Kuka enää laittaa wc pöntön kannen kiinni?
Näitäkin outoja on. Miksi laitatte kannen kiinni?
Kommentit (38)
Mä laitan aina kannen kiinni jo ennen kuin vedän, ja pidän muutenkin kiinni. Näyttää siistimmältä ja estää sen, ettei pönttöön tipu mitään tavaraa. Asunnossani pönttö on ihan lavuaaritason vieressä, joten jos kansi olisi auki niin kohta sinne tippuisi pinnejä, hiusharja tai muuta tavaraa.
Mä vielä vessaa vetäessä työnnän naamani lähemmäs pönttöä kun kurotan nurkasta vessaharjaa....Sairastumista odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Kiinni tietty bakteerien takia, mutta myös siitä syystä ettei mahdolliset käärmeet ja rotat ryömi sisälle sieltä.
Käärmeet ja rotat? Missä oikein asut?
Saksan Etap hotelleissa oli sellaiset lasikuidusta valetut kylppärit, joissa pönttö oli tehty ilman kantta. Koko kylppäri oli yhtä ja samaa lasikuitu muottia. Kyllä sen tilapäisesti kesti, mutta kotona en ole koskaan jättänyt kantta auki.
Asunto esittelyissä näkee lähes aina, että pöntön kansi on auki. Ihme kun siellä ei ole jo tuotokset valmiina. Huvinsa kullakin. Uusissa vessanpöntöissä kansi sulkeutuu itsekseen jonkin ajan kuluttua. Hyvä keksintö.
Laitan aina kannen kiinni. Olen tottunut tekemään niin, koska minulla oli ennen kissa joka tuppasi pentuna molskahtamaan vessanpönttöön usein kun sai energiakohtauksiaan ja juoksi hulluna ympäri asuntoa ja hyppäsi pöntön reunalle josta tassut lipesivät.
Muutaman kerran jälkeen aloin sulkea kannen aina käytön jälkeen ja teen sitä edelleenkin vaikka kissan kuolemasta onkin jo 8 vuotta aikaa.
Onhan se hyvä kun ei bakteerit lentele ympäri kylppäriä vessaa vedettäessä koska suljen kannen aina ennen kuin vedän sen. Olen myös monta kertaa tiputtanut käsistäni vahingossa jotain (esim. huulipunan) joka olisi tippunut pönttöön jos kansi olisi ollut auki. Kylppärin peilikaappi kun sijaitsee lähellä pönttöä ja sieltä ottaessani jotain joskus tavara lipeää käsistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet, että siinä on se kansi?
Että sen päällä voi istua, kun leikkaa varpaankynnet.
Mulla on niin että kansi on auki tai kiinni tarpeen mukaan. Vetäessä kiinni mutta esim. flunssassa auki kun joutuu niistämään niin paljon. Se on tullut huomattua että varsinkin naisia varten pöntön pitäisi olla automaatti joka säätyisi juuri siten kun nainen haluaa.
Jos ihan tarkkoja ollaan niin lähinnä naisille pöntön kannen asennosta on ongelmia. Miehet jostain syystä osaavat ihan itse nostaa tai laskea pöntön kannen. Naisille jopa ihan koulut käyneille vessa tuntuu aiheuttavan enemmän ongelmia.
Laitan kiinni sen vuoksi ettei tavaraa tipu sinne. Kakkapöpöjen leviäminen ilman kautta siinä määrin, että se olisi jotenkin vaarallista, on urbaani legenda. Kakkapöpöjä löydät enemmän ostoskeskuksen liukuportaiden hihnalta kuin omasta vessasta. Vaikka hammasharjaa säilyttäisi lavuaarin reunalla, niin se ei ole vaarallista vaikka vessan vetäisi kansi auki. Inhottava ajatus varmasti monille, mutta ei oikeasti mitenkään vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinni tietty bakteerien takia, mutta myös siitä syystä ettei mahdolliset käärmeet ja rotat ryömi sisälle sieltä.
Käärmeet ja rotat? Missä oikein asut?
Ohis mutta noi kaikenlaiset elukat on todellinen vaara. Olen alkanut harkita ämpäriä jonka kaataa pönttöön. Tanan elukat uhkaa pyhällä istunnolla kulkusia ja pyhää mailaa. Koska tahansa voi naapurin lemmikkikäärme yllättää sinut. Silloin ei naurata.
Omasta mielestäni helpottaa vessan puhtaanapitoa ja parantaa yleistä puhtauden tunnetta, kun seinille ja lattioille ei kerry pönttöroiskeita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet, että siinä on se kansi?
Ihan vaan siksi kun siinä päällä pitää välillä seisoa että yltää.
Vierailija kirjoitti:
Voi Jes!sus
sus!
Minä. Kahdesta syystä. Toinen on se, että en halua, että pönttöön tippuu mitään tavaraa. Ja toisekseen, en halua rottia asuntooni.
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni helpottaa vessan puhtaanapitoa ja parantaa yleistä puhtauden tunnetta, kun seinille ja lattioille ei kerry pönttöroiskeita.
Aika voimalla taitaa sun pönttö toimia. Ei mulla nyt sentään seinille roisku mitään vaikka kannen jättäisikin auki.
(Huokaus)