti.

exät on molemmilla kohtalaisen järkevää ja mukavaa sorttia ja kummankin ex on valmis mm. valmis ottamaan välillä molempien muksut esim. retkelle.

Sukulaiset ovat mukavia tai ainakin asiallisia.

Mies on komeakin.

On pohdittu vakavampaa yhteenmuuttoa ja naimisiinmenoa ja etsitty isompaa asuntoa/taloa. Lapset ovat olleet innoissaan. Nyt ollään käytännössä oltu aina minun asunnossani. Miehellä on samassa kerroksessa oma asunto, mutta erillään ei ole paljoa oltu.

Miehen kavereille selvisi viime viikonloppuna, että olen tunnustava kristitty. Tämä lähti siitä, että miehen kaverien naisystävät/vaimot kävivät läpi sitä, että kuinka monensilla treffeillä olivat harrastaneet seksiä. Kysyivät sitten minultakin. vastasin, että periaatteessa nämä ovat mielestäni yksityisasioita, mutta ehkä voin kertoa, ettei vielä päädytty sänkyyn. Kysyivät sitten miksi ja kerroin, että minä en halua uskoni vuoksi. rupesivat sitten pilkkaamaan ihan lapseni kuullen uskovaisia tyhmiksi yms. Sanoivat myös, ettei se soutamalla kulu, niin kuin ei tietenkään kulukaan. Saivat sitten myös nämä miehen kaverit naureskelemaan asiaa.

Miehestä tämä oli noloa. Minun olisi pitänyt näytellä, että olemme sängyssä olleet, jotta kaverit eivät olisi saaneet minun uskovaisuuttani selville. Nyt kuulemma pitävät häntä mm. tuhkamunana, joka eikykene edes sänkyyn. (Niin miehellähän on lapsi edellisestä suhteesta, joten miten tuollasitavoisi luulla.)

Kysyin sitten, että pitääkö miehen mielestä minun tulevaisuudessakin salailla uskovaisuuttani. Hänen mielestä pitää. Lapsni kanssa en saisi rukoilla iltarukousta, pitäisi näytellä tosiaan, että seksiä harrastetaan ja jos joku kysyy viikonlopun puuhistani, niin en saa mainita, että olen käynyt kirkossa. Myöskään harrastustani: kirkkokuoroa en saa mainita.

Tähän mennessä nuo asiat ovatolleet miehen mielestä _Hyviä_ asioita. On arvostanut sitä, että minä en ryyppää enkä rällästä (vaikka tämä ei minulla uskovaisuuteen liitykään), en ole hyppinyt sängystä sänkyyn ja lapsilla on turvallista, kun on turvallisnen tuttavapiiri. (joskin tämäkin minusta liittyy enemmän persoonaani, kuin siihen uskovaisuuteen.)

Sanoin, että koskaan en paasannut, enkä tule tulevaisuudessakaan paasaamaan, mutta kyllä minä saan omat arvoni pitää, ja jos niitä sallita minun näyttävän, tai kysyttäessä kertovan, niiin on parasta erota.

Mies ei ymmärtänyt tätä ollenkaan. Kuulemma kyllä minä voin hänen takiaan hieman valehdella esim. siitä seksistä, jos häntä rakastan.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanooo ap?

Vierailija
2/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä mies. En huolisi, on riippuvainen liikaa muiden mielipiteistä. Nuo alussa luetellut hyvät piirteet voivat myös olla alkuajan miellyttämistä. Ihmisellä saa olla oma maailmankatsomuksensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö toi neitsyen leikkiminen ole vähän turhaa kun kuitenkin on jo kerran menty naimisiin, tehty lapsia ja erottu? Ei se nyt toisella kierroksella voi olla niin tarkkaa enää kun vastoin oppeja on ero otettu kuitenkin.

Kuulostaa vain näin eiuskovan korvissa hieman kaksinaismoralistiselta.

Vierailija
4/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP!

Vierailija
5/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:21"]Eikö toi neitsyen leikkiminen ole vähän turhaa kun kuitenkin on jo kerran menty naimisiin, tehty lapsia ja erottu? Ei se nyt toisella kierroksella voi olla niin tarkkaa enää kun vastoin oppeja on ero otettu kuitenkin.

[/quote]

ei uskova kuules :D seksi kuuluu uskovien mielestä vain avioliittoon ei se siitä höllenny niim että kuudennella kerralla saa jo ottaa maksua kehostaan eli temppelistään

Vierailija
6/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo nyt ole aika tekopyhää ap. Sinulla on lapsi etkä ole mikään neitsyt maria ja SILTI odotat avioliittoon. Hohhoijjaa. Itse jatkaisin suhdetta kaikesta huolimatta.

Vierailija
7/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole nykyajan kristillisyyttä, vaan jotain muinaisjäänteitä pimeältä keskiajalta. Varo, ettei sinua polteta noin tiukan puritaanisuutesi takia noitana.

Vierailija
8/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän todellakin miestä. Pakko sanoa, että itseäkin hävettäisi kertoa seurustelleensa KAKSI VUOTTA ilman seksiä.

Vierailija
9/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mene vain suosiolla sänkyyn sen miehen kanssa. Olet jo valmiiksi huora, koska sulla on lapsia edellisestä liitosta. 

t. lassukka

Vierailija
10/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:40"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:37"]

Kauanko olette olleet yhdessä?

[/quote]

Tutustuttiin lasten kautta, kun heillä on yhteisiä harrastuksia ja menoja.  Vuosi, pari oltiin tuttavia ja kavereita, nyt on 2 vuotta tapailtu, seurusteltu ja pidetty yhtä koko ajan yhä tiiviimmin. Suunniteltiin tosiaan, että ensi kesänä olisi ollut häät.

[/quote]

Ettekä vieläkään ole sekstanneet !?!? Morjens

[/quote]

Hei, mielestäni tämä jos mikä on hienoa! Seksi tosiaan on tarkoitettu avioliittoon naisen ja miehen väliseksi nautinnon ja ilon lähteeksi. Ei vain niiden halujen tyydyttämiseksi. Kertoo ihmisestä positiivisesti paljon, että jaksaa odottaa..tällöin se on todellista rakkautta.

Vierailija
11/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies ei anna sinun olla oma itsesi, ei kannata olla miehen kanssa.

Vierailija
12/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille piparia, niin ei tarvitse enää valhedella. Herranjestas sentään, aikuiset ihmiset!

Ja mikä on se asia jonka takia taistelisit miehesi puolesta? Ei ihan avautunut.

Vierailija
13/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ymmärrä seksitöntä seurustelua, kun ollaan jo aikuisia ja selvästi vakain aikomuksin liikkeellä. Mitä ihmettä se papin siunaus enää muuttaa? Ettekö todella koe seksiä pyhäksi asiaksi, rakkautenne osoitukseksi ja seksuaalisuuden ylipäänsä jumalan lahjaksi ihmisille? Oletteko ihan totta seurustelleet monta vuotta ettekä ole nukkuneet samassa sängyssä?

En ymmärrä. Voin hyvin kuvitella miehesi ystävien hämmennyksen. 

Vierailija
14/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:39"]

Ap, mene vain suosiolla sänkyyn sen miehen kanssa. Olet jo valmiiksi huora, koska sulla on lapsia edellisestä liitosta. 

t. lassukka

[/quote]

Onko se mieskin h***a? Vai onko nimitys tarkoitettu vain naisille?

Vierailija
15/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset haukkuvat ap:ta siitä, ettei anna pillua tuttavuudelleen? Mitä mä just luen täällä? Jokaisella on oikeus edetä omaa tahtiaan, ja hitaamman mukaan mennään!

Ja olen siis sitä mieltä, että sinulla on oikeus vakaumukseen sekä sen mukaisiin toimintatapoihin. Sinulla on oikeus kertoa niistä myös. Elämme Suomessa, täällä on mielipiteen- uskonnon- ja sananvapaus, sekä oikeus päättää omasta kehostaan. Näitä oikeuksia ei saa kukaan ottaa sinulta pois. En ymmärrä aikuisia ihmisiä, joille näissä asioissa on jotakin epäselvää. Jos ei miehelle kelpaa sinun elämänkatsomuksesi ja sen ääneen sanominen, sekä sen mukainen elämäntapa, niin sellaisen miehen kanssa ei pidä lyöttäytyä yhteen. Tee se selväksi miehelle. Kannattaa myös paeta, kun vielä voi.

Vierailija
16/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:21"]Eikö toi neitsyen leikkiminen ole vähän turhaa kun kuitenkin on jo kerran menty naimisiin, tehty lapsia ja erottu? Ei se nyt toisella kierroksella voi olla niin tarkkaa enää kun vastoin oppeja on ero otettu kuitenkin.

[/quote]

ei uskova kuules :D seksi kuuluu uskovien mielestä vain avioliittoon ei se siitä höllenny niim että kuudennella kerralla saa jo ottaa maksua kehostaan eli temppelistään

[/quote]

Mitenkäs se avioero sopii sitten tähän yhtälöön?

Vierailija
17/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kuukkeli.

Vierailija
18/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:36"]

Ymmärrän todellakin miestä. Pakko sanoa, että itseäkin hävettäisi kertoa seurustelleensa KAKSI VUOTTA ilman seksiä.

[/quote]

On se kumma, jos hävettää, mutta silti vaan jaksaa seurustella. Ukko taitaa todellakin olla henkinen tuhkamuna.

Vierailija
19/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tässä on tekopyhä sillä järjestelyt ovat sopineet hänelle, mutta kavereiden mielipide nyt hiertää.

Vierailija
20/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaapa tämä keskustelu 1800- luvulle:D. On se maailma muuttunut kun nyt hävetään jos ei mene sänkyyn ennen avioliittoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi