Miehen eksän itkukonsertit
Nyt vinkkejä kehiin arvon naiset! Mieheni paras ystävä menee naimisiin ensi viikolla ja häihin on kutsuttu myös miehen eksä. He seurustelivat 9 vuotta ja olivat 2 vuotta eronneena ennen kuin tapasin mieheni, jonka kanssa olen ollut neljä vuotta yhdessä, eli heidän erosta on jo 6 vuotta (olemme 34-vuotiaita). Mieheni ja eksä liikkuu vieläkin samoissa porukoissa ja olen itsekin hänet monesti tavannut nyt kun itsekin tuohon porukkaan kuulun. Oikein mukava tyyppi ja minulla ei ole mitään häntä vastaan sen kummemmin. Paitsi kaksi asiaa.
Hän on ollut sinkkuna heidän erosta asti, mitä nyt deittaillut paria renttua jotka eivät kuitenkaan suhteeksi asti kehkeytyneet. Hän on kova juomaan ja usein kännissä vieläkin itkee mieheni olkapäätä vasten kuinka ei tule koskaan löytämään yhtä hyvää miestä, aina kiittelee vuolaasti yhteisistä vuosista ja itkee miessotkujaan ja huonoa miesmakuaan. On kuitenkin myös ainakin omien sanojensa mukaan iloinen meidän puolestamme eikä myöskään ole koskaan suoraan sanonut että haluaisi mieheni takaisin. Mies kiltteyttä ei viitsi sanoa, että häntä ahdistaa kun kaveriporukan jokaisissa juhlissa jossa tarjoillaan alkoholia hän joutuu jossain vaiheessa tuon itkukonsertin kuuntelemaan kun eksä on ottanut kuppia vähän nopeammassa tahdissa kun muut. Minuakin tietenkin asia vaivaa, en ole suoranaisesti mustasukkainen, mutta ärsyttäähän tuollainen käytös sekä omasta että mieheni puolesta. Ei mies oikein voi kesken juhlien myöskään sanoa, että menee itkemään jollekkin muulle, joten aika pattitilanteessa ollaan. Nyt jo vikkoa etukäteen mieheni on alkanut miettimään että TAAS varmaan noissa häissä joutuu sitä eksää paapomaan kun juo liikaa. Onko mitään vinkkejä mitä voisi tehdä? Ei me kuitenkaan haluta välejä rikkoa tai loukata kenenkään tunteita pahasti.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Oikein mukava tyyppi ja minulla ei ole mitään häntä vastaan sen kummemmin. Paitsi kaksi asiaa.
Oonko mä ainoa, jota jäi nyt vaivaamaan, että mikä se toinen näistä kahdesta asiasta on? Itkuvisi kännissä JA.....?
Vierailija kirjoitti:
Siis Mitää!? Märää siis entisen perään
Ei ole totta ? Kysy häneltä miksi sinä erosit hänestä?
Ja etkö rakasta Sinua ? Kun märää entisen perään kuin pikku lapsi, joka ei saa mitä haluaa.
Mä oon luullu, että naiset märää entisen perään no voi, Sait sitten ison pojan itsellesi.
No osta Messu liinoja, ja sellainen punainen sydän tikkari , Muumi tikkari , jota imeskellä.Kyllä siinä Vaiheessa, kun eroaa pitää olla, sitten Varma eikä sitten katua kun on myöhäistä.
Etenkin kun se toinen on jo löytänyt ihan uuden ja Menee tän kanssa Naimisiin
Ei Kauniita ja Rohkeita kannata tosissaan ottaa. Siinähän ne niin menee , heti kohta toisen luo ja äkkiä eroavat mutta ei tosielämässä vain tuossa 30- vuotta kestänees saippuasarjassa.
🥴💞👀💝🧼
Täällä näköjään toinen jonka kannattaisi laittaa korkki kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein mukava tyyppi ja minulla ei ole mitään häntä vastaan sen kummemmin. Paitsi kaksi asiaa.
Oonko mä ainoa, jota jäi nyt vaivaamaan, että mikä se toinen näistä kahdesta asiasta on? Itkuvisi kännissä JA.....?
Joo, huomasin että muotoilin tekstin vähän tyhmästi kun ajatusjuoksua kirjotin😅 eli liika juominen JA siitä johtuva itkuvirsishow!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootte nössöjä. Joku raja muijalle niin saattaisi päästä elämässään eteenpäin.
Sitähän tässä etsitään, eli miten asettaa rajat jos ei kuitenkaan toisen tunteita halua suoranaisesti loukata tai aloittaa mitään draamaa. Millä tavalla itse vetäisit nuo rajat?
Ap
Parhaan taitonne mukaan kerrotte kuinka asia on. Ette voi ottaa vastuuta toisen loukkaantumisesta, koska aihe on mikä on. Se riski on otettava. Ja jos niin käy, niin ette voi sille mitään. Jotkut loukkaantuvat jo pelkästä vääränlaisesta katseesta. Joskus (usein) loukkaantuminen voi avata silmiä ja avartaa näkökantaa.
Vierailija kirjoitti:
No ehkä sen miehen kannattaisi vähän jutella sen naisen kans kun ei oo alko kuvassa. Että miltä sen naisen käytös tuntuu jne. Ehkä se ex ei tiedä että sen käytös ees ärsyttää ketään jos sun mies tukee häntä tosi avuliaasti aina... Aika surulliselta kuulostaa nainen, ehkä hän voisi hyötyä terapeutin kanssa asioiden työstämisestä jne. Nyt vaikuttaa olevan jossain limbossa jossa ei käsittele tunteitaan kuin alkon kautta. Hän tarvitsee apua.
Onko naisella omia kavereita tuossa kaveriporukassa? Jos tilanteesta voisi puhua heille? Voisi mennä paremmin perille jos ei tule eksältä suoraan. Tiedätkö miksi ne erosi? Jos liittyi juomiseen niin voi olla vielä kovempi pala jos mies tulee kommentoimaan sitä näin monen vuoden jälkeen.
Jos ette ole valmiita ottamaan riskiä loukkaantumisesta niin eläkää ihan vapaasti exän kännisten avautumisten uhrina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä sen miehen kannattaisi vähän jutella sen naisen kans kun ei oo alko kuvassa. Että miltä sen naisen käytös tuntuu jne. Ehkä se ex ei tiedä että sen käytös ees ärsyttää ketään jos sun mies tukee häntä tosi avuliaasti aina... Aika surulliselta kuulostaa nainen, ehkä hän voisi hyötyä terapeutin kanssa asioiden työstämisestä jne. Nyt vaikuttaa olevan jossain limbossa jossa ei käsittele tunteitaan kuin alkon kautta. Hän tarvitsee apua.
Onko naisella omia kavereita tuossa kaveriporukassa? Jos tilanteesta voisi puhua heille? Voisi mennä paremmin perille jos ei tule eksältä suoraan. Tiedätkö miksi ne erosi? Jos liittyi juomiseen niin voi olla vielä kovempi pala jos mies tulee kommentoimaan sitä näin monen vuoden jälkeen.
Tämä voisi olla hyvä idea, sillä mies on kuitenkin läheinen myös ryhmän muiden naisten kanssa. Eksällä ei suoranaisesti ole omia kavereita ryhmässä, tai siis hengailee aina vain näiden kanssa ryhmässä muttei esimerkiksi koskaan näe kahdestaan ketään ryhmästä. Eli mitään tosi läheisiä kavereita eivät ole, uskaltaisin väittää, että mieheni on läheisempi noiden muiden naisten kanssa.
Eron syynä oli päällimäisenä se, että mieheni koki haluavansa lapsia, muttei kokenut että eksä olisi sellainen ihminen kenen kanssa haluaisi lapsia kasvattaa (osasyynä juuri juominen ja biletys kun itse on rauhallisempaa sorttia). Tätä hän ei kuitenkaan ole eksälle suoraan sanonut, vaan enemmänkin oli sillokn puhe erilleen kasvamisesta ja erilaisista tulevaisuudenhaaveista.
Ap
Miksi pitää raahata jotai exää mukana vieläki? Mies taitaa vaan pitää häntä varalla
Ei eksän kanssa voi olla kaveri. Tai ehkä voi mut ihan tuehaa laittaa energiaa sellaseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, huomasin että muotoilin tekstin vähän tyhmästi kun ajatusjuoksua kirjotin😅 eli liika juominen JA siitä johtuva itkuvirsishow!
Ap
Kiitos, nyt voin nukkua yöni tätä murehtimatta 😁
"Hei Minna, ymmärrän, että sulla on nyt vaikeaa, mutta jos voitaisi tänään yrittää keskittyä iloisempiin asioihin, kun tänään on kuitenkin Jannen ja Heidin juhlapäivä"
Ihmetyttää ne jotka kutsuvat miehesi ja hänen exän aina samoihin juhliin, tietäen sen itkuvirsikohtauksen. Mikähän siinä on ? Pitäisikö miehen sanoa tutuille ettei jaksa enää exän humalatilityksiä kuunnella ja hoitaa joka juhlassa. Vai pitääkö olla menemättä juhliin jossa on exä, paitsi tähän juhlaan on varmaan pakko mennä. Tai sitten EI alkoholijuomia tarjolle (paitsi pieni lasi korkeintaan). Silloin kun se exä on humalassa hänelle ei kannata sanoa mitään, ettei tule pahempaa selkkausta. Sinä voit lähteä kotiin pakoon tai muualle juhlapaikassa, ei ole pakko kuunnella. Mies tietenkin voisi sanoa exälle että hän ei halua elämätilityksiä, jo alkuvaiheessa.
Miksei mies osaa asettaa omia rajojaan? Ette te exän tekemisiin voi vaikuttaa. Mutta mies saa päättää, kenen kanssa on tekemisissä. Taitaa olla vähän reppana mies?
Vierailija kirjoitti:
Jos ette ole valmiita ottamaan riskiä loukkaantumisesta niin eläkää ihan vapaasti exän kännisten avautumisten uhrina.
Totta kyllä tuokin. En ehkä ennen kaverin häitä tätä keskustelua kävisi, mutta pitää kyllä miehen miettiä että onko toisen tunteiden suojeleminen silti sen arvoista että itse stressaa näistä ulostuloista. Olen saanut sen kuvan että mies ei halua sekoittaa kaveriporukan pakkaa, ei niinkään vain suojella eksän tunteita, mutta luulisi että kun porukka on tuntenut toisensa lukiosta asti niin myös kaverit näkisivät ja tajuaisivat miten rankka tilanne on miehelleni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksei mies osaa asettaa omia rajojaan? Ette te exän tekemisiin voi vaikuttaa. Mutta mies saa päättää, kenen kanssa on tekemisissä. Taitaa olla vähän reppana mies?
Aphan sano että ovat samassa kaveriporukassa eli ellei mies jätä koko porukkaa niin eksä on kaupanpäällisinä mukana. Itellä sama tilanne että miehen eksä roikkuu mukana kaveriporukassa mut mulla ei kyl oo mitään nättiä sanomista siitä naisesta...
Vierailija kirjoitti:
"Hei Minna, ymmärrän, että sulla on nyt vaikeaa, mutta jos voitaisi tänään yrittää keskittyä iloisempiin asioihin, kun tänään on kuitenkin Jannen ja Heidin juhlapäivä"
Tämähän on hyvä😁 on se kumma kun aikuiset ihmiset joutuu vauvapalstalta pyytää apua ja toimivalta kuulostavat vinkit on näinkin simppeleitä ja itsestäänselviä😅 välillä sitä metsää vain ei näe puilta jos on itse liian lähellä tilannetta!
Ap
Alkkis mikä alkkis. Ja varmasti uhriutumisen maailmanmestari. Symppaan miestäsi, kiltin ja ajattevaisen ihmisen on tosi vaikea pistää tuollaiselle vastaan😖😖
Miksi miestä haukutaan nössöksi ja reppanaksi? Aika hienoa että vieläkin jaksaa exää tukea vaikka onkin itelle rankkaa. Kerranki ei tartte valittaa että miehet on sikoja jne
M32
Vierailija kirjoitti:
Miksi miestä haukutaan nössöksi ja reppanaksi? Aika hienoa että vieläkin jaksaa exää tukea vaikka onkin itelle rankkaa. Kerranki ei tartte valittaa että miehet on sikoja jne
M32
Siinä, että asiasta ahdistuu ja valittaa uhriutuen nyxälle ei ole mitään hienoa. Eihän hän selvästi jaksa, hän ei vain osaa suojella itseään. Eikä nyxääkään sen puoleen.
Oo kirjoitusvirheitä ei Messu nenäliinoja kun
Nessu nenäliinoja osta hänelle , ja siis miksi mies erosi tästä naisetasn oon tuo yllä .
( paksut sormet siksi kirjoitusvirheitä sorry)